موسسه تیونینگ Oettinger که بهطور اختصاصی به تقویت و بازسازی محصولات گروه فولکسواگن میپردازد و در این حرفه ید طولایی دارد اخیراً در همایش سالانه Wörthersee از یک فولکسواگن گلف ۵۱۱ اسببخاری که از آن بهعنوان قویترین گلف تیونینگ شده یاد میشود، رونمائی کرد.
شرکت Oettinger محصول نهائی خود که بر اساس گلف R ساخته شده است را 500R نامگذاری کرده و این خودرو را با صرف زمان ۳.۵ ماه به سرانجام رسانده است. فاز اول تیونینگ این خودرو از نمای بیرونی شروع شده و یک کیت بدنه عریض و پر از قطعات آئرودینامیکی که سبب عریضتر شدن ۱۰۰ میلیمتری اتومبیل شده و شامل سپرهای عریض در جلو و عقب با ورودیهای بزرگ هوا، اسپویلر دو تکه سقفی، گلگیرهای متورم برای جایگذاری بهتر لاستیکهای عریض دانلپ اسپرت ماکس، اسکرت یا دامنههای جانبی جدید و رینگ چرخهای ۲۰ اینچی ATS فورج کاری شده میشود همچنین در سرتاسر اتومبیل بهمنظور ایجاد حسی متفاوت از المانهای نارنجیرنگ استفاده شده بهطوری که این رنگ را بر روی کالیپر های ترمز، روکش موتور، جلوپنجره و دوخت صندلیها، فرمان و سر دنده شاهد هستیم. داخل کابین هم بهطور کامل با پوشش چرم مفروش شده و قسمت مرکزی صندلیها هم از آلکانترای مشکی میباشد و نشان 500R موجود بر روی صندلیها بر ویژه بودن اتومبیل دلالت دارد. فاز بعدی تیونینگ این گلف بسیار زیبا به بخش فنی مربوط میشود و در این ارتباط تیونر Oettinger از موتور ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر TFSI آئودی استفاده کرده است که با اصلاحاتی در توربوچارجر و برنامهریزی مجدد ECU اکنون ۵۱۱ اسببخار قدرت در ۶.۱۰۰ دور در دقیقه و ۶۸۰ نیوتنمتر گشتاور در ۳.۶۰۰ دور در دقیقه را تولید میکند. به لطف نسبت وزن به قدرت برابر با ۲.۸۳ و همچنین سیستم چهارچرخ محرک، Oettinger 500R قادر است در تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت اتومبیل هم به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. البته تیونر Oettinger میتواند با تغییرات و اصلاحات بیشتر این میزان قدرت را بهبود بخشیده و در فازهای بعدی قدرت موتور را به ترتیب به ۶۰۰، ۶۵۰ و درنهایت به ۷۵۰ اسببخار (PS) برساند. وظیفه متوقف کردن Oettinger 500R بر دوش ترمزهای دو تکه با کالیپر های ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب است دیسک ترمزها از سوراخدار بوده و با سیستم تهویه داخلی خنک میشوند. لنت ترمزها از نوع اسپرتی بوده و لولههای رابطه ترمز هم از جنس فولاد منعطف میباشد. تیونر Oettinger بهمنظور پایداری هر چه بیشتر این سوپر هاچ یک از سیستم تعلیق کلاب اسپرت با قابلیت تنظیم سه حالته و تکنولوژی KW بهره برده است و اتومبیل به نمایش در آمده در همایش Wörthersee به رینگهای چرخ ۲۰ اینچی و لاستیکهای دانلپ اسپرت ماکس در ابعاد ۲۷۵/25R20 مجهز بود.۱۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
behdad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴و در اخر ممنون از اقای حنیفه زاده عااالی
Danial
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی س …
منظورم همون جذابه…
احمد باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی باحال شده.
M5
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴WOW!
peyman
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴این موتورای2.5 لیتریه پنج سیلندره آیودی عجب نیرو گشتاوری دارن غوغا میکنن
american muscle
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴خودشون تنها که ندارن با توربو شارژر و چیزای دیگه انقد گشتاور و اسب میده بیرون
behdad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴اره عجب موتوره هر کی میاد یه قدرت مختلف ازش بیرون میکشه
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴از طرح روی داشبوردش خوشم نیومد ولی بدنش با موتورش عالیه
SAEED
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تیونر های حرفه ای ناشناخته زیادی وجود دارن که Oettinger هم از جمله یکی از اوناس که گلف رو با مهارت تیون کرده … تیونش فوق العاده س , فقط یکم زیادی گرونه!!
HAMID
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سوای این که ماشینه خوبیه
اما به این قیمتی که گفته شده باشه اصلا ارزشش رو نداره واسه یه ماشن هاچبک.
قیمت جی تی ای دیگه فول اپشن 60.000 دلاره )
با این پول ادم میره یه e63 amg میخره با همون شتاب وسرعت البته قیمتش 100.000 دلاره پس 70.000 واست میمونه.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴لذت ماشین تیون شده یه چیز دیگست.
من اگر پولشو داشتم حتما میخریدم
سعید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عالی شده ولی قیمتش برام عجیبه،فکر کنم قیمت گلف آر 30 هزار یورو باشه،یعنی حدودا 120 هزار یورو برای این تیون!!! خیلی زیاده
برای مثال موستانگ 717 اسب بخاری که توسط هنسی تیون شده قیمتش 60 هزار دلاره(هزینهای که شامل یک مدل پایه موستانگ GT و گارانتی سهساله یا ۳۶ هزار مایلی نیز میشود)
یا یه موستانگ 670 اسبی که توسط Roush تیون شده قیمت پکیج افزایشیش22 هزار دلاره
american muscle
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴عزیز ماشین آمریکایی رو با هرچی مقایسه کنی قیمتش کمتره.
سعید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴منظور من ماشین آمریکایی نبود،در مورد تیونینگ ها گفتم،خیلی از تیونهای آلمانی هم قیمتهای به مراتب کمتری دارن
american muscle
۷ خرداد ۱۳۹۴آها معذرت سطحی خوندم
K.MAK.MISEL
۸ خرداد ۱۳۹۴گلف ار قیمت اصلیش42هزار یورو هست
hero
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر داشبردش ساده طراحی شده
(((RETOLEX(((REZA
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴کاری به اسب بخار نداشته باشین
عملکرد موتور های فولکس فوقالعاده هست
گلف های 400 اسبی بینظیر هستن . این دیگه با 100 اسب اضافه عالیه
اگه بخوام عملکرد این موتور رو مثال بزنم یکی از مثال هام مزدا mx 5 هست ( منظورم قدرت و … نیست . از نظر عملکرد نسبت به حجم و تعداد سلیندر)
american muscle
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴رنگش مشکی یا سفید بود خیلی جالب میشد.گلف هاچ بکاش خیییلی خوشکله.آورین گلف