فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس‌ واگن تایرون؛ همتای بزرگ‌تر و هفت‌نفره تیگوان

تایرون که بین تیگوان و توآرگ قرار می‌گیرد، جایگزین تیگوان آل‌اسپیس خواهد شد و با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به فروش خواهد رسید.

تایرون نام جدید در خانوادهٔ فولکس‌واگن نیست زیرا این خودرو از سال ۲۰۱۸ در قالب یک کراس‌اوور کامپکت در چین حضور داشته است ولی حالا نسل جدید تایرون برای عرضه در بازار اروپا معرفی شده است. این خودرو اساساً نسخه‌ای کشیده و هفت‌نفره از تیگوآن محسوب می‌شود و جایگزین تیگوآن آل‌اسپیس قبلی در اروپا خواهد شد. تایرون همچنین با نام تیگوان در بازار آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد درحالی‌که در چین با نام تایرون L به فروش می‌رسد تا از نسل قبلی متمایز شود.

تایرون در خانوادهٔ شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن، بین تیگوان و توآرگ قرار خواهد گرفت. این کراس‌اوور جدید در حالت استاندارد با دو ردیف صندلی عرضه خواهد شد و صندلی‌های ردیف سوم برای آن قابل سفارش خواهد بود. تایرون در طراحی بیرونی ویژگی جدید و قابل‌توجهی ندارد زیرا شبیه یک تیگوآن کشیده به نظر می‌رسد. این خودرو ۴,۷۷۰ میلی‌متر طول دارد که ۲۳۱ میلی‌متر از تیگوآن بیشتر است. فاصلهٔ محوری تایرون هم با ۱۱۴ میلی‌متر افزایش به ۲,۷۹۱ میلی‌متر رسیده تا امکان جای دادن صندلی‌های ردیف سوم فراهم شود. عرض و ارتفاع این کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن هم به ترتیب ۱,۸۵۲ میلی‌متر و ۱,۶۶۰ میلی‌متر است.

ظرفیت صندوق بار این خودرو در نسخهٔ سه ردیفه ۳۴۵ لیتر و در نسخهٔ دو ردیفه ۸۸۵ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، این رقم تا ۲۰۹۰ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. پیشرانهٔ پایهٔ تایرون یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور که از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد، در صورت عدم نیاز به تمام نیرو، می‌تواند با تنها دو سیلندر کار کند. علاوه بر این، فولکس‌واگن یک موتور ۲ لیتری دیزلی پایه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را هم برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است.

این دو موتور به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند اما کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند می‌توانند سراغ موتور ۲ لیتری دیزلی قوی‌تر با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بروند. علاوه بر این، فولکس‌واگن یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی را هم برای تایرون در نظر گرفته است که در دو نسخه با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. انتقال نیروی تمام این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

در همین حال، تایرون در دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم عرضه خواهد شد که هردو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی، یک پکیج باطری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی و یک گیربکس شش سرعتۀ دوکلاچه استفاده می‌کنند ولی یکی از این دو نسخه ۲۰۴ اسب بخار و دیگری ۲۷۲ اسب بخار قدرت دارد. این نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی که از قابلیت شارژ سریع تا ۵۰ کیلوواتی برخوردار هستند، می‌توانند تا ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کنند درحالی‌که این عدد همراه با باک بنزین پر به ۸۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    لکسوس ال ایکس ۷۰۰ هیبرید جدید رو پوشش بدین

    موافقم 8
    مخالفم 4
  2. علی جردن

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2010 ديدگاه)

    حتی اگر در خارج از کشور زندگی کنیم چرا باید خودروی اکستریم VX هفت نفره بزاریم بریم فولکس واگن بخریم؟ اکستریم مثل هتل ۵ ستاره می مونه

    موافقم 7
    مخالفم 40
    1. مهران

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      علی جان،قسم بخور که تو واقعی هستی!!!!

      موافقم 19
      1. amirkhanzadeh

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (786 ديدگاه)

        🤣

    2. Amirsh

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (160 ديدگاه)

      همیشه فک میکردم که واقن طرفدار چینیایی ، الان مطمئن شدم که داری مسخره بازی در میاری
      خوبه که به فکر شاد شدن دوستان بودی ولی خواهشا دیگه از این روش استفاده نکن

      موافقم 13
    3. Galant.VR4(JDM)

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (980 ديدگاه)

      اکستریم؟ مگه اسلحه بزارن سرم بجا فولکس، امثال اکستریم سوار شیم

      1. علی جردن

        ۲۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2010 ديدگاه)

        اکستریم در اصل رقیب کالینانه و فولکس‌واگن رقیب کیا

        موافقم 3
        مخالفم 15
        1. Kiarash

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (304 ديدگاه)

          علی تروخدا بگو گه داری شوخی میکنی … آخه یه ماشین که با فناوری و مهندسی آلمانی و غول خودروسازی دنیا هست رو میای با اکستریم مقایسه میکنی ! بعد میگی فولکس رقیب کیاست ! وات
          داش از ماتریکس خارج شدی بخدا

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. 𝐀𝐥𝐢

          ۲۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1476 ديدگاه)

          با منطق تو اریزو ۸ هم لابد رقیب گوست

          موافقم 10
        3. فرزاد

          ۲۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          آریزو ۸ رقیب بنز و بی ام و می تونن باشه و رقیب گوست هونگچی

    4. Kiarash

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (304 ديدگاه)

      همون اکستریم مثلا پنیر ۵ ستاره میهن هست یه درگ با این بندازه بای بای اکستریم جوری که فشار میخوره تو زندگیش که تا حالا نخورده

      موافقم 9
      مخالفم 1
    5. MehdiTurbo

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      بیاین همگی یه پولی بزاریم براش یه المانی ژاپنی کره ای چیزی بخریم دست از سر کچلمون برداره 😂😂
      واقعا با این جملاتش کاربرا رو به این نقطه میرسونه
      واقعا از ته دل برات ارزو میکنم یه ژاپنی المانی بخری از این چین بکشی بیرون 🙏🌹 امین
      البته برای ارامش روانی خودم 🤣🤣

      موافقم 10
    6. Ali

      ۲۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      این یا تو نمایندگی فروش کار میکنه،یا درصدی قراره بگیره از این نمایندگی ماشین چینیا
      یا دلال
      به هر حال ذینفع ماشین چینیه کاملا مشخص
      خودشم بعضی وقت ها نمیدونه چی بگه که طرف این چینیا رو بگیره
      زومش هم اکستریم 😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا