رانندگی با این سدان الکتریکی خیلی شگفتانگیز یا خارقالعاده نیست اما هرگز نمیتوان از فولکسواگن ID.7 متنفر بود.
در جهان خودرو به این باور رسیدهایم که هر چیزی که فوقالعاده و استثنایی نباشد ارزش توجه ندارد ولی اینجا میخواهیم بگوییم چنین باوری درست نیست. شاید در دنیای خودروهای الکتریکی همه به قویترینها و سریعترینها توجه کنند اما سدانی مثل فولکسواگن ID.7 که وظایف خود بهعنوان خودرویی الکتریکی را بهخوبی انجام میدهد نباید نادیده گرفت. این ماشین که جانشینی برای آرتئون خواهد بود، پرچمدار خانوادهٔ تمام الکتریکی ID فولکسواگن محسوب میشود. این سدان روی پلتفرم MEB ساخته شده و به سیستم درایو جدید APP 500 فولکسواگن مجهز است که مصرف انرژی و پرفورمنس بهتری را ارائه میکند.
ID.7 به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است. نیرو از طریق یک گیربکس تک سرعتهٔ دومرحلهای منتقل و انرژی موردنیاز توسط یک پکیج باطری ۸۲ کیلووات ساعتی تامین میشود. فولکسواگن قصد دارد در آینده نسخههای قویتر چهارچرخ محرک و استیشن هم ارائه کند. سدان الکتریکی فولکسواگن در حال حاضر ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد و میتواند با هر بار شارژ تا ۶۲۰ کیلومتر را طی کند. ID.7 از قابلیت شارژ سریع تا ۱۷۵ کیلوواتی برخوردار است که با ۱۰ دقیقه شارژ ۲۰۰ کیلومتر به برد اضافه میکند. این سدان الکتریکی ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
ID.7 هنگام رانندگی خودرویی آرام و بیصدا است. در اکثر خودروهای الکتریکی سیستم احیای انرژی ترمزها بهطور پیشفرض در حالت قویتری تنظیم میشود که برای رانندگان خودروهای بنزینی غیرمعمول خواهد بود اما این سیستم در ID.7 فقط دو سطح دارد که یکی از آنها احساس ناخوشایند مذکور را کاهش میدهد. حتی زمانی که سیستم در حالت تهاجمیتر قرار میگیرد اما احیای انرژی آنقدرها قابللمس نخواهد بود. تنها مشکل این ویژگی عدم برخورداری از حالت رانندگی با یک پدال است.
در این ماشین سه حالت رانندگی مختلف هم تعبیه شد است اما کسانی که خواهان رانندگی اسپرت هستند ناامید خواهند شد زیرا هرچند به گفتهٔ فولکسواگن، حالت اسپرت کمکفنرها را سفتتر و فرمان را دقیقتر میکند اما به نظر میرسد این تغییرات هیچ تأثیری ندارند. با وجود سواری آرام خودرو، سیستم تعلیق ID.7 حس واقعی جاده را به راننده میدهد حتی اگر خودرو برای رانندگی تهاجمی تحتفشار قرار نگیرد. همچنین موتور ۲۸۲ اسب بخاری در عقب هم هرگز ما را ناامید نکرد زیرا در دنیای واقعی پاسخگویی مناسبی داشته و شتاب کافی را در صورت نیاز فراهم میکند.
فولکسواگن برای داخل ID.7 هم فضایی ساده و مطابق با نمای بیرونی آن تدارک دیده است. اصلیترین ویژگی در اینجا نمایشگر لمسی بزرگ ۱۵ اینچی است. کابین جادار و ساده بوده و یکی از معدود ویژگیهای قابلتوجه آن نورپردازی داخلی است. البته فولکسواگن در این ماشین امکانات هوشمندی مثل دریچههای تهویهٔ اتوماتیک فعال، دستیار صوتی و دستیار سفر را هم تعبیه کرده است که آخری با استفاده از چند سیستم کمکراننده، پیمودن بزرگراهها را آسانتر میکند.
نمایشگر ۱۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی هرچند رابط کاربری جدیدی دارد اما هنوز بسیار شلوغ است و توجهی بیش از آنچه باید را میطلبد. برخلاف این نمایشگر بزرگ، صفحه آمپر مقابل راننده بسیار کوچک است اما همهٔ چیزهایی که نیاز است را ارائه میکند. همچنین برای جبران اندازهٔ کوچک این صفحه آمپر، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده هم در نظر گرفته شده است.
