بسته به تعریف شما از واژه “جذاب”، اینجا ۵ نکته از زبان فولکسواگن درباره کراس اوور مشهور تیگوان را خواهیم شنید. البته اگر اولین چیزی که در ذهن شما میگذرد قیمت است پس باید بدانید قیمت این خودرو از ۲۴۲۹۵ دلار شروع میشود.
با این پول شما به مدل پایه ۲ لیتری S دست پیدا میکنید و بنابراین اگر بخواهید صاحب سیستم چهار چرخ محرک باشید باید مبلغ ۲۵۵۹۵ دلار برای مدل ۴MOTION S بپردازید.
اساساً شما با صرف هزینه حدود ۳۰ هزار دلاری خواهید توانست مدلی نسبتاً مجهز مثل SEL را انتخاب کنید؛ اما خب ویژگی هیجانانگیز و جذاب تیگوان چیست؟ اول اینکه فولکسواگن میگوید این خودرو وضعیت متمایزی پیدا کرده و پرفروشترین محصول این گروه بزرگ است.
بله درست خواندید. فولکسواگن این اواخر تیگوان بیشتری را نسبت به گلف یا پولو فروخته است. این خودرو در ۸۰ درصد کشورهای دنیا عرضه شده و در چهار منطقه زمانی متفاوت در قارههای گوناگون تولید میشود. بهطور متوسط هر ۳۵ ثانیه یک تیگوان جدید خط مونتاژ را ترک میکند.
مورد بعدی طبق گفته فولکس این است که شما میتوانید نسخه سه ردیفه این خودرو را خریداری کنید. سپس به سانروف پانورامیک با حفاظت و آفتابگیر برقی میرسیم که کل محفظه شیشهای را پوشش میدهد.
این ویژگی برای مدلهای SE در دسترس بوده و بهصورت استاندارد در تریم های SE R-Line بلک، SEL و SEL پریمیوم R-Line عرضه میشود.
مورد بعدی به سیستم اطلاعات سرگرمی تیگوان مربوط میشود که میتوانید تا چهار پروفایل شخصی، سه پروفایل برای راننده و یک پروفایل برای مهمان در نظر بگیرید. به این ترتیب شما میتوانید تنظیمات مربوط به رادیو، علایق و موقعیت صندلی، تنظیمات سیستمهای کمکراننده و… را ذخیره کنید.
نهایتاً هم به اضافه شدن تریم جدید SE R-Line بلک به این خانواده میرسیم که از رینگهای ۲۰ اینچی مشکی، سپرهای دارای عناصر مشکی، نشانهای تیرهرنگ، سانروف پانورامیک، ریلهای سقف مشکی، کنترل پارک جلو و عقب و پوشش سقف تیره سود میبرد.
آیا همه این موارد باعث میشوند فولکسواگن تیگوان خودروی جذابی باشد؟ نظر شما چیست؟
[دانلود ویدئو]
JOJO
۶ تیر ۱۳۹۹دوستان تیگوان یا راوفور
برای ۴-۵ سال استفاده
hamid
۶ تیر ۱۳۹۹راو 4
Ferrari Fxx K Evo
۶ تیر ۱۳۹۹تیگوان
NAVID۰۰۹۸
۶ تیر ۱۳۹۹در ایران
با این وضع خدمات و قطعات
گرانی خدمات
کیفیت پایین بنزین بخصوص برای توربوها
گستردگی نمایندگی در کشور و دسترسی راحت به خدمات
استهلاک کم
سادگی در تعمییرات
استهلاک فوقعلاده پائین
شرایط بیابانی گرم و یا کوهستانی طبیعت ایران
همه اینها باعث میشه بدون دغدغه از راو۴ استفاده کرد و ایران را دور زد تا سالهای سال بدون استرس .
خدمات راو۴ هر ۱۰ هزار کیلومتره و با بنزین معمولی راحت کنار میاد برعکس بقیه که باید با هر باک بنزین یه مکل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزاری بریزین که در سال ببینید چه قیمتی میشه که اگر هم مکمل نریزید باید خرج چند ده میلیونی موتور کنید .
دلار ۲۰ تومنی و تحریمها باعث شده تویوتا در ایران نورِ چراغِ خریدفروش خودروهای وارداتی باشه که چشم بسته داد و ستد بشه .
شما برو ببین راو۴ در ایران بیشتر خاطرخواه داره یا تیگوان .
این روزها کسی که تویوتای کارکرده تمیز داشته باشه نمیفروشه یا یه قیمتی میگه که اصلاً فروش نره ولی با این حال با قیمتهای نامتعارفی دست به دست میشه .
الان تویوتا کمری گرند مدل ۲۰۰۶ کم کار را میگن ۵۵۰ میلیون .
برین ببینید کدوم یکی از رقبای کمری در ایران تا ۴۰۰ میلیون خرید فروش میشه ، چون این روزها هزینه تعمییرات و تعویض قطعات خارجیها ، رقمهای عجیب چند ده میلیونی میشه که تویوتا را در برابر دیگران گل سرسبد کرده .
JOJO
۶ تیر ۱۳۹۹ممنون از راهنمایی کاملت نوید جان.
خودم هم نظرم به راو۴ هست به نظرم برای شرایط ایران مناسب تره
سینا
۶ تیر ۱۳۹۹اگر یک بار تیگوان برونید متوجه میشید فرق فولکس با تویوتای کانسرویتیو رو
NAVID۰۰۹۸
۶ تیر ۱۳۹۹خواهش میکنم jojo جان
تجربه ۶ ماه این ماشین را داشتم که توضیح دادم .
فقط یه مشکل داره و اون هم ظرفیت کمِ باک بنزینشه که فکر کنم حدود ۵۰ لیتر بالاتر یا پائینتر باشه .
البته این هم بگم که راو۴ اگر میخرید ، نمونه فیسلیفت ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ خریداری کنید که خارج از بحث ظاهری در تعلیق و عایقبندی هم بروزرسانی شده .
NAVID۰۰۹۸
۶ تیر ۱۳۹۹قطعاً رانندگی با تیگوان لذت بخشتر از راو۴ هست .
حرف ما برایه رانندگی در ایرانه ، و اگر نه که محصولات آلمانی و اروپایی بیرقیبند در لذت و پرفرمنس بالا .
امیر
۶ تیر ۱۳۹۹قطعا راو۴ منطقی تره
تگیوان خدماتش نسبتا ضعیفه و همینطور مشکلات کوچیک فنی و استهلاک و….
حسن
۶ تیر ۱۳۹۹4 یا 5 سال تیگوان
هاتف
۷ تیر ۱۳۹۹با تجربه بیش از ۲۰ هزار مایل روندن راو۴ مدل ۲۰۱۷ و تست درایو تیگوان، و علیرغم اینکه ابدا طرفدار برند تویوتا نیستم باید خدمتت عرض کنم که “به نظر من” راو۴ جادارتر، قلدرتر و در کل بهتر از تیگوانه.
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام ،دوستانی که سوار تیگوان بشن متوجه میشن که شتاب و هندلینگ و قلدری تیگوان ،یک سرو گردن که نه بلکه ۲ سرو گردن از راو۴ بهتره
iman
۶ تیر ۱۳۹۹خیلی عالیه کاش در دسترس همه بود