نمونه تیونینگ شده فولکسواگن گلف نسل دوم با قدرت ۹۰۰ اسب بخار میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه طی کند.
این گلف نسل دوم جدای از رینگهای بزرگ خود تفاوت زیادی با نسخه استاندارد ندارد اما زیر بدنه نسبتاً آرام آن قوای محرکه بسیار قدرتمند و چهار چرخ محرکی قرار دارد که اکثر سوپرکارها را شرمنده میکند. خودروی موردبحث توسط کیم پاتز تولید شده و از پیشرانه VR6 با حجم ۲.۹ لیتر استفاده میکند. البته تغییرات متنوعی در قلب تپنده گلف صورت گرفته که شاخصترین آنها را میتوان توربوشارژر بورگ وارنر EFR 9180 دانست. بنا بر گزارش رسانهها، خروجی خودرو به ۸۹۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۹۹ نیوتون متر میرسد.
این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۵ سرعته سکونشئال و سیستم چهار چرخ محرک 4Motion خود فولکسواگن راهی چرخها میشود. مالک این گلف نسل دوم در یک مسابقه ۴۰۰ متر خارج از برلین شرکت کرده و توانسته با آن رکوردهای قابلتوجهی بر جای بگذارد. همچنین یکی از شیرینکاریهای خودرو را میتوان برن اوت همه چرخها دانست. پاتز توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۰۷ ثانیه و با سرعت ۲۳۹ کیلومتر در ساعت طی کند که اگرچه به پای ابر خودروهای مدرنی همچون ریمک نورا یا پورشه ۹۱۱ توربو S نمیرسد اما عملکردی فوق العاده است.
پرفورمنس این گلف نسل دوم زمانی جذابتر جلوه میکند که طراحی جعبهای و نبود کشش در خط استارت را هم در نظر بگیرید. با وجود استارت بهتر حدس میزنیم رکورد ۴۰۰ متر خودرو به زیر ۱۰ ثانیه برسد. نظر شما درباره این هیولای کوچک چیست؟
OM.01
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تو ایران طرف 200 میلیون روی 206 خرج میکنه موتور RC میندازه روی ماشین و کیت نایتروس تو اتوبان فاز عقاب میگیره و چه تعریف هایی از ماشینش میکنه(البته از تیگو 8 پرو مکس عقب میمونه)
تو خارج هم sleeper میسازن با 1000 اسب قدرت اما کاپوت رو هم بدی بالا نمیفهمی!! باید بری زیر ماشین!!
https://www.streetmachine.com.au/features/jono-calautti-twin-turbo-ford-xd-fairmont-ghia
درخصوص قابلیت استفاده این سبک خودروهای اسلیپر باید بگم بخاطر یه سری دلایل امکان استفاده شون 2برابر بیشتر از سوپر اسپرت ها و هایپرکارها هست اما خب دلیل بر این نیست بریم تاکسیرانی!
نسل دوم گلف هم یکی از محبوب ترین اتاق ها برای اسلیپر هست و کلی نسخه اسلیپر از 400 اسب تا فراتر از هزار اسب ازش وجود داره تو دنیا
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳چجوری حساب کردی که 206rcاز تیگو ۸میخوره؟ اونم با نایتروس ! یا rc ندیدی یا تیگو فنی وگرنه یه پرشیا استیج یک حریفشه.
بعدشم نبود امکانات اجازه نمیده وگرنه پروژه های700اسبم هست توی ایران
البته ماشینای درگستر.
OM.01
۱۲ شهریور ۱۴۰۳امیدوارم پدال لینک رو تایید کنه
https://www.aparat.com/v/x35yean
ویدئوی درگ 206 RC نایتروس با تیگو 8 پرو مکس اصلاح شده توسط گروه srp performance
تیگو 8 پرو مکس تغییرات حداقلی برای استاندارد شدن با بنزین ایران و بهبود توانایی حرکتی داشته همونطور که میدونید بنزین ایران اکتان 84 هست و تغییرات صورت گرفته فیلتر K&N و اصلاح مسیر ورودی هوا و اصلاح لوله زیر خودرو که 2 کاتالیزور داره و کمی پیچیده هست. ریمپ موتوری صورت گرفته و شرایط طوری هست برای گارانتی همه تغییرات قابل برداشتن هستن بدون مشکل. تیگو8پرومکس فابریک تایم 8.2 میزنه برای شتاب و این پرومکس اصلاح شده تایم 7.47 ثبت کرد
و 206RC هم خب روی داینو 211 اسب قدرت داره و نایتروس داره که 40 الی 50 اسب میاره روی قدرت خودرو. وزن سبک 1300کیلویی هم خب همه میدونن.