بهطورکلی، این روزها با حضور سدانهایی مثل بامو i4، هیوندای آیونیک ۶ و تسلا مدل ۳ در بازار، عرضهٔ ID.7 نمیتواند کسی را شگفتزده کند. همچنین در حال حاضر هر خودرویی که شاسیبلند نیست کمتر موردتوجه قرار میگیرد و کار سختتری در پیش دارد. به همین دلیل، موفقیت ID.7 تا حد زیادی به قیمتگذاری آن بستگی خواهد داشت که هنوز اعلام نشده است. درمجموع، ID.7 خودروی الکتریکی بسیار شایستهای است که برای وظایف یک ماشین روزانه مناسب خواهد بود.
طراحی بیرونی این سدان آلمانی مدرن و درعینحال محافظهکارانه است و در داخل از کابین جادار و قابلاستفادهای بهره میبرد. در اینجا همچنین تکنولوژیهای قابلتوجهی هم وجود دارد که اگر درست کار کنند کاملاً خوب هستند اما گاهی به مشکل میخورند و بسیار باعث حواسپرتی میشوند. ID.7 تجربهٔ رانندگی آرامی را هم ارائه میکند که هرچند ادعای پرفورمنس ندارد اما حالت اسپرت آن هرگز تأثیری که انتظار میرود را نشان نمیدهد و در تمام حالتهای رانندگی مشکل رفتار اسفنجی ترمز احساس میشود. به همین دلایل، فولکسواگن ID.7 خودرویی است که صرفاً به خاطر کاربردی بودن خریداری میشود تا علاقه.
مشخصات فنی فولکسواگن ID.7
Volkswagen ID.7 2024 | |
قوای محرکه | تک موتوره |
قدرت | ۲۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته |
محور محرک | عقب |
ظرفیت باطری | ۸۲ کیلووات ساعت |
برد | ۶۲۰ کیلومتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر |
قیمت پایه | حدود ۵۰ هزار دلار |
علی جردن
۲۸ آبان ۱۴۰۲داشبورد فولوکس اقتصادی از کابین تیگو ۸ پرو مکس لاکچری هاتون زیباتر و باکیفیت تره
توضیح بدم؟
مردیم از خوشی
۲۸ آبان ۱۴۰۲تیگو زیر ۲۵ هزار هست
این ۵۰ هزاره
چینی ها تو رنج قیمت خودشون معمولاً چیز بدی نیستند اینجا چندبرابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده میرسه برا همین بی ارزش میشند البته خدمات بعد فروش هم که اصلا خوب نیست
علی جردن
۲۸ آبان ۱۴۰۲با ۲۵ تا تویوتا می دن که محصولاتش تو قاره آمریکا حکم شاهزاده داره
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲نه علی جان اینطور هم که شما میگی نیست چرا چون اون قیمتی که تو میگی خودروی کارکرده ی تویوتاس و مقایسه با قیمت نو یک چینی کاملا غیر منطقیه چرا چون کشور های دیگه برخلاف کشور عزیزمون ایران ماشین ها بعد از کارکرد یه افت قیمتی میخورن که بعضا زیاده و هر چند من و تو ارزش تویوتا کارکرده رو درسته می دونیم ولی اونجا از این خبرا نیست
تویوتا ای هم که آپشن و این چیزاش مثلا در حد این تیگو ۸ باشه که مثال زدن و نو هم باشه قیمتش بالای ۴۰ تا ۵۰ هزار تا میشه و این تیگو ۸ قیمتی زیر ۲۰ هزار تا رو داره ولی خب منم با ماشین ژاپنی حتی بدون آپشن موافقم ولی خب یکم باید منصف باشیم
Dark Knight
۲۸ آبان ۱۴۰۲اولا قیمت تیگو ۸ پرو مکس تو بازار ایران در حال حاضر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هست که با احتساب قیمت امروز دلار میشه یه خورده بالا ۵۰ هزار دلار و تو سایت های دبی هم دیدم قیمتش به دلار آمریکا حدود ۲۸ هزار دلار هست و دوما با ۲۵ هزار دلار در بازار های جهانی انتخاب های زیادی مثل تویوتا راوفور پایه ، نیسان ایکس تریل ، میتسوبیشی اوتلندر و کره ای هایی مثل توسان و اسپورتیج هستن که از نظر کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان ( حتی اون کره ای ها هم ) یک دنیا بالاتر از ماشین چینی هستن
