سدان جدید ID.7 بهعنوان پرچمدار خانواده ID، مدلی پیشرفته و بزرگتر از پاسات است که حداکثر برد آن با باطری ۸۶ کیلووات ساعتی به ۷۰۰ کیلومتر میرسد.
حرکت الکتریکی فولکسواگن با رونمایی از سدان ID.7 در چین، اروپا و ایالاتمتحده جهشی بزرگ به سمت جلو داشته است. معرفی همزمان این خودرو در سه قاره نشان از اهمیت بالای آن دارد. ID.7 که پرچمدار خانوادهٔ ID محسوب میشود، یک سدان لیفتبک پنجدر است و در ظاهر با چراغهای جلوی باریکی که توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند دنبالهروی دیگر اعضای این خانواده است. طراحان فولکسواگن در این خودرو به آیرودینامیک بسیار توجه داشته و توانستهاند ضریب درگ را به ۰.۲۳ برسانند که مشابه تسلا مدل ۳ است.
دستگیرههای در کوچک و طراحی آیرودینامیک رینگها در این مهم نقش داشتهاند. یکی دیگر از ویژگیهای نمای جانبی ID.7 هم نوار تزئینی آلومینیومی بالای پنجرهها است. نمای عقب خودرو ممکن است هیجان زیادی نداشته باشد اما طراحان در اینجا یک نوار LED را تعبیه کردهاند که فقط هنگام ترمز گرفتن به رنگ قرمز درمیآید و در حالت عادی سفید است. این سدان جدید الکتریکی ۴,۹۶۱ میلیمتر طول، ۱,۸۶۲ میلیمتر عرض و ۱,۵۳۸ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن ۲,۹۶۶ میلیمتر است. این یعنی با سدانی بزرگتر از پاسات طرف هستیم.
ID.7 در داخل فضایی بسیار ساده و مینیمال دارد. در اینجا بجای یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ یک نمایشگر کوچک مقابل راننده تعبیه شده که اطلاعات مهم مثل هشدارها و سرعت را به نمایش درمیآورد. البته یک هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده هم بهصورت استاندارد این نمایشگر را همراهی میکند که اطلاعات بیشتری مثل نقشه را نشان میدهد. در میانهٔ داشبورد خودرو یک نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که تقریباً همهچیز را کنترل میکند. این نمایشگر از رابط گرافیکی و ناوبری کاملاً جدیدی بهره میبرد.
دستیار صوتی برای کنترل بسیاری از تنظیمات خودرو، سقف پانورامای سفارشی که با فشردن یک دکمه از حالت شفاف به مات تبدیل میشود، ترکیبی زیبا از چرم و متریال باکیفیت، تریم فلزی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو هم از دیگر ویژگیهای داخلی ID.7 هستند. فولکسواگن همچنین برای این خودرو صندلیهای جلوی پیشرفتهای را تدارک دیده که از تنظیم برقی ۱۴ جهته برخوردار بوده و برای فعال کردن گرمکن یا سردکن از سنسورهای دما و رطوبت استفاده میکنند. علاوه بر این، صندلیهای ارگوکامفورت هم قابل سفارش هستند که با ۱۰ بالشتک در پشتی خود، ماساژ نقطهای را فراهم میکنند.
ID.7 که روی پلتفرم MEB ساخته شد است، با دو پکیج باطری مختلف عرضه میشود. مدل پایه که ID.7 Pro نام دارد، از باطری ۷۷ کیلووات ساعتی و قابلیت شارژ سریع ۱۷۰ کیلوواتی بهره میبرد و میتواند با هر بار شارژ تا ۶۱۵ کیلومتر را طی کند. مدل دوم با نام ID.7 Pro S به پکیج باطری بزرگتر ۸۶ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن تا ۷۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم میکند. این نسخه همچنین قابلیت شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی دارد. این خودرو از قوای محرکهٔ الکتریکی جدید فولکسواگن با نام APP550 بهره میبرد که شامل یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور میشود.
یکی از تکنولوژیهای جالب ID.7 دستیار پارک با حافظه است که میتواند تا ۵۰ متر از مانورهایی که برای پارک خودرو استفاده شده را ذخیره کند. سپس وقتی راننده از حالت پارک ذخیرهشده استفاده کند، خودرو بهطور خودکار و حتی بدون حضور راننده خود را پارک میکند. تحویل ID.7 در چین و اروپا از پاییز آینده آغاز میشود و در سال ۲۰۲۴ به آمریکای شمالی خواهد رسید. این خودرو برای بازار اروپا و آمریکا در آلمان تولید خواهد شد.
KAMI
۲۸ فروردین ۱۴۰۲تسلا مدل ۳ با پرفورمنس فراتر از سدان های بنزینی رقیب Range مشابه میده با فولکسی که قدرتش از پریوس کمتره و وزنش از شوی سیلورادو بیشتره.
حالا صبر کن فیس لیفت مدل ۳ بیاد تا ۵ سال دیگه هم عقب بیوفتی .