جنسیس های تیون GT86 های تیون پارس ها 206 های تیون چیزهای عجیبی ندارن. تایم های جذابی ثبت نمیکنن. چندماه پیش پیست آیلند جنسیس تیون با جک J7 ریمپ مسابقه داشت که جنسیس باخت. حالا یه ماشین صداش بلند هست و بک فایر داره دلیل بر این نیست خوب راه میره. تویوتا آریون از 70 درصد لوازمی های ایران بهتر راه میره.
همه چی عدد اسب بخار نیست، کاربردی بودن اسب بخارها مهمتره! (منظورم گراف توان گشتاور و تایر زیر ماشین و هماهنگی گیربکس و موتور هست)
گالانت و لنسرهای تقویت شده تو ایران با 400 اسب تایم 200 متر زیر 8 میزنن که با آئودی R8 گذرموقت برابری میکنه! بعد اسم نمیارم پارس فلان اسبی معروف تایمش با لکسس IS300 یکی هست…یه بنده خدایی که 110 هزار دلار روی 206 خرج کرده با 600 اسب ولی میگه نمیشه تایم گرفت باهاش!
تایر درست و گیربکس هماهنگ لانچ کنترل خوب می ارزه به کلی عددهای اسب بخار الکی، ولی خوبه که آدم جفتش رو داشته باشه.
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳منگالانت خودم تقریبا 160 تا قدرت میده mi16 405 بگیر تا 2008 و این چینی ها رو میزنه هم رده یا کمی بالاتر
اینا از این آشغالای فرانسوی خر بخار میگیرن نه اسببخار هزینه بیشتر میکنن ولی به خودشون زحمت نمیدن تحقیق کنن به جای این اشغالا یه گلف یا یه ژاپنی رو تیون کنن فقط خرج الکی بعد میان مثل .. میخورن بعدش میگن بوست کمی میده یا اگه اتمسفر باشه یه بهونهای میارن
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳عجیب بود برام واقعا
آخه با وزنی که206 داره باید راحت اونو رد کنه
اینو قبول
ینی تیگو انقد شاخ شده؟
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳آقا من هنوزم باور نمیکنم ، شاید به خاطر لاستیکاشه هرز گردیش زیاده.
ینی تیگو انقد شاخ شده
amirboss
۱۲ شهریور ۱۴۰۳جدا از طریقه نصب و تزریق نیتروس اکساید روی ۲۰۶,این ماده در اصل قدرت لحظه ای به ماشین میده که همین هم بستگی به ست آپ با موتور داره.این برای یه سری شرایط خاص به کار میاد و همه جا نمیشه استفاده کرد.
تو ایران جدا از تقویت موتور حالا به هر صورت هیچ اعمالی روی دیگر بخش های خودرو مثل زیربندی و سیستم انتقال قدرت انجام نمیشه که همین موضوع به نتیجه ای که باید از ماشین گرفته بشه لطمه میزنه.
روی خودرویی که سیستم زمان بندی سوپاپ نداره چجوری انتظار دارن با تزریق سوخت و هوای اضافه قدرت بالا بکشن بیرون در حالی که هیچ تغییر روی زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ ها انجام ندادن؟!
این تازه یه نمونه کوچیک از تغییراتی هست که باید به صورت علمی روی موتور خودرو انجام داد.
GOD~FINOES
۱۸ شهریور ۱۴۰۳اساتید، تو ایران یه ماشین که با یکم تیون بشه برای دریفت ازش استفاده کرد چی پیشنهاد میدید؟ گالانت، لنسر و گلف ها همه نسخه های دیفرانسیل جلو اند متاسفانه…
hosen
۱۲ شهریور ۱۴۰۳پرشیا استیج یک تیگو رو میزنه؟😂
جوک میگی دیگه
RD 1600cc
۱۲ شهریور ۱۴۰۳نمیدونستم انقد خوب راه بره ، فک میکردم مث بقیه چینیاس.
