فولکس واگن

تیونینگ فولکس‌واگن گلف نسل دوم با قدرت 900 اسب بخار!

نمونه تیونینگ شده فولکس‌واگن گلف نسل دوم با قدرت ۹۰۰ اسب بخار می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه طی کند.


این گلف نسل دوم جدای از رینگ‌های بزرگ خود تفاوت زیادی با نسخه استاندارد ندارد اما زیر بدنه نسبتاً آرام آن قوای محرکه بسیار قدرتمند و چهار چرخ محرکی قرار دارد که اکثر سوپرکارها را شرمنده می‌کند. خودروی موردبحث توسط کیم پاتز تولید شده و از پیشرانه VR6 با حجم ۲.۹ لیتر استفاده می‌کند. البته تغییرات متنوعی در قلب تپنده گلف صورت گرفته که شاخص‌ترین آن‌ها را می‌توان توربوشارژر بورگ وارنر EFR 9180 دانست. بنا بر گزارش رسانه‌ها، خروجی خودرو به ۸۹۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۹۹ نیوتون متر می‌رسد.

این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۵ سرعته سکونشئال و سیستم چهار چرخ محرک 4Motion خود فولکس‌واگن راهی چرخ‌ها می‌شود. مالک این گلف نسل دوم در یک مسابقه ۴۰۰ متر خارج از برلین شرکت کرده و توانسته با آن رکوردهای قابل‌توجهی بر جای بگذارد. همچنین یکی از شیرین‌کاری‌های خودرو را می‌توان برن اوت همه چرخ‌ها دانست. پاتز توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۰۷ ثانیه و با سرعت ۲۳۹ کیلومتر در ساعت طی کند که اگرچه به پای ابر خودروهای مدرنی همچون ریمک نورا یا پورشه ۹۱۱ توربو S نمی‌رسد اما عملکردی فوق العاده است.

پرفورمنس این گلف نسل دوم زمانی جذاب‌تر جلوه می‌کند که طراحی جعبه‌ای و نبود کشش در خط استارت را هم در نظر بگیرید. با وجود استارت بهتر حدس می‌زنیم رکورد ۴۰۰ متر خودرو به زیر ۱۰ ثانیه برسد. نظر شما درباره این هیولای کوچک چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. OM.01

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (546 ديدگاه)

    تو ایران طرف 200 میلیون روی 206 خرج میکنه موتور RC میندازه روی ماشین و کیت نایتروس تو اتوبان فاز عقاب میگیره و چه تعریف هایی از ماشینش میکنه(البته از تیگو 8 پرو مکس عقب میمونه)

    تو خارج هم sleeper میسازن با 1000 اسب قدرت اما کاپوت رو هم بدی بالا نمیفهمی!! باید بری زیر ماشین!!
    https://www.streetmachine.com.au/features/jono-calautti-twin-turbo-ford-xd-fairmont-ghia
    درخصوص قابلیت استفاده این سبک خودروهای اسلیپر باید بگم بخاطر یه سری دلایل امکان استفاده شون 2برابر بیشتر از سوپر اسپرت ها و هایپرکارها هست اما خب دلیل بر این نیست بریم تاکسیرانی!

    نسل دوم گلف هم یکی از محبوب ترین اتاق ها برای اسلیپر هست و کلی نسخه اسلیپر از 400 اسب تا فراتر از هزار اسب ازش وجود داره تو دنیا

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. RD 1600cc

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (425 ديدگاه)

      چجوری حساب کردی که 206rcاز تیگو ۸میخوره؟ اونم با نایتروس ! یا rc ندیدی یا تیگو فنی وگرنه یه پرشیا استیج یک حریفشه.
      بعدشم نبود امکانات اجازه نمیده وگرنه پروژه های700اسبم هست توی ایران
      البته ماشینای درگستر.

      موافقم 7
      مخالفم 17
      1. OM.01

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (546 ديدگاه)

        امیدوارم پدال لینک رو تایید کنه
        https://www.aparat.com/v/x35yean
        ویدئوی درگ 206 RC نایتروس با تیگو 8 پرو مکس اصلاح شده توسط گروه srp performance

        تیگو 8 پرو مکس تغییرات حداقلی برای استاندارد شدن با بنزین ایران و بهبود توانایی حرکتی داشته همونطور که میدونید بنزین ایران اکتان 84 هست و تغییرات صورت گرفته فیلتر K&N و اصلاح مسیر ورودی هوا و اصلاح لوله زیر خودرو که 2 کاتالیزور داره و کمی پیچیده هست. ریمپ موتوری صورت گرفته و شرایط طوری هست برای گارانتی همه تغییرات قابل برداشتن هستن بدون مشکل. تیگو8پرومکس فابریک تایم 8.2 میزنه برای شتاب و این پرومکس اصلاح شده تایم 7.47 ثبت کرد