با اون ترمز عقب کاسه ای
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲دمت گرم 🙌🙌 ، خداییش تو هر پارامتری ( به جز شعاع حرکتی ) مدل ۳ از id7 خیلی سر تره ، تازه به قول شما بذار جانشین مدل ۳ بیاد ، دیگه واقعا از همه لحاظ محصولات فولکس رو قورت میده
iman1199
۳۱ فروردین ۱۴۰۲کامی پست رو اشتباهی اومدی چون همین برتری های تسلا مدل ۳ رو فولکس واگن ID.7 هم داره و اون موردی که افتضاحش در اومده بود رو برو تو پست بعدی ببین و هیت ها رو اونجا برای توویوتا bz4x تخلیه کنی مانعی نداره چون اون قابل هیت دادن هست و افتضاحش دراومده بود و چرخش در میره و بردش اندازه پیوس هم نیست و همینجوریش ۵ سال از رقبا عقبه کلا البته چون ظاهرا از حرفات مشخصه شما فن متعصب زاپنی و میخواهی برعکس اینها رو انجام بدی تا شاید افتضاح تویوتا bz4x جبران شه حاظر به این نیستی ولی در هر صورت نمیشه گندش رو ماستمالی کنی
چون واقعیت اینه که همه میدونن تسلا مدل ۳ و فولکس واگن هردو از بهترین برقی های بازار و جهان هستن و رقیب هم هستن و یکی از یکی هم بهتر هستن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۲توجه کردید فولکس بدونِ دادار دودور ، بازارهای برقی جهانی را داره با موفقیت جلو میبره و مردم استقبال کردن ( اما بدونِ جلبِ توجه ) !
این همون سیاست اروپایی آلمانیای هست که همیشه شاهدش بودیم ( آهسته و پیوسته ) !
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نگاه کن !! جاپونی فن خودش رو پشت پرچم آلمان قایم کرده 🤣🤣🤣 ، راستی چه خبر از bz4x و آریا ، میگن دارن تو فروش و کسب افتخارات با آیونیک ۶ و مدل y رقابت میکنن 🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇰🇷🇰🇷💪💪
NAVID۰۰۹۸
۲۹ فروردین ۱۴۰۲چی میگی تو !
اصلاً حالت خوبه !
پشت کدوم پرچم آلمان پنهان شدم !
تمام دنیا هم ادعای خودروسازی کنند باز زیرِ پرچم آلمان باید دوش آبِ یخ بگیرند 👋🏻 !
عاشق ژاپنم ، هم خودروهاش ، هم موتوراش ، هم همههاش ، هم مردم و فرهنگ سُنتی زیبایشان ، اما مطمئن باش هر کجایِ این دنیا زندگی نرمالی داشتم مثلاً اگر آمریکا بودم ، بیچون و چرا انتخاب اولم یا بنز S بود یا E و سپس لکسوس و باقی محصولات ژاپنی !
این دنیا جای تعصب نیست و لطفاً گولِ کلکلهای بچهگانهی من و چندتا کرهمربایی را نخور که به همین مسخرهبازیها دِلِمان خوشِ در پدال و کامنت گذاشتنمان در این عجایب شرایط باورنکردنی ایران که غیرقابل تحمل شده !
نوید شاعر
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ماشین برقی تویوتا خوب است
Ben
۲۸ فروردین ۱۴۰۲تو دنیای آینده هر کسی ماشین بنزینی داشته باشه به عنوان مخرب محیط زیست و بی فرهنگ شناخته میشه متأسفانه.
مهدی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این نسخه چه ماشین شیک و تروتمیزی از آب دراومده
Hadi
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این واقعا عالیه و برد مناسبی رو با باتری ۸۶ کیلووات داره 👌🏼
میتونه خیلی موفق باشه کاش مدل دو موتوره با ۵۰۰ اسب هم ازش بسازند برای پرفورمنس بهتر…
خوشم اومد ازش👌🏼
علی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲۵۰۰ اسب قراره پیست بره؟ همین ۲۹۰ اسب و گشتاور ۵۵۰ برای سدان عالیه
Hadi
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این واقعا عالیه و برد مناسبی رو با باتری ۸۶ کیلووات داره 👌🏼
میتونه خیلی موفق باشه کاش مدل دو موتوره با ۵۰۰ اسب هم ازش بسازند برای پرفورمنس بهتر…
خیلی خوشم اومد ازش👌🏼
hamid
۲۸ فروردین ۱۴۰۲تا اینجا کار که عالیه
فقط میمونه قیمتش که امیدوارم رقابتی باشه
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲موفقیتش از همین حالا کاملا تضمین شدس
Elmiraj
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اگه قرار بود با یه افزایش ۴ کیلوواتی ظرفیت باتری و بهبود جزئی آیرودینامیک ، به یکباره از بُرد ۴۰۰ کیلومتری به ۷۰۰ کیلومتر رسید ، صنعت خودروهای درونسوز از در عرض یک سال به کلی منقرض میشد…!!!!
هر کی یه نگاه به اعداد و ارقام ID.4 که روی همین پلتفرم سواره ، بندازه میفهمه این ادعاهای فولکس چه وضعیتی خواهند داشت…
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲عجب ماشینیه … اونوقت ما باید منتظر خودروهایی مثل دیگنیتی باشیم …
مجتبی .
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ماتافته جدابافته ای هستیم که باهیچ جای عالم مقایسه نمیشیم. .خواستم بگم افغانستان دیدم برتریهایی دارن.