فولکس واگن

500R، پرقدرت‌ترین گلف تیونینگ

موسسه تیونینگ Oettinger که به‌طور اختصاصی به تقویت و بازسازی محصولات گروه فولکس‌واگن می‌پردازد و در این حرفه ید طولایی دارد اخیراً در همایش سالانه Wörthersee از یک فولکس‌واگن گلف ۵۱۱ اسب‌بخاری که از آن به‌عنوان قوی‌ترین گلف تیونینگ شده یاد می‌شود، رونمائی کرد.

VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
شرکت Oettinger محصول نهائی خود که بر اساس گلف R ساخته شده است را 500R نام‌گذاری کرده و این خودرو را با صرف زمان ۳.۵ ماه به سرانجام رسانده است. فاز اول تیونینگ این خودرو از نمای بیرونی شروع شده و یک کیت بدنه عریض و پر از قطعات آئرودینامیکی که سبب عریض‌تر شدن ۱۰۰ میلی‌متری اتومبیل شده و شامل سپرهای عریض در جلو و عقب با ورودی‌های بزرگ هوا، اسپویلر دو تکه سقفی، گلگیرهای متورم برای جایگذاری بهتر لاستیک‌های عریض دانلپ اسپرت ماکس، اسکرت یا دامنه‌های جانبی جدید و رینگ چرخ‌های ۲۰ اینچی ATS فورج کاری شده می‌شود هم‌چنین در سرتاسر اتومبیل به‌منظور ایجاد حسی متفاوت از المان‌های نارنجی‌رنگ استفاده شده به‌طوری که این رنگ را بر روی کالیپر های ترمز، روکش موتور، جلوپنجره و دوخت صندلی‌ها، فرمان و سر دنده شاهد هستیم.
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
داخل کابین هم به‌طور کامل با پوشش چرم مفروش شده و قسمت مرکزی صندلی‌ها هم از آلکانترای مشکی می‌باشد و نشان 500R موجود بر روی صندلی‌ها بر ویژه بودن اتومبیل دلالت دارد.
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
فاز بعدی تیونینگ این گلف بسیار زیبا به بخش فنی مربوط می‌شود و در این ارتباط تیونر Oettinger از موتور ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر TFSI آئودی استفاده کرده است که با اصلاحاتی در توربوچارجر و برنامه‌ریزی مجدد ECU اکنون ۵۱۱ اسب‌بخار قدرت در ۶.۱۰۰ دور در دقیقه و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳.۶۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. به لطف نسبت وزن به قدرت برابر با ۲.۸۳ و هم‌چنین سیستم چهارچرخ محرک، Oettinger 500R قادر است در تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت اتومبیل هم به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
البته تیونر Oettinger می‌تواند با تغییرات و اصلاحات بیشتر این میزان قدرت را بهبود بخشیده و در فازهای بعدی قدرت موتور را به ترتیب به ۶۰۰، ۶۵۰ و درنهایت به ۷۵۰ اسب‌بخار (PS) برساند.
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
وظیفه متوقف کردن Oettinger 500R بر دوش ترمزهای دو تکه با کالیپر های ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب است دیسک ترمزها از سوراخ‌دار بوده و با سیستم تهویه داخلی خنک می‌شوند. لنت ترمزها از نوع اسپرتی بوده و لوله‌های رابطه ترمز هم از جنس فولاد منعطف می‌باشد.
VW Golf Oettinger 500R
VW Golf Oettinger 500R
تیونر Oettinger به‌منظور پایداری هر چه بیشتر این سوپر هاچ یک از سیستم تعلیق کلاب اسپرت با قابلیت تنظیم سه حالته و تکنولوژی KW بهره برده است و اتومبیل به نمایش در آمده در همایش Wörthersee به رینگ‌های چرخ ۲۰ اینچی و لاستیک‌های دانلپ اسپرت ماکس در ابعاد ۲۷۵/25R20 مجهز بود. قیمت دقیق این گلف ۵۱۱ اسب‌بخاری هنوز تعیین نشده اما کمپانی ارتقاء دهنده قیمتی در حدود ۱۵۰,۰۰۰ یورو (۱۷۰,۳۹۰ دلار) برای آن در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. behdad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    و در اخر ممنون از اقای حنیفه زاده عااالی

  2. Danial

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    خیلی س …
    منظورم همون جذابه…

  3. احمد باقری

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    خیلی باحال شده.

