فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن تیگوآن R-Line با قدرتی بیشتر از گلف GTI

فولکس‌واگن تیگوآن R-Line این مدل با ۲۶۸ اسب بخار قدرت، نه‌تنها از گلف GTI پیشی می‌گیرد بلکه با طراحی مدرن و کابین پیشرفته گزینه‌ای جذاب در بین کراس‌اوورهای کامپکت خواهد بود.

تیگوآن R-Line از موتور ۲ لیتری توربوشارژ EA888 فولکس‌واگن بهره می‌برد که ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد، تیگوآن را از گلف GTI، هاچ‌بک اسپرت فولکس‌واگن، قدرتمندتر می‌سازد و نسبت به موتور پایه تیگوآن، ۶۷ اسب بخار افزایش قدرت را نشان می‌دهد. این جهش قدرتی به لطف توربوشارژر بزرگ‌تر، بوست بالاتر، پیستون‌های تقویت‌شده، شاتون‌های مقاوم‌تر و میل‌لنگ قوی‌تر به دست آمده است. سیستم خنک‌کننده پیستون‌ها با پاشش روغن، لیفت متغیر سوپاپ‌های هوا و دود، ارتقاء اینترکولر و پمپ روغن با ظرفیت بالاتر هم از دیگر تغییرات این موتور هستند. همچنین این موتور با بنزین معمولی کار می‌کند و نیازی به بنزین سوپر ندارد که هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد.

نسل سوم تیگوآن که سال گذشته معرفی شد، برخلاف نسل قبلی، در آمریکا با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود. تیگوآن R-Line جدید، ۷۷ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی است و روی پلتفرم MQB Evo فولکس‌واگن ساخته شده است. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک 4Motion نیز قدرت موتور را به هر چهارچرخ منتقل می‌کنند. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند و رنگ‌های جدید و جذابی مانند سبز آووکادو و آبی مونتری به همراه سقف مشکی استاندارد، ظاهری متمایز به تیگوآن بخشیده‌اند.

کابین تیگوآن R-Line مجهز به جدیدترین سیستم اطلاعاتی-‌سرگرمی فولکس‌واگن است. صفحه‌نمایش عظیم ۱۵ اینچی مرکزی و صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، اطلاعات را با وضوح بالا نمایش می‌دهند. بازگشت دکمه‌های فیزیکی روی فرمان، خبری خوش برای کسانی است که از کنترل‌های لمسی نسل قبلی ناراضی بودند. یک کنترلر چرخشی در کنسول مرکزی هم امکان تنظیم صدا، حالت‌های رانندگی و نورپردازی داخلی را فراهم می‌کند. این ویژگی جایگزین کنترل‌های لمسی نسل قبل شده و تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد.

فولکس‌واگن هنوز قیمت تیگوآن R-Line را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود با توجه به ارتقاها و هزینه‌های تعرفه‌ای، کمی گران‌تر از مدل کنونی با قیمت پایه ۳۶,۸۸۰ دلار باشد. این خودرو پاییز ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Akbar top

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (123 ديدگاه)

    موتورش اگه دیزلی شش سیلندر خورجینی بود و ارتفاع کمکاش هم یکم بیشتر بود که عالی میشد.به نظر من ماشین شاسی بلند فقط با موتور دیزلی شش سیلندر خورجینی یا هشت سیلندر خوبه چون این موتورها گشتاور بیشتری دارند که وبرای ماشینهای شاسی بلند که وزن بستری دارند مناسب ترند.موتور بنزینی اصلا برای ماشین شاسی بلند مناسب نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 13
  2. Arash Kashani

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    با قیمت حدودا 37000 دلار، هیچ حرفی برای گفتن نمیزاره
    طراحیشم میشه گفت که الان دیگه به بلوغ رسیده
    امیدوارم که بشه توسط ماموت خودرو عرضه بشه به بازار

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3289 ديدگاه)

      در خوبی فولکس تیگوان شکی نیست
      فقط یک مشکل داره که مربوط می شه به ابعاد
      این ماشین نسبت به رقبای هم قیمت ساخت برندهای ژاپنی، کوچیک‌تره

      موافقم 4
      مخالفم 10
    2. Navid A J

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3906 ديدگاه)

      تو این کلاس دقیقا متوسطه بین رقبا. نه عالیه نه بد. شخصا انتخاب اولم CRV و بعد RAV4ه.
      شاید با یه اقساط فروش مناسب با نرخ بهره پایین بتونه مشتریای بیشتری رو جذب کنه ولی فعلا در امریکای شمالی دست بالایی رو نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. ashkanyp

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کاش طراحی جتا هم عوض کنن بشه مثل جتور آخه الان خدایی جتا چه طراحی قدیمی داره با اینکه حاصل همکاری با چینه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. رامتین

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    اینو میگن یک طراحی وزین با یک موتور معقول و خوب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا