فولکسواگن ساویرو وانت کوچکی برای آمریکای جنوبی است که بر اساس هاچبک گل ساخته شده و برای مدل ۲۰۲۴ مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار گرفته است.
ساویرو پیکاپ کوچک فولکسواگن است که از سال ۱۹۸۲ در آمریکای جنوبی عرضه میشود. این خودرو بر اساس هاچبک فولکسواگن گل ساخته شده و هرچند تولید گل چندی پیش خاتمه یافت اما سازندهٔ آلمانی قصد دارد ساویرو را همچنان روی خط تولید نگه دارد زیرا حالا نسخهٔ فیسلیفت آن را برای مدل ۲۰۲۴ معرفی کرده است. این درواقع چهارمین فیسلیفت نسل سوم ساویرو محسوب میشود که در سال ۲۰۰۹ راهی بازار آمریکای جنوبی شد. این بهروزرسانی تغییرات ظاهری و تجهیزات استاندارد بیشتری را به همراه دارد.
در این فیسلیفت، قسمت جلوی خودرو کاملاً بازطراحی شده و با کاپوت بلندتر، چراغهای جدید که از طریق یک نوار کرومی باریک به هم متصل شدهاند، جلوپنجرهٔ بزرگتر و ورودی هوای برجستهٔ داخل سپر، حالا نمایی مدرنتر و عضلانیتر پیدا کرده است. در قسمت جانبی، روکشهای پلاستیکی جدید در پایین درها و دهانهٔ گلگیرها جلبتوجه میکنند و در عقب هم شاهد گرافیک جدید چراغهای عقب با رنگ مشکی و نوشتهٔ SAVEIRO روی در پشتی هستیم.
در همین حال، فولکسواگن با بازطراحی سپر عقب و افزایش ۱۰ میلیمتری ارتفاع تعلیق جلو، زوایای حمله و فرار ساویرو را بهتر کرده که تواناییهای حرکتی پیکاپ در خارج از جاده و مسیرهای ناهموار را بهبود میبخشد. همهٔ تیپهای این وانت روی رینگهای ۱۵ اینچی قرار میگیرند و بسته به تیپ، پنج رنگ مختلف برای آن قابل انتخاب خواهد بود. ساویرو مدل ۲۰۲۴ در چهار تیپ ارائه میشود که دو تیپ تک کابین و دو تیپ دو کابین هستند (هردو نسخه صرفاً بهصورت دودر تولید میشوند). هر چهار تیپ حالا بهصورت استاندارد به سنسورهای پارک عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دو ایربگ و ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ مجهز هستند.
پرچمدار این پیکاپ نسخهٔ جدید اکستریم است که جایگزین ساویرو کراس قبلی میشود و فقط بهصورت دو کابین ارائه خواهد شد. رینگهای ۱۵ اینچی اختصاصی، نشان مشکی پیانو روی ستون B، برچسب EXTREME روی کاپوت و طرفین خودرو، نوار مشکی مات که چراغهای عقب را به هم متصل میکند و ریلهای روی سقف از ویژگیهای این مدل هستند. ساویرو اکستریم در داخل نیز از صندلیهای چرمی، نشانهای اکستریم و تریم خاکستری روی پانل درها و زیر آرنجیها بهره میبرد. در بخش تکنولوژی و تجهیزات، نسخهٔ اکستریم بهصورت استاندارد با نمایشگر لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، چهار بلندگو، دوربین دید عقب و سیستم پایش باد تایرها ارائه میشود درحالیکه سیستم کمکی پایین رفتن از شیب هم برای آن قابل سفارش است.
ساویرو ۲۰۲۴ در پیشرانه اما تغییری را تجربه نکرده است که یعنی همچنان با همان موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشود که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور که قابلیت کار با اتانول را هم دارد، نیروی خود را از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال میدهد. ظرفیت بار ساویرو در نسخهٔ تک کابین ۶۶۵ کیلوگرم و در نسخهٔ دو کابین ۶۴۰ کیلوگرم است. فولکسواگن ساویرو ۴۱ سال است که در برزیل عرضه میشود و تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه از آن فروخته شده است. انتظار میرود نسخهٔ جدید این وانت کوچک اواخر امسال برای فروش به بازار عرضه شود.
Rahman
۸ شهریور ۱۴۰۲قیمتشو نگفته ولی یاد وانت پراید افتدم بماند که این کجا و اون کجا
رضا
۸ شهریور ۱۴۰۲چقدر خفنه! خیلی خوشم اومد افرین به فولکس واگن برزیل!
پیکاپ کوچولو برای داخل شهر و کارای فنی خیلی بدرد میخوره.
بهرام
۸ شهریور ۱۴۰۲این ماشین نشانه شعور مردم آلمانه. چون حاضر نیستند وانت سایپا ۱۵۱ بخرند، حقشونه که چنین وانتی برای تحویل بسته و محموله سبک داشته باشند. درضمن ۱۵۱ هنوز تولید میشه پس پراید هنوز درخط تولیده
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۸ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز کوئیک و تیبا و ۱۱۱ و تیبا ۲ و ساینا همه مشتقات پرایدن
مهران
۸ شهریور ۱۴۰۲درسته.و بین اینا کوئیک از همه سمی تره.هیچجوره نمیتونم درک کنم خریداراشو.حتی حاضرم پراید سوار بشم اما کوئیک نه.
هیچگونه دلیل اقتصادی بودنشم قبول ندارم یا کم خرجی یا هرررر چیز دیگه ای رو…
Enzo Ferrari 2008
۸ شهریور ۱۴۰۲خیلی کچمولو هستش 😍