قدرت پیشرانهٔ ۲ لیتری گلف R جدید با ۱۳ اسب بخار افزایش به ۳۳۳ اسب بخار رسیده و شتاب صفرتاصد ۴.۶ ثانیهای را فراهم کرده است.
پسازاینکه فولکسواگن اوایل امسال نسخهٔ فیسلیفت نسل هشتم گلف را معرفی کرد، منتظر پرچمدار این خانواده یعنی گلف R بودیم که سرانجام در دو نسخهٔ هاچبک و استیشن معرفی شده است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف R حالا ۳۳۳ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۱۳ اسب بخار بیشتر از قبل و مشابه نسخههای ویژهٔ بیستسالگی و R 333 است که قبلاً دیده بودیم.
این افزایش قدرت، شتاب صفرتاصد گلف R هاچبک را به ۴.۶ ثانیه و نسخهٔ استیشن را به ۴.۸ ثانیه رسانده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز هرچند روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج پرفورمنس این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند. در گلف R جدید فولکسواگن گیربکس دستی را حذف کرده و حالا نیروی پیشرانه فقط توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion به هردو محور منتقل میشود.
گلف R جدید در بیرون به چراغهای جلوی LED پلاس جدیدی مجهز شده و حالا لوگوی چراغدار فولکسواگن بهصورت استاندارد ارائه میشود. علاوه بر این، برای این هاچبک اسپرت سپر جلوی جدیدی با عناصر آیرودینامیکی مثل خنککنندهٔ ترمز طراحی شده است. در عقب نیز چراغهای LED استاندارد با گرافیک جدید، دیفیوزر مشکی و چهار سر اگزوز را میبینیم.
گلف R بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی ارائه میشود اما پکیج سفارشی پرفورمنس رینگهای ۱۹ اینچی در کنار اسپویلر عقب بزرگ، G متر، لپ تایمر GPS و دو حالت رانندگی جدید اسپشال و دریفت را به همراه خواهد داشت. فولکسواگن حالت اسپشال را برای پیست نوربرگرینگ تنظیم کرده است تا خودرو بهتر بتواند با ناهمواریهای این پیست مقابله کند. بهروزرسانیهای داخلی گلف R مدل ۲۰۲۵ هم شامل ارائهٔ آخرین نسل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی فولکسواگن برای نمایشگر لمسی ۱۲.۹ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی میشود.
سازندهٔ آلمانی یک نسخهٔ ویژه از گلف R بنام بلک ادیشن را هم برای بازار اروپا تدارک دیده است که با لوگوها و نشانهای مشکی، کالیپرهای ترمز مشکی، رینگهای ۱۹ اینچی مشکی و سر اگزوزهای مشکی ارائه میشود. چراغها جلوی LED ماتریکسی و پکیج پرفورمنس نیز در این نسخه بهصورت استاندارد ارائه میشود. برای این نسخه رینگهای فورجکاری شده هم قابل سفارش خواهد بود که هرکدام ۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد.
پیشفروش گلف R جدید بهزودی در اروپا آغاز میشود و مدت کوتاهی بعد راهی دیگر بازارها خواهد شد. عجیب اینکه به گفتهٔ فولکسواگن، این هاچبک پرچمدار در آلمان با قیمتی کمتر از قبل به فروش خواهد رسید. هنوز قیمت گلف R مدل ۲۰۲۵ برای بازار آمریکا اعلام نشده است اما قیمت نسخهٔ قبلی با گیربکس اتوماتیک از ۴۷,۷۰۰ دلار آغاز میشد.
Mr. gt c
۶ تیر ۱۴۰۳حسرت جدید
دیجی
۶ تیر ۱۴۰۳این ماشینه جوانان نه دنا جوانان استعماگر های خودرو ساز داخلی
SMS
۷ تیر ۱۴۰۳بدید برم
MehdiTurbo
۷ تیر ۱۴۰۳گلف دو نسل قبلش معرکه بود نمیدونم چرا تو این دو نسل جدیدش حس قبل نداره مثل جی ار که حس جی تی نداره
نازک شدن چراغا و این کابین و مانیتور به گلف نمیاد چراغاش محشر بودند قشنگ همخونی داشتند باید مثل ائودی فقط طرح گرافیکی داخلش به روز میکردند
پیام۲
۷ تیر ۱۴۰۳چراغاشو باید کرد کنن
جمال
۱ مرداد ۱۴۰۳چقدر مانیتورش زشته
😐
۶ تیر ۱۴۰۳خیلی جذاب و خوش استیله
اون استیشن برا به خانواده اروپایی واقعا عالیه
صبح ساعت ۶ و نیم پامیشی و بعد از صرف صبحونه رمانتیک با همسر گرامی یادت میاد بچه ت که کلاس هشتمه امتحان علوم داره . ماشین رو در حالت اسپشال قرار میدی و از چسبندگی ماشین چارچرخ محرک لذت میبری و در پیچ ها شتاب ۱/۵ G رو ثبت میکنی و زیر ۵ ثانیه شتاب میزنی و با کمک گیربکس ۷ سرعته جدید ، بچه رو سر تایم و کمتر از ۷ دقه به مدرسه میرسونی تا با خیال راحت امتحان علومشو بده و نمره ۲۰ بگیره و هم کلاسیش بنام «پیام» که یدونه سانتافه دو رنگ پوکیده دارن حرص بخوره 😐💪
Mr. gt c
۶ تیر ۱۴۰۳هم کلاسیت پیامه؟
مهدی
۷ تیر ۱۴۰۳عجب یعنی از تیبا۲ بهتره 😏😁
Taha Ayoobi
۶ تیر ۱۴۰۳این که با قیمت کمتر داره ارائه میشه احساس جالبی نداشتم.
