فولکسواگن از نسخه بهروز شده تی کراس مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این کراس اور آلمانی هماکنون ظاهری شیک تر دارد و از نمایشگر لمسی بزرگتری در کابین استفاده میکند.
اگرچه تی کراس خیلی جلبتوجه نکرده اما به جرات میتوان گفت محصولی موفق برای فولکسواگن بوده و حدود ۱.۲ میلیون دستگاه از آن تاکنون به فروش رسیده است. آنچه بر این خبر صحه میگذارد فروش تمامی مدلهای تولیدی در یک سال پیش رو بوده و ۴ سال پس از عرضه تی کراس در بازار ژرمنها آن را راهی اتاق عمل کردهاند تا با یک جراحی نسبتاً ملایم بر موفقیت آن بیفزایند. خودرویی که در تصاویر دیده میشود تی کراس R-Line فول با رنگ جدید زرد است که به همراه دو رنگ دیگر آبی و قرمز جدید عرضه خواهد شد. تغییرات تی کراس ۲۰۲۴ از بخش جلو شروع میشوند به گونهای که چراغهای ماتریکس LED بهصورت استاندارد در تریم های استایل و R-Line عرضه میشوند و برای مدل سادهتر لایف بهصورت سفارشی در دسترس هستند. این چراغها از طریق نوار نورانیای که نشان فولکسواگن را احاطه کرده به یکدیگر متصل میشوند.
فولکسواگن همچنین چراغهای قدیمی هالوژنی را حذف کرده و بجای آن چراغهای LED تطبیقی را در تمامی نسخهها ارائه کرده است. صرفنظر از تریم انتخابی، تمامی مدلهای تی کراس ۲۰۲۴ دارای محافظ نقرهای زیر بدنه خواهند بود. مدل پایه به رینگهای ۱۶ اینچی مجهز است درحالیکه مدلهای فول تر از رینگهای ۱۷ اینچی برخوردار هستند. در عقب خودرو طرح X برای چراغها بکار رفته است.
اگرچه ما با خودرویی فیس لیفت طرف هستیم اما طول این خودرو نسبت به قبل ۲۷ میلیمتر بیشتر شده که دلیل آن بازنگری در طراحی سپرهاست. طول تی کراس ۲۰۲۴ به ۴۱۳۵ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۵۶۳ میلیمتر است. تمامی نسخههای کراس اور نونوار شده فولکسواگن بهصورت استاندارد با پشت آمپرهای دیجیتالی ۸ یا ۱۰ اینچی عرضه میشوند. همچنین در کنسول مرکزی یک نمایشگر جدید ۸ اینچی برای مدل پایه و ۹.۲ اینچی برای مدلهای فول تر نصب شده است. بنا به گفته فولکسواگن، سیستم اطلاعات سرگرمی تی کراس ۲۰۲۴ از جدیدترین نرمافزار و سختافزار استفاده میکند.
ژرمنها مدعی هستند با بهینهسازی داشبورد و استفاده از متریال نرمتر کیفیت کابین تی کراس فیس لیفت را بالاتر بردهاند. فضای بار این خودرو هماکنون ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر گنجایش دارد و با تا کردن صندلیهای عقب این رقم به ۱۲۸۱ لیتر خواهد رسید. همچنین صندلی سرنشین جلو را نیز میتوان تا کرد. در زمینه قوای محرکه نیز تغییر خاصی وجود ندارد و انتخاب اول پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با ۹۵ یا ۱۱۶ اسب بخار قدرت خواهد بود. نمونه کمتوانتر با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری میکند درحالیکه پیشرانه قویتر را میتوان با گیربکس ۶ سرعته یا ۷ سرعته دوکلاچه سفارش داد. یک پیشرانه ۴ سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار نیز وجود دارد که فقط با گیربکس دوکلاچه همراه خواهد شد. هر سه تریم این خودرو دیفرانسیل جلو هستند چراکه تی کراس همانند سایر محصولات همخانواده گروه فولکسواگن از پلتفرم MQB A0 استفاده میکند. پیشفروش فولکسواگن تی کراس ۲۰۲۴ از پاییز امسال شروع میشود و اولین نمونههای آن از سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید. به همین منوال پسرعموی تی کراس یعنی اشکودا کامیک نیز طی ماههای آینده بهروز خواهد شد.
سالار فصل
۱۵ تیر ۱۴۰۲اینساید ای وی آمار فروش ماهیانه و فصلی و سالیانه مدل های برقی و کارخانه های برقی ساز را پست میکند.
ایکاش شما همه آن مقالات را در پایان هر ماه در قالب یک پست ترجمه و ارائه میکردید که قابلیت مقایسه هم داشته باشد.
سپس
سالار فصل
۱۵ تیر ۱۴۰۲چقدر زشت هست این ماشین
harry.potter
۱۵ تیر ۱۴۰۲طراحی نمای جلو فوق العاده زیباست
طراحی عقب افتضاح
BMWghini
۱۵ تیر ۱۴۰۲جلوی sx5 چقد شبیه اینه!
دیا
۱۵ تیر ۱۴۰۲نمی دونم تو طراحی ژاپن و المان چرا دارن جا می زنن.
harry.potter
۱۵ تیر ۱۴۰۲چون قراره انتخاب طبیعی طبیعت حذفشون کنه
مثل نوکیا که درجا می زد
بهرام
۱۵ تیر ۱۴۰۲حتی اگر ژاپن و آلمان درجا بزنن، همیشه یادت باشه که مرسدس بنز حسابش از همه جداست.
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲الان این چیه با جلو کنار بیای با عقب اصلا نمیتونی
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲با این ماشین حال نمیکنم.
از طراحی چراغ های عقب خوشم نمیاد.
آدم احساس میکنه با یک ماشین چینی طرفه.