        و 206RC هم خب روی داینو 211 اسب قدرت داره و نایتروس داره که 40 الی 50 اسب میاره روی قدرت خودرو. وزن سبک 1300کیلویی هم خب همه میدونن.
        جنسیس های تیون GT86 های تیون پارس ها 206 های تیون چیزهای عجیبی ندارن. تایم های جذابی ثبت نمیکنن. چندماه پیش پیست آیلند جنسیس تیون با جک J7 ریمپ مسابقه داشت که جنسیس باخت. حالا یه ماشین صداش بلند هست و بک فایر داره دلیل بر این نیست خوب راه میره. تویوتا آریون از 70 درصد لوازمی های ایران بهتر راه میره.

        همه چی عدد اسب بخار نیست، کاربردی بودن اسب بخارها مهمتره! (منظورم گراف توان گشتاور و تایر زیر ماشین و هماهنگی گیربکس و موتور هست)
        گالانت و لنسرهای تقویت شده تو ایران با 400 اسب تایم 200 متر زیر 8 میزنن که با آئودی R8 گذرموقت برابری میکنه! بعد اسم نمیارم پارس فلان اسبی معروف تایمش با لکسس IS300 یکی هست…یه بنده خدایی که 110 هزار دلار روی 206 خرج کرده با 600 اسب ولی میگه نمیشه تایم گرفت باهاش!

        تایر درست و گیربکس هماهنگ لانچ کنترل خوب می ارزه به کلی عددهای اسب بخار الکی، ولی خوبه که آدم جفتش رو داشته باشه.

        موافقم 25
        مخالفم 2
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          منگالانت خودم تقریبا 160 تا قدرت میده mi16 405 بگیر تا 2008 و این چینی ها رو میزنه هم رده یا کمی بالاتر
          اینا از این آشغالای فرانسوی خر بخار میگیرن نه اسب‌بخار هزینه بیشتر میکنن ولی به خودشون زحمت نمیدن تحقیق کنن به جای این اشغالا یه گلف یا یه ژاپنی رو تیون کنن فقط خرج الکی بعد میان مثل .. میخورن بعدش میگن بوست کمی میده یا اگه اتمسفر باشه یه بهونه‌ای میارن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. RD 1600cc

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          عجیب بود برام واقعا
          آخه با وزنی که206 داره باید راحت اونو رد کنه
          اینو قبول
          ینی تیگو انقد شاخ شده؟

        3. RD 1600cc

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          آقا من هنوزم باور نمیکنم ، شاید به خاطر لاستیکاشه هرز گردیش زیاده.
          ینی تیگو انقد شاخ شده

          موافقم 6
          مخالفم 1
        4. amirboss

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (724 ديدگاه)

          جدا از طریقه نصب و تزریق نیتروس اکساید روی ۲۰۶,این ماده در اصل قدرت لحظه ای به ماشین میده که همین هم بستگی به ست آپ با موتور داره.این برای یه سری شرایط خاص به کار میاد و همه جا نمیشه استفاده کرد.
          تو ایران جدا از تقویت موتور حالا به هر صورت هیچ اعمالی روی دیگر بخش های خودرو مثل زیربندی و سیستم انتقال قدرت انجام نمیشه که همین موضوع به نتیجه ای که باید از ماشین گرفته بشه لطمه می‌زنه.
          روی خودرویی که سیستم زمان بندی سوپاپ نداره چجوری انتظار دارن با تزریق سوخت و هوای اضافه قدرت بالا بکشن بیرون در حالی که هیچ تغییر روی زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها انجام ندادن؟!
          این تازه یه نمونه کوچیک از تغییراتی هست که باید به صورت علمی روی موتور خودرو انجام داد.

        5. GOD~FINOES

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اساتید، تو ایران یه ماشین که با یکم تیون بشه برای دریفت ازش استفاده کرد چی پیشنهاد میدید؟ گالانت، لنسر و گلف ها همه نسخه های دیفرانسیل جلو اند متاسفانه…

      2. hosen

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (633 ديدگاه)

        پرشیا استیج یک تیگو رو میزنه؟😂
        جوک میگی دیگه

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. RD 1600cc

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          نمیدونستم انقد خوب راه بره ، فک میکردم مث بقیه چینیاس.