  4. M5

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (293 ديدگاه)

    WOW!

  5. peyman

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    این موتورای2.5 لیتریه پنج سیلندره آیودی عجب نیرو گشتاوری دارن غوغا میکنن

    1. american muscle

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      خودشون تنها که ندارن با توربو شارژر و چیزای دیگه انقد گشتاور و اسب میده بیرون

  6. behdad

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اره عجب موتوره هر کی میاد یه قدرت مختلف ازش بیرون میکشه

  7. Ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (68 ديدگاه)

    از طرح روی داشبوردش خوشم نیومد ولی بدنش با موتورش عالیه

  8. SAEED

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    تیونر های حرفه ای ناشناخته زیادی وجود دارن که Oettinger هم از جمله یکی از اوناس که گلف رو با مهارت تیون کرده … تیونش فوق العاده س , فقط یکم زیادی گرونه!!

  9. HAMID

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    سوای این که ماشینه خوبیه
    اما به این قیمتی که گفته شده باشه اصلا ارزشش رو نداره واسه یه ماشن هاچبک.
    قیمت جی تی ای دیگه فول اپشن 60.000 دلاره )
    با این پول ادم میره یه e63 amg میخره با همون شتاب وسرعت البته قیمتش 100.000 دلاره پس 70.000 واست میمونه.

  10. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    لذت ماشین تیون شده یه چیز دیگست.
    من اگر پولشو داشتم حتما میخریدم

  11. سعید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    عالی شده ولی قیمتش برام عجیبه،فکر کنم قیمت گلف آر 30 هزار یورو باشه،یعنی حدودا 120 هزار یورو برای این تیون!!! خیلی زیاده
    برای مثال موستانگ 717 اسب بخاری که توسط هنسی تیون شده قیمتش 60 هزار دلاره(هزینه‌ای که شامل یک مدل پایه موستانگ GT و گارانتی سه‌ساله یا ۳۶ هزار مایلی نیز می‌شود)
    یا یه موستانگ 670 اسبی که توسط Roush تیون شده قیمت پکیج افزایشیش22 هزار دلاره

    1. american muscle

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      عزیز ماشین آمریکایی رو با هرچی مقایسه کنی قیمتش کمتره.

      1. سعید

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1483 ديدگاه)

        منظور من ماشین آمریکایی نبود،در مورد تیونینگ ها گفتم،خیلی از تیونهای آلمانی هم قیمتهای به مراتب کمتری دارن

        1. american muscle

          ۷ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (98 ديدگاه)

          آها معذرت سطحی خوندم

    2. K.MAK.MISEL

      ۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      گلف ار قیمت اصلیش42هزار یورو هست

  12. hero

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چقدر داشبردش ساده طراحی شده

  13. (((RETOLEX(((REZA

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    کاری به اسب بخار نداشته باشین
    عملکرد موتور های فولکس فوقالعاده هست
    گلف های 400 اسبی بینظیر هستن . این دیگه با 100 اسب اضافه عالیه
    اگه بخوام عملکرد این موتور رو مثال بزنم یکی از مثال هام مزدا mx 5 هست ( منظورم قدرت و … نیست . از نظر عملکرد نسبت به حجم و تعداد سلیندر)

  14. american muscle

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    رنگش مشکی یا سفید بود خیلی جالب میشد.گلف هاچ بکاش خیییلی خوشکله.آورین گلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا