فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن تائوس 2025 با طراحی جدید و پیشرانه قوی‌تر

نسخهٔ بروز شدهٔ کراس‌اوور کوچک فولکس‌واگن تائوس با طراحی بیرونی جدید، پیشرانهٔ قوی‌تر و اصلاحات داخلی راهی بازار آمریکا خواهد شد.

فولکس‌واگن نسخهٔ بروز شدهٔ کراس‌اوور کوچک تائوس را برای مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده است. البته این چیزی بیش از یک فیس‌لیفت جزئی است و تائوس در بیرون بازطراحی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده که ظاهر آن را به دیگر محصولات جدید فولکس‌واگن نزدیک می‌کند. در قسمت جلوی خودرو شاهد دماغهٔ جدیدی هستیم و حالا جلوپنجره به پایین منتقل شده و چراغ‌ها با نوار نازکی مثل مدل‌های جتا و ID.Buzz به هم متصل شده‌اند.

چراغ‌های جلو نیز که در تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد LED هستند، حالا کوچک‌تر شده‌اند. در عقب خودرو هم چراغ‌های جدیدی را می‌بینیم که به هم متصل شده‌اند اما دیگر قسمت‌های بدنه دست‌نخورده باقیمانده است. در همین حال، در داخل داشبورد جدیدی را می‌بینیم که هرچند مشابه قبل به نظر می‌رسد ولی به لطف ویژگی‌هایی مثل نمایشگر لمسی مرکزی هشت اینچی شناور، مدرن‌تر شده است. این نمایشگر که به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها ارائه می‌شود، جایگزین نمونهٔ ۶.۵ اینچی قبلی شده است. برای نصب این نمایشگر جدید، طراحی قسمت بالایی داشبورد اصلاح شده و در پایین هم فولکس‌واگن کنترل‌های جدیدی را برای سیستم تهویه طراحی کرده است.

زیر کاپوت تائوس جدید هرچند همچنان همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی قرار دارد اما مهندسان فولکس‌واگن این موتور را به رینگ‌های پیستون، انژکتورها و محفظهٔ توربوشارژ جدید و همین‌طور اینترکولر بزرگ‌تر مجهز کرده‌اند. درنتیجهٔ این تغییرات، قدرت موتور با ۱۶ اسب بخار افزایش نسبت به قبل، حالا به ۱۷۴ اسب بخار رسیده است. همچنین حالا انتقال نیروی موتور در تمام نسخه‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار قبلاً در نسخه‌های چهارچرخ محرک توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گرفت. به گفتهٔ فولکس‌واگن، این تغییر به خاطر درخواست خریداران صورت گرفته است.

این در حالی است که تائوس در بازار آمریکا با استقبال مناسبی مواجه شده است. کوچک‌ترین کراس‌اوور فولکس‌واگن از زمان آغاز عرضه در سال ۲۰۲۲ در این کشور، سالانه به‌طور میانگین حدود ۶۰ هزار دستگاه فروخته است. برای جذب خریداران بیشتر، فولکس‌واگن برای تائوس مدل ۲۰۲۵ طرح رینگ‌های بیشتر و سه رنگ بیرونی جدید شامل سبز خزه‌ای، آبی مونتری و خاکستری مونومنت را در نظر گرفته است. قیمت این نسخهٔ جدید هنوز اعلام نشده ولی احتمالاً گران‌تر از نسخهٔ قبلی با پیمت پایهٔ ۲۵,۴۲۰ دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    قیمتش بدنیست

    1. SMS

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (437 ديدگاه)

      مصرف سوختش چقدره؟

  2. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (947 ديدگاه)

    اینو بردارین بیارین بی عرضه ها

    موافقم 12
  3. مهدی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (184 ديدگاه)

    خیلی پسنده!!

  4. اوسا

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بنظرم خودروسازان معتبر جهان به زودی از گیربکس دو کلاچه و سی وی تی فاصله خواهند گرفت مگر در مدلهای خیلی اقتصادی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    چ رنگ سبز بدیه
    ماشینه ولی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا