فولکسواگن جتا در سال ۱۹۷۹ و پس از دانستن اینکه که یک سدان سه جعبهای سنتی در آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به گلف هاچبک دارد عرضه شد. هماکنون این خودرو در هفتمین نسل خود قرار داشته و پیشرفتهترین نسل جتا محسوب میشود. جتا ۲۰۲۰ از ویژگیهای جالبی سود میبرد که شاید با برخی از آنها آشنا نباشید. به عنوان بخشی از ویدئوهای فولکس که روی ویژگیهای جالب محصولات خود تمرکز دارد، فولکسواگن آمریکا ۵ ویژگی جذاب جتا ۲۰۲۰ را معرفی کرده است.
اولین ویژگی این خودرو قیمت پایه ۱۸۸۹۵ دلاری برای تریم S است. به این ترتیب جتا ۲۰۲۰ ارزانترین خودروی فولکسواگن در بازار آمریکا و تنها محصول این شرکت با قیمت پایه زیر ۲۰ هزار دلار میباشد. جتا S بهصورت استاندارد از رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی، چراغهای جلوی LED، فرمان چندمنظوره، بلوتوث و… سود میبرد.
دومین ویژگی به مصرف سوخت آن مربوط میشود. پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوی این خودرو ۱۴۷ اسب بخار قدرت داشته و مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی آن به ترتیب ۷.۸/۵.۸/۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. از آنجایی که خبری از پیشرانههای دیزلی در بازار آمریکا نیست بنابراین جتا کممصرفترین محصول این خودروساز در این کشور میباشد.
سومین ویژگی جتا در تریم های SEL و SEL پریمیوم سیستم نورپردازی داخلی LED با ۱۰ رنگ است. رانندگان میتوانند این نورپردازی را بسته به حالت رانندگی یا سلیقه خود تغییر دهند.
چهارمین مورد هم کاکپیت دیجیتال با صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای پشت آمپرهاست که میتواند به یک نقشه کامل نیز در نسخههای مجهز به سیستم ناوبری تبدیل شود.
نهایتاً هم باید گفت جتا از سیستم دسترسی بدون کلید و استارت دکمهای در تریم های SE و بالاتر سود میبرد. این سیستم به رانندگان اجازه میدهد خودرو را بدون درآوردن کلید از جیب خود باز و بسته کنند. این ویژگی همچنین در نسخه اسپورت تر جتا GLI نیز موجود است.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۳۹۹با اینکه آلمانیه و عالیه ، ولی ظاهرش مثل رقبای ژاپنی و کرهایش باب میل عموم نیست و خیلی زیادی ساده به چشم میاد .
سیامک
۲۴ تیر ۱۳۹۹طرح هرچقدر پیچیده تر بشه دستگاه ها ی پرس هم باید پیچ و خم بیشتری داشته باشن. یعنی فرسایش قالب ها.
من خودم مهندس مکانیک دولتی ام.
سطوح با پیچ و خم بیشتر یعنی محاسبات شدیدا بیشتر و مرکز تقارن و سطح مقطع خاص. شما اون کتاب دانشگاهو نبین که فرمولای ۳۰ تا پروفیل و اشکال هندسی رو داره. تو تولید باید بشینی قشنگ در بیاری.
قالب تهیه کنی و بعد ۲۰۰ تا پرس دچار سایش میشه و باید بشینی دوباره تراش بدی. ۲۰۰ تای بعد همینطور.
هزینه داره. برا همین شرکتایی مثل فولکس رنو داچیا سئات تویوتا هیوندایی هوندا اکثر مدلاشون اینطورین.
ماشینای لوکس الکی الکی گرون نیستن. ساختشون گرون در میاد. طرف بیشتر روش زحمت میکشه. قیمت بالا میره.
مثلا بنز نمیاد الکی الکی قیمت دوبرابر بزاره. بنز وقتی قیمت دوبرابر میزاره یعنی هزینه تولید ماشین دوبرابر بوده. تحقیقات هزینه هاش دو برابر بوده. کیفیت متریال و هزینه های طراحی دوبرابر بوده. برا همین میاد قیمت دوبرابر میزاره.
amir
۲۳ تیر ۱۳۹۹نکشیمون بزرگترین خودروساز جهان با این نکات جالبت!
ایلیاا
۲۳ تیر ۱۳۹۹اینم از اون ماشینایی که جاش توی کشور ما خالیه با قیمت 40_ 50 تومن!
ی حداقل برای زندگی…
NAVID۰۰۹۸
۲۳ تیر ۱۳۹۹۴۰ – ۵۰ میلیون رو لولو برد .
محمد
۲۳ تیر ۱۳۹۹به کجا داریم میریم ما
با 20000 هزار تا چنین امکانات باحالی بهت میدن
(Saeed(peugeot
۲۳ تیر ۱۳۹۹چقدر سادس طراحی های فولکس ….. دیگه از شور به درش کرده فولکس ….زیاد حال نکردم …
زیزیگولو
۲۳ تیر ۱۳۹۹با توجه به عکسای این ماشین که دیدم میتونم بگم طراحی داخلیش نه در حد خیلی عالی ولی چشمگیره و سرنشینا میتونن داخلش احساس راحتی کننو یه سواری نه خیلی خوب ولی متوسط رو به خوبو تجربه کنن
حسین دهمرد
۲۳ تیر ۱۳۹۹شاید باورتون نشه ولی تنها برتری که به سیویک داره گیربکسشه.
Moein
۲۴ تیر ۱۳۹۹بهتر بود میذاشتید رپورتاژ آگهی نه نکات جالب
چون هر چی گشتم چیز جالبی ندیدم!
Mf1
۲۴ تیر ۱۳۹۹طراحی فولکس همیشه درسطح خوب ومعمولی بوده وزیاد انتظاری ازش نمیره بااین وجود خودروهاش ارزون هستن وبرا قشر ضیعف مناسب هستن
آریا ماشین
۲۵ تیر ۱۳۹۹جتا ۲۰ هزار دلار
پراید ۸۰ میلیون تومن
??????