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳اره هست مثلا لنسر برنارد عیوضی شتاب ۲.۵ ثانیه و ۴۰۰ مترو ۱۰.۳ و ۹.۸ ثبت کرده بهترین رکورد هاش هست
ولی هرچه رتبه تو کلاس ازاد هست ژاپنی ها آمریکایی، و آلمانی مثل دفعه قبل M5 آبیه البته اگه اون دوره آقای عیوضی حضور نداشتن
SMS
۱۳ شهریور ۱۴۰۳درگ ها قرار است انجام شود
کاربر
۱۲ شهریور ۱۴۰۳وقنی اسمش rd 1600 هست چه توقعی دارید؟؟؟!!!
RD 1600cc
۱۳ شهریور ۱۴۰۳حرفت زشت بود
هر کسی میفهمه این اسم الکیه.
amirkhanzadeh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳بچه هیولایی شده برای خودش
Taha Ayoobi
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اسلیپر چیه دقیقا؟
Galant.VR4(JDM)
۱۳ شهریور ۱۴۰۳به ماشین های میگن که ظاهر ساده و معمولی دارن و مثلا بدون هواکشهای روی کاپوت ، بادی کیت های پهن درکل ظاهر خشن و تهاجمی ندارن میگن اسلیپر (Sleeper)
Galant.VR4(JDM)
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اسلیپر به ماشینایی که بر خلاف قدرت گشتاور زیاد ظاهر ساده و معمولی دارن و بادی کیت های پهن خشن و ظاهر تهاجی ندارن
سبک مورد علاقه منم همینه ظاهر ساده باطن شیطان
آرین
۱۳ شهریور ۱۴۰۳مثلا قیافه لنسر کاملا عادیه
موتور …. بسم الله الرحمن الرحیم فرااااار
بهتر نمیشه توضیح داد
Galant.VR4(JDM)
۱۳ شهریور ۱۴۰۳دقیقا
Taha Ayoobi
۱۴ شهریور ۱۴۰۳کامل فهمیدم ممنون👌
....
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ماشین بابات تیگو هشته؟
mmd@
۱۲ شهریور ۱۴۰۳عجب کوچولوی قدرتمندیه
amirboss
۱۲ شهریور ۱۴۰۳یکی از خودرو های مورد علاقه و خوش تیون تو ایران نسل یک و دو گلف هست.
با یه کاربرات وبر چهار دهنه،یه مانیفولد اصلاح شده دود به همراه یه میل بادامک با لیفت بالاتر و یه تغییرات تو سیستم جرقه زنی میشه نتایج خوبی ازش گرفت.
JaMsHiD_R1988
۱۲ شهریور ۱۴۰۳☠️
Galant.VR4(JDM)
۱۲ شهریور ۱۴۰۳هرکی میخواد ماشین جمع کنه برای تیون و مسابقه سمت این پژو مژو ها نره بهتره انتخاب های بهتری هست برای جمع کردن مثل Golf MK2 یا هوندا سیویک و ….
JaMsHiD_R1988
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ماشینایی مثل لنسر GLX ، گالانت ، گلف MK2 که توی نسخه های خیابونی سیستم AWD دارن خیلی کارآمد ترن
اشكان
۱۳ شهریور ۱۴۰۳اصولا گلف از ابتدا خوش چهره و خوش تیون بود ، واقعا از ریختش لذت می بردم و می برم . متاسفانه اینجا یک عده افراد معلوم الحال افتادن به سرچ در جیب جوونها که بیاین ماشینهاتون رو تیون اپ کنیم و …..! اونوقت همون ماشینی که مثل آدم راه میرفت رو بلایی سرش میارن که نه میتونی بفروشی و نه راه میره که سوارش بشی ، فقط به این درد میخوره که در حین پیاده روی تعریف کنی ماشینی دارم به اندازه سه تا اصطبل توش اسب بخار اضافه کردم ولی امروز موتور هیدرولیکش سوخته ، فردا پولی سر میل بادومکش در رفته پس فردا پد حرارتیش پاره شد و …… بلایی که سر جیب بنده و ماشین پسرم آوردن .
هر کاری یک علمی هم میخواد و البته زمانی که هیچ نظارتی نباشه نتیجه بهتر از این نمیشه !
بی وطن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳عشقه گلف همه نسل هاش.واقعا تنها موردی هست که تو ایران میشه ترو تمیزش رو پیدا کرد.خوراک تیونینگه…
البته رو این مدل خیلی کار کرده و هزینش فکر کنم خیلی زیاد بشه.ولی خب ۴۰۰ متر رو زیر ۱۰ ثانیه ابر قدرتیه واسه خودش…
آرش
۱۷ شهریور ۱۴۰۳عجب چیزیه🤤🤤