JDM_Japan
۲۹ آبان ۱۴۰۲من نگفتم نیست خوبه خودت میگی راوفور پایه
میگم با این امکانات نیست پایه امکانات خاصی نداره
هر چند من خودم کره ای و ژاپنی رو بر میدارم ولی خب منصفانه اینطوریه که گفتم
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲متن رو نخوندم ولی به شدت از طراحی این ماشین خوشم اومد چه طراحی بیرونش چه داخل
واقعا حرف نداره vw
Mehdi TuRbO
۲۸ آبان ۱۴۰۲کابینش برعکس بقیه من اصلا دوست نداشتم صد در صد کیفیتش مشخصه با کیفیت ولی کلا از طراحی که یه تبلت اون وسط با یه کیلومتر تبلتی خوشم نمیاد هیچ خبری از دنده … نیست وسط داشبرد یه تبلت که بعدش ساده بدون دکمه دنده خالی از هر چیزی اومده تا وسط تو نمای رو به رو بهتر پیداس سادگی تو نمای کنار اون انحنا و باز بودن جالیوانی یکم باز درش اورده کیلومترشم خیلیی باریک اگه کابین اینقدر ساده نبود جذاب بود ولی سادگیش چند برابر کرده من طراحی کابین قبلیا که شبیه ائودی بود بیشتر دوست دارم
کلا از تبلت هر چیزی دیجیتالی باشه خوشم نمیاد مثلا خیلی ها کتاب دیجیتالی میخونن ولی من تا ورق کاغذ نباشه خوشم نمیاد اصلا یا برنامه را دوست دارم با قلم کاغذ بنویسم تا موبایل
اصلا هیچ وقت از تبلت خوشم نمیومد نمیدونم چرا کامپیوتر موبایل لپتاب اوکی بودم ولی تبلت حال نمیکردم دیگه چه برسه به عنوان ضبط ماشین تنظیم کولر صندلی فرمان بخاری …
پیام
۲۸ آبان ۱۴۰۲خوشم میاد اینجا هم اسم آیونیک ۶ اومده! اونم به چه صورت! واقعا این چند روزه حسابی لذت بردیدا برید حال کنید.
amir
۲۹ آبان ۱۴۰۲فعلا شما بدو پست قبلی این رو ماست مالی کن
یونیک ۶ رو ولش کن
پیام
۲۸ آبان ۱۴۰۲خوشم میاد اینجا هم اسم آیونیک ۶ اومده! اونم به چه صورت! واقعا این چند روزه حسابی لذت بردیدا برید حال کنید…
𝐀𝐥𝐢
۲۸ آبان ۱۴۰۲من تا حالا همچین داشبوردی ندیده بودم اکثر داشبورد ها یه مانیتور ازین ور تا اون ور دارن
۲۸ آبان ۱۴۰۲ماشین بدیه کاتافش صدا نداره
Reza
۲۸ آبان ۱۴۰۲🙄🙄
۲۸ آبان ۱۴۰۲باورت نمیشه من سوارش شدم هرچقدر پدال گازو فشار دادم اصلا کاتاف نمیزد😐😐
amir
۲۸ آبان ۱۴۰۲تازه بدون بنزین راه میرفت اگه بدونی چقدر خفن بود
Dark Knight
۲۸ آبان ۱۴۰۲به نسبت بقیه برقی ها شعاع حرکتی خوبی داره ولی هنوز هم کمه ! از نظر من ماشین های برقی باید حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر range داشته باشن که بتونن تا حدی اون ضعف سرعت کند شارژ به نسبت پر شدن باک بنزین رو جبران کنن ، خیلی از شرکت های بزرگ مثل همین فولکس مطمئنم همین الان هم تکنولوژی ساخت برقی های دوربرد رو دارن ولی نمیدونن چرا تولید نمیکنن !
Enzo Ferrari 2008
۲۸ آبان ۱۴۰۲واقعا زیباست
بهزاد
۲۸ آبان ۱۴۰۲طراحی خودرو به تاریکترین دورانش رسیده ، آرتئون با اون زیبایی و جذابیت رسید به این الکتریکی بی روح …
Arshia m3csl
۲۸ آبان ۱۴۰۲سدان ها ارتفاعشون شده کراس اوور
amir
۲۸ آبان ۱۴۰۲تازه هاچبکام جایزه شاسی هارو میبرن
یونیک ۵ که جایزه سال پیش رو برد🤣🤣🤣
90s culture
۳۰ آبان ۱۴۰۲سدان های برقی بخاطر نصب باتری های در کف خودرو برای ایمنی و پایین نگهداشتن مرکز ثقل خودرو ها در هندلینگ؛ یه مقدار بلند و بدقواره شدن….
ایلیا هَستِم
۲۹ آبان ۱۴۰۲طراحی ظاهری عالی
داشبورد افتضاح یک تبلت بزرگی اون وسطه و دیگه هیچ
کابین برا القا حس خوب و راحتی باید یچی مثل هونگچی اچ۵ باشه
𝐀𝐥𝐢
۲۹ آبان ۱۴۰۲اون پیزوری رو داری با این مقایسه میکنی؟