حس کردم از یه جاش کم گذاشتن.
ولی دیوانه این هاچپک فوقالعاده ام.
کلا هرچی هاچپک داف باسه دوست دارم.
😐
۶ تیر ۱۴۰۳منم هاچبک و داف خیلی دوس دارم 😐🫡
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳داغ منظورم بود اشتباه شد😑😑😑
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۳دیگه همه دافو پذیرفتن
همون خوبه وللش😅
Taha Ayoobi
۶ تیر ۱۴۰۳یه دونه ماکت جگوار XE SV Project 8 خریدم خیلی خوشگله.
Mohammad
۶ تیر ۱۴۰۳قبل آئودی که جدیدا رونمایی شد و مقالش رو هم گذاشتن ایشون رکورد دار خودروهای ۴درب نوربرگرینگ بود
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳چه جالب نمیدونستم، خیلی حال کردم.
نکته عالی بود، دستت درد نکنه.
JaMsHiD-R1988
۶ تیر ۱۴۰۳مبارکه
ماشین خیلی قشنگیه
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳ممنون
آره واقعا خیلی دوسش دارم مخصوصا اسپویلر عقبشو.
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۳ایول
چند؟
حرفه ییه؟
ممد ژانگولر
۶ تیر ۱۴۰۳تو خود آمریکا به این ماشین لقب قول کش دادن . طرف بوده موستانگ و کامارو ss امده تو پیست دیده گلف جی تی اونجاست انصراف داده رفته تو اوبر مسافرکشی.
آریا
۷ تیر ۱۴۰۳اتفاقا ماشین آمریکایی یکی از جاهای که خیلی خوب میره همین پیست درگه که با لاستیک درگ و اون آسفالت چسبنده تایم خوبی میزنه
علی جردن
۶ تیر ۱۴۰۳پادشاه این سگمنت جولیتا qv 4wd بود که تولیدش متوقف شدههه
sinasvj
۶ تیر ۱۴۰۳ده سال پیش ماسل کارها اینجور قدرتایی داشتن الان این هات هچ ها واقعا مهندسی موتور های درونسوز به حد اعلای خودش رسیده امیدوارم به سبب گرفتن اینجور قدرتایی از مصرف سوخت های اینچنین پایینی تولید درونسوز ها کنار الکتریکی ها ادامه پیدا کنه که هر قشر و سلیقه ای از مردم قدرت انتخاب و رضایت داشته باشه
همایون
۷ تیر ۱۴۰۳خییلی خوبههه
علی
۷ تیر ۱۴۰۳بلک ادیشن واقعا رعب اوره
سوپر اسپرت کش دوباره اومد
سوار هر سوپر اسپرتی بشی پشت چراغ کنار این وایستی ترس شکست باعث میشه خودتو بزنی به اون راه که مبادا باهاش چش تو چش بشی میذاری بیصدا رد بشه بره
آدم از دیدن این جونور از ایران بدش میاد
آخه تاکی حسرت این جور جواهر ها رو بخوریم
علی
۷ تیر ۱۴۰۳لامصب نفس کش میخواد میبوسمت تاجدار هاچبک ها
mb675
۷ تیر ۱۴۰۳استیشنو به به
رامتین
۷ تیر ۱۴۰۳همه چی عالی. پرفورمنس، طراحی، کیفیت و… البته بنظرم ورژن GTI کلاب اسپرت کمی جذابتره، بخاطر جلوپنجره زیباتر. حس میکنم برای اعمال ظاهری بهتر، قوس سمت آخر خودرو را بایستی بیشتر کنی. یکم حالت مکعبی هنوز داره گلف، درحالیکه آئودی RS3 اینطور نیست. به عبارتی میشد طراحی را اسپرت تر کرد ولی فلسفه گلف این نیست و پس ایرادی بهش وارد نیست.
مهدی کواکبیان زاده بساط منش حاجی کلاته دم عقربی
۱۸ شهریور ۱۴۰۳البته نویسنده محترم در نگارش مقاله دقت لازم رو بعمل نیاوردن و گفتن که گیربکس دستی حذف شده در حالی که خود سایت فولکس واگن زده نسخه دستی شش سرعته هم موجوده