فولکسواگن در حال گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد تولید خودروی افسانهای گلف است. گلف با فروش بیش از ۳۵ میلیون دستگاهی در سراسر جهان موفقترین و محبوبترین محصول تاریخ فولکس واگن محسوب میشود.
کارخانهی فولکسواگن در ولفسبورگ از ۲۹ مارس ۱۹۷۴ تولید اولین نسل گلف را شروع کرد. این خودرو به عنوان جایگزین بیتل نمادین طراحی شده بود. در هشتم جولای همان سال اولین نمونههای گلف به نمایندگیها رسیدند و از استقبال فوقالعادهای برخوردار شدند. تنها دو سال بعد و در اکتبر سال ۱۹۷۶، این خودروساز یک میلیونمین دستگاه از گلف را به فروش رساند.
فولکسواگن میگوید بهطور متوسط هر ۴۱ ثانیه یک نفر یک دستگاه گلف میخرد. این آمار ۴۵ سال است که پابرجاست!
یکی از مدیران ارشد فولکسواگن دربارهی این خودروی اسطورهای میگوید:
گلف در قلب برند ما جای دارد. این خودرو از چنان پیشرفت و تکنولوژیای برخوردار بوده که هیچ خودروی دیگری این وضعیت را نداشته است. برای مثال گلف برای اولین بار تکنولوژی ایمنی ارزانقیمت را در دسترس میلیونها خریدار قرار داد. به لطف این موضوع، فولکس گلف تاریخساز شده است.
او ادامه میدهد:
در طول هفت نسل، گلف سهم زیادی در توسعهی فولکسواگن به عنوان یک برند و یک گروه خودروسازی و تبدیل شدن به مهمترین تولیدکنندهی جهان داشته است.
نسل اولین گلف با فرمهای بدنهی دو و چهار درب معرفی شد. این خودرو در ابتدا با پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری ۵۰ اسبی و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۷۰ اسب بخاری در دسترس بود. یک گیربکس ۴ سرعته دستی نیز بهصورت استاندارد ارائه شده بود اما با پرداخت مبلغ بیشتر میتوانستید گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک را سفارش دهید.
سامان اذری
۱۲ فروردین ۱۳۹۸گلف با فروش بیش از 35 میلیون دستگاهی در سراسر جهان موفقترین و محبوبترین محصول تاریخ گلف محسوب میشود.
.
محبوب ترین محصول تاریخ فولکس واگن محسوب می شود
فرامرز
۱۲ فروردین ۱۳۹۸گلف ۶ رو عشقه
فرامرز
۱۲ فروردین ۱۳۹۸جالبه بدونید خیلی ها تو آمریکا گلف رو فولکس واگن صدا میکنن! یعنی کل برند رو فقط با گلف میشناسن که بخاطر خوشنامی گلف مخصوصاْ نسخه جی تی آی تو آمریکاست
Sajjad
۱۲ فروردین ۱۳۹۸امیدوارم نسل جدیدش هم به این زیبایی و جذابی باشه
این ماشین فوق العادس
me84
۱۲ فروردین ۱۳۹۸.
نسل اول رنگ زرشکی داشتیم. با اینکه بچه بودم ولی یادمه بابام حتی با سرعت میرفت تو پیچ هیچی احساس نمیکردیم. بعدها پیکان گرفت چون به گلف عادت داشت چند بار کم مونده بود بریم قاطی باغالیا. وقتی ماشینو خاموش میکرد چند باری فنش کار میکرد و رادیات رو خنک میکرد. نمیدونم ایراد داشت یا مدلش اینطور بود. خلاصه بابام که هنوزم ازش تعریف میکنه.
بابام اون موقع 35 سالش بود با 4 تا بچه گلف سوار میشد. من الان 34 سالمه مجردم و یه پراید 86 داغون دارم.
овsкиكMас
۱۲ فروردین ۱۳۹۸فوق العاده هست واقعا
ارش
۱۲ فروردین ۱۳۹۸گلف عالیه و تا این موقع رقیب نداشته اما سر و کله یه هاچ بک فوق العاده پیدا شده مزدا 3 باید ببینیم کدام بیشتر میفروشه .
Ahmad
۱۲ فروردین ۱۳۹۸بعضی از خودروها هستند که هیچ موقع قیافه ی اونا قدیمی نمیشه و اگر 100 سال دیگه هم بگذره باز هم یه دونه از اونارو تو خیابون ببینیم ناخوداگاه نگاهمون به سمتش جلب میشه ، گلف نسل یک هم یکی از اوناست ، واقعا با اینکه 45 سال از تولید نسل یکش میگذره باز هم خودروی زیبا و خوش قیافه ای هست ، یادش بخیر یه زمانی تقریبا هر روز میشد یکی از اینارو تو خیابون دید ولی الان شده خودروی کلاسیک .
سعید(تهران)
۱۲ فروردین ۱۳۹۸برای من به شخصه نسل دوم یه چیز دیگه اس.
فرزاد
۱۲ فروردین ۱۳۹۸تمام مدلهای گلف از نسل یک تا این نسل آخرش واقعا عالی هستن همینکه هر 41 ثانیه یک دستگاه از اون به فروش میره نشانه از محبوبیت بالای این مدل هست کاش ما هم مثل اروپائیا میتونستیم این نسل جدیدشو تو ایران با یه قیمت مناسب بخریم ولی افسوس
امیر.عارف
۱۲ فروردین ۱۳۹۸ماشینی هست که با اون زندگی زیباتره هیچ وقت و هیچ جا کم نمیاره ( منظورم خارج از جاده نیست)