وقتی درباره قدیمیترین خودروهای بازار فکر میکنید اولین گزینهای که به خاطرتان میآید احتمالاً شورولت سابربن خواهد بود. این خودرو در سال ۱۹۳۵ وارد بازار شده و هماکنون هم قدیمیترین نام خودرویی دنیا میباشد. پیکاپ های سری F فورد نیز جزو این دسته بوده و تاریخ آنها به سال ۱۹۴۸ بازمیگردد.
فولکسواگن بیتل هم میتواند در این لیست جای بگیرد زیرا اولین بار در سال ۱۹۴۹ تولید شد. البته یک نام دیگر هم وجود دارد که تاریخچهای بسیار طول و دراز داشته و محصولی از فولکسواگن است: ترانسپورتر.
با فروش ۱۳ میلیون دستگاهی در سراسر جهان، فولکسواگن ترانسپورتر بهصورت رسمی جشن تولد ۷۰ سالگی خود را برگزار کرده و هماکنون قدیمیترین نام خودروی تجاری در دنیا میباشد. این خودرو هماکنون در ششمین نسل خود قرار داشته و اولین نسل آن هشتم مارس ۱۹۵۰ خط تولید در ولفسبورگ را ترک کرده است. این خودرو همچنین با نامهای بولی، کومبی، باس یا میکروباس هم شناخته میشود.
بیایید کمی خاطره بازی کنیم! اولین بار در سال ۱۹۴۹ بود که خودروی T1 به شکل یک ون دستساز وارد میدان شد و سپس به یک ون پیشرانه عقب، ون مسافری و اتوبوس هشتنفره تبدیل شد. اولین نمونههای این خودرو از همان پیشرانه بیتل با حداکثر ظرفیت بار ۷۵۰ کیلوگرمی استفاده میکردند. تا سال ۱۹۶۷ تعداد ۱.۹ میلیون دستگاه از ترانسپورتر T1 فروخته شد.
اما برسیم به زمان حال، که شاهد رونمایی از آخرین نسل ترانسپورتر T6.1 در سال ۲۰۱۹ بودهایم. این خودرو هماکنون دارای پیشرانهای جدید، سیستمهای دستیار راننده هوشمند، سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن و نمای جلوی تازهتر بوده و از طرح بدنه دو رنگ به یاد T1 اصلی سود میبرد.
بی طرف
۹ فروردین ۱۳۹۹به جدیده که نگاه می کنم،حس میکنم از قدیمیه هیچ بویی نبرده!
GERMANY
۹ فروردین ۱۳۹۹تو مدل قدیمی لوگوش چقدر بزرگه!!! قبول دارین؟
رزیتا
۹ فروردین ۱۳۹۹هنوزم از این مدل فولکس گاهی اوقات تو خیابونا میبینیم
NAVID۰۰۹۸
۹ فروردین ۱۳۹۹این اگر با همین ظاهر ۷۰ ساله و به روزرسانیهای کوچک همراه باشه با موتور گیربکس جدید و به صرفه ، میتونه یکه تاز بازار باشه .
حداقلش اینه که احساس داره .
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۹خودرو های قدیمی انگار جاندار بودن اما جدید ها مثل کامپیوتر پیشرفته بی جان ان!
محمد
۹ فروردین ۱۳۹۹خیلی بامزه
ممد ژانگولر
۹ فروردین ۱۳۹۹این آلمانیا بعضی وقتها چیزایی میسازن که آدم فضایی دوست دارن بیان باهاش عکس بگیرن
این مدل فولکس یک شاهکاره
Me
۹ فروردین ۱۳۹۹اینطوری سیر تکامل یه اسطوره رو بیان کردن حکایت همون داستان معروفه که میگه شب تب کرد صبح مرد
کاش اگه میخواید اینطوری مطلب بنویسید اصلا ننویسید
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۹این ماشین همیشه جزو پرفروش های بازار خودش بوده و هست همین الان در اروپا واقعا یکه تازی میکنه زیباست و بسیار کاربردی
فررزاد
۹ فروردین ۱۳۹۹ماشین بسیار بادوام و کاربردی بود
Farzad
۹ فروردین ۱۳۹۹کشته مارو اون شخصیتتون واااااای …
Khosrow
۹ فروردین ۱۳۹۹چقدر ادمهایی که با این واگن های قدیمی کنار خیابون فست و نوشیدنی سرو میکنن حس زندگی میدن / کار جف و بیل هم نیست / یه برگر روانی و اخرای شب یه فیلم گرم / برم یه نرو ماده بکشم زیر گوش کرونا ..
حسین دهمرد
۱۰ فروردین ۱۳۹۹چرا جایگاه موتور رو جا به جا کردن؟ بخاطر پاس کردن تست های تصادف بوده؟ چون موتور عقب جادار تر و کاربردی تر به نظر میاد.البته قیافشم جالبتر بود.