      3. Galant.VR4(JDM)

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        اره هست مثلا لنسر برنارد عیوضی شتاب ۲.۵ ثانیه و ۴۰۰ مترو ۱۰.۳ و ۹.۸ ثبت کرده بهترین رکورد هاش هست
        ولی هرچه رتبه تو کلاس ازاد هست ژاپنی ها آمریکایی، و آلمانی مثل دفعه قبل M5 آبیه البته اگه اون دوره آقای عیوضی حضور نداشتن

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. SMS

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          درگ ها قرار است انجام شود

      4. کاربر

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (154 ديدگاه)

        وقنی اسمش rd 1600 هست چه توقعی دارید؟؟؟!!!

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. RD 1600cc

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (425 ديدگاه)

          حرفت زشت بود
          هر کسی میفهمه این اسم الکیه.

      5. amirkhanzadeh

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1034 ديدگاه)

        بچه هیولایی شده برای خودش

    2. Taha Ayoobi

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      اسلیپر چیه دقیقا؟

      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        به ماشین های میگن که ظاهر ساده و معمولی دارن و مثلا بدون هواکش‌های روی کاپوت ، بادی کیت های پهن درکل ظاهر خشن و تهاجمی ندارن میگن اسلیپر (Sleeper)

      2. Galant.VR4(JDM)

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        اسلیپر به ماشینایی که بر خلاف قدرت گشتاور زیاد ظاهر ساده و معمولی دارن و بادی کیت های پهن خشن و ظاهر تهاجی ندارن
        سبک مورد علاقه منم همینه ظاهر ساده باطن شیطان

      3. آرین

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (337 ديدگاه)

        مثلا قیافه لنسر کاملا عادیه
        موتور …. بسم الله الرحمن الرحیم فرااااار
        بهتر نمیشه توضیح داد

        1. Galant.VR4(JDM)

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1159 ديدگاه)

          دقیقا

        2. Taha Ayoobi

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          کامل فهمیدم ممنون👌

    3. ....

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      ماشین بابات تیگو هشته؟

  2. mmd@

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (333 ديدگاه)

    عجب کوچولوی قدرتمندیه

  3. amirboss

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    یکی از خودرو های مورد علاقه و خوش تیون تو ایران نسل یک و دو گلف هست.
    با یه کاربرات وبر چهار دهنه،یه مانیفولد اصلاح شده دود به همراه یه میل بادامک با لیفت بالاتر و یه تغییرات تو سیستم جرقه زنی میشه نتایج خوبی ازش گرفت.

    موافقم 11
  4. JaMsHiD_R1988

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2753 ديدگاه)

    ☠️

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. Galant.VR4(JDM)

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    هرکی میخواد ماشین جمع کنه برای تیون و مسابقه سمت این پژو مژو ها نره بهتره انتخاب های بهتری هست برای جمع کردن مثل Golf MK2 یا هوندا سیویک و ….

    موافقم 10
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2753 ديدگاه)

      ماشینایی مثل لنسر GLX ، گالانت ، گلف MK2 که توی نسخه های خیابونی سیستم AWD دارن خیلی کارآمد ترن

  6. اشكان

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اصولا گلف از ابتدا خوش چهره و خوش تیون بود ، واقعا از ریختش لذت می بردم و می برم . متاسفانه اینجا یک عده افراد معلوم الحال افتادن به سرچ در جیب جوونها که بیاین ماشینهاتون رو تیون اپ کنیم و …..! اونوقت همون ماشینی که مثل آدم راه میرفت رو بلایی سرش میارن که نه میتونی بفروشی و نه راه میره که سوارش بشی ، فقط به این درد میخوره که در حین پیاده روی تعریف کنی ماشینی دارم به اندازه سه تا اصطبل توش اسب بخار اضافه کردم ولی امروز موتور هیدرولیکش سوخته ، فردا پولی سر میل بادومکش در رفته پس فردا پد حرارتیش پاره شد و …… بلایی که سر جیب بنده و ماشین پسرم آوردن .
    هر کاری یک علمی هم میخواد و البته زمانی که هیچ نظارتی نباشه نتیجه بهتر از این نمیشه !

  7. بی وطن

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    عشقه گلف همه نسل هاش.واقعا تنها موردی هست که تو ایران میشه ترو تمیزش رو پیدا کرد.خوراک تیونینگه…
    البته رو این مدل خیلی کار کرده و هزینش فکر کنم خیلی زیاد بشه.ولی خب ۴۰۰ متر رو زیر ۱۰ ثانیه ابر قدرتیه واسه خودش…

  8. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    عجب چیزیه🤤🤤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا