شاسیبلند پهنپیکر فولکس واگن اطلس برای ورود به ایران ثبت سفارش شده است. این مدل از طریق برنامهی پیشفروش جانبازان وارد کشورمان خواهد شد.
براساس اطلاعیه رسمی منتشر شده در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۲، چند خودروی جدید مجوز واردات از طریق طرح جانبازارن را کسب کردهاند. در فهرست موجود، فولکس واگن اطلس نیز دیده میشود.
فولکس واگن و زیرمجموعههایش، بزرگترین خودروسازی اروپا را تشکیل میدهند. برند فولکس واگن نسبت به دیگر شرکتهای مشهور آلمانی مثل پورشه و بنز و بیامو، محصولات ارزانتر تولید میکند. به همین دلیل، خرید یک فولکس واگن مدرن در بازار جهانی، برای بسیاری از شهروندان کشورهای توسعه یافته، دستیافتنی است. حتی نام این برند آلمانی، “خودروی مردم” ترجمه میشود.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
خودروسازی فولکسواگن، ۸۶ سال قدمت دارد و برای ساکنان سراسر جهان با خودروی بیتل (فولکس قورباغه) مشهور است. امروزه انواع محصولات فولکسواگن با ابعاد مختلف و پیشرانههای متنوع احتراقی و برقی، در کشورهای گوناگون تولید میشوند. سود خالص فولکسواگن، سالانه حدود ۲۲ میلیارد یورو برآورد میشود و گردش مالی ۲۸۰ میلیارد یورو دارد.
شاسیبلند اطلس با ابعاد بزرگتر از تیگوان، سال ۲۰۱۷ به سبد فولکسواگن اضافه شد. این محصول، در چین با نام تارامونت شناخته میشود و نسخهی ارزانقیمت آئودی Q6 محسوب میشود. در آلمان و چین، تیراژ تولید فولکسواگن اطلس (تارامونت) در آلمان و چین، سالانه ۱۸۰ هزار دستگاه است. غالب این خودروها به خریداران در چین و امریکا فروخته میشوند.
هنوز مشخص نیست کدام تیپ بدنه از فولکسواگن اطلس به بازار ایران برسد. برای نگارش این مطلب، نسخهی استاندارد ساخت چین فیس لیفت ۲۰۲۲، با قیمت پایه ملاک قرار گرفته است.
طراحی ظاهری و نمای بدنه فولکس واگن اطلس
حالت ساده و غیرتهاجمی به وضوح در ترکیب اصلی اطلس دیده میشود. این خودرو تلاش میکند حس لوکس و شخصیت باوقار داشته باشد.
چراغها و جلوپنجره، ساختاری یکنواخت برای اطلس فراهم میکنند. طرح کلی خودرو، بیشباهت به شاسیبلندهای فورد، نیست. نسخهی پایه، جلوپنجرهی سیاه براق دارد اما مدلهای سفارشی، جزئیات کروم با خطوط افقی ارایه میدهند تا ارزش مالی اطلس را بالا ببرند. از سوی دیگر، ادوات سیاه و پلاستکی زیر سپر و داخل گلگیر، در انواع مختلف اطلس دیده میشود.
نمای جانبی مشابه چهرهی اصلی، ساده و کمهیجان است. پیرامون گلگیرها، حجمدهی هوشمندانه وجود دارد تا ابهت خودرو با کمترین هزینه، بیشتر شود. خط کشیده شده از چراغ جلو تا عقب، در راستای بدنه و سراسر آن، وجود دارد. این حالت، زیر فریم پنجرهها نیز دیده میشود. اطلس با رینگهای متنوع ۱۸ تا ۲۰ اینچ تولید شده است.
در نمای پشت، چراغهای پیوسته با پهنای زیاد وجود دارد. اگر بخواهیم طراحی عقب اطلس را با دیگر شاسیبلندهای آلمانی گروه فولکسواگن مثل آئودی Q6 مقایسه کنیم، نوعی بدسلیقی و زیادهروی را احساس خواهیم کرد. ادوات پلاستیکی زیر سپر و حجمدهی چندوجهی بدنه، اطلس را هماهنگ با کلاس اروپا نشان نمیدهد.
فولکسواگن اطلس با طول ۵,۰۴۰ و عرض ۱,۹۹۰ و ارتفاع ۱,۷۸۰ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۹۸۰ میلیمتر تولید میشود. از نظر طول و عرض بدنه و فاصله محوری، اطلس بزرگتر از تویوتا پرادو ۴در موجود در ایران است؛ اما ۱۰ سانتیمتر ارتفاع کمتر دارد.
طراحی داخلی و نمای کابین فولکس واگن اطلس
ادوات داشبورد باعث میشوند، اطلس به یکی از خودروهای لوکس در میان تولیدات برند فولکسواگن تبدیل شود. طرح شبه چوب و مواد نرم زیر داشبورد، حس بسیار خوبی به سرنشینان این خودرو میدهند.
پشت فرمان، پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ وجود دارد روی داشبورد، مانیتور لمسی ۱۲ اینچ دیده میشود. کلیدهای کنترل تجهیزات، بسیار کمتعداد هستند و حتی خروجی هوای تهویه مطبوع، کوچک و کمینهگرا (مینیمال) طراحی شده است. بین صندلیها، کنسول ساده و دستهدندهی مدرن فاقد اهرم سنتی وجود دارد.
فرمان اطلس، مشابه دیگر تولیدات فولکسواگن، طراحی چشمنواز و دور از جزئیات زرقوبرقدار ارایه میکند. صندلیهای راحت و تودری جذاب با مواد نرم نیز، نکات مثبت این خودرو هستند. اطلس آنچنان بزرگ است که غالبا به صورت سه ردیفه خریداری میشود.
سرنشینان این شاسیبلند، خصوصا در حالت ۵ نفره، فضای عالی برای سفرهای بین شهری دارند. صندوق عقب حتی در حالتی که سه ردیف صندلی استفاده شود، ۵۵۰ لیتر فراهم میکند و اگر دو ردیف از صندلیها فعال باشند، ۱۱۴۰ لیتر برای حمل بار، قابل استفاده خواهد بود.
پیشرانه و تجهیزات فنی فولکس واگن اطلس
نسخهی ۶ سیلندر اطلس باتوجه به قیمت و محدودیتهای قانونی، مناسب واردات نیست. مدل پلاگین هیبرید احتمالا سال ۲۰۲۵ به اروپا برسد اما آنچنان گران است که بعید به نظر میرسد وارد ایران شود.
اطلس با موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. نسخهی پایه همراه گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و تک دیفرانسیل محرک جلو، در زمان ۷/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت محدود شده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. این مدل، ۱۰ تا ۱۱ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف میکند. سیستم دو دیفرانسیل برای اطلس، آپشن سفارشی محسوب میشود.
اطلس V6 با موتور ۲/۵ لیتر توربو، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. با این مدل، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر فراهم میشود.
قیمت فولکس واگن اطلس در بازار جهانی و ایران
آنچه اطلس فروش اطلس در کشورهای مختلف را ثابت نگهداشته، قیمت مناسب و برند قابل اعتماد است. فقدان نسخهی هیبرید و مصرف سوخت بالا، نکتهی منفی برای خریداران اروپایی محسوب میشود و حتی تحلیلگران امریکایی مثل کارشناس CarAndDiver، مجموع امتیازات اطلس را پایینتر رقبای ساخت آسیا و امریکا میدانند.
اطلس تک دیفرانسیل با موتور ۲ لیتر توربو ساخت چین، آستانه قیمت ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار دارد. باتوجه به اینکه شاسیبلند پهنپیکر فولکسواگن، هیبرید یا تمام برقی نیست، تخفیف مالیات و عوارض گمرک نخواهد داشت؛ پس با احتساب دلار ۵۷ هزار تومانی و اضافهپرداختهای مربوطه، با حدود قیمت ۴/۸ تا ۵ میلیارد تومان تحویل ثبتنامکنندگان خواهد شد. قطعا هزینه خرید برای متقاضی بازار آزاد، بسیار بالاتر خواهد بود؛ چراکه تیگوان ۲۰۱۸ کارکرده هماکنون ۷ میلیارد تومان قیمت دارد.
۸ اسفند ۱۴۰۲فکر کن تو دیوار بزنی اطلس
یهو این بیاد یهو اون اطلس سایپا بیاد اصلا قاطی میشه بعد دیوار دسته بندی واسه همین فولکس اطلس نداره یهو میبینی فروشنده گزینه سایپا اطلس رو انتخاب میکنه😂
ممد ژانگولر
۸ اسفند ۱۴۰۲داداش طنزش به کنار . اینکه اینا میان کجا هستن یطرف به کی میدن ی طرف دیگه . کلا دوتا دونه میارن خبر درمانی کامل بشه. پروژه تزریق امید با تمام قدرت ادامه داره
۸ اسفند ۱۴۰۲به بچه هاشون میدن
ولی سوال اینجاست اگه قرار بود به بچه هاشون بدن چرا کم آپشن ترین حالت ممکن رو انتخاب کردن؟
Mercedes
۱۴ اسفند ۱۴۰۲داداش کسایی که اینارو میخرن دوهزار از ماشین چیزی حالیشون نیست (نه اینکه اینا بد باشن ، اونا چیزی حالیشون نمیشه)
فقط یه لوگو برند آلمانی و یه شاسی بلند میخوان اهر هفته ها تو خیابون ویراژ بدن پز بدن به بقیه
آپشن میخواد چیکار همون اسم بنز و بی ام و و فولکس کارشون راه میندازه
دلار کمتری هم خرج میشه ۵ سال دیگه باز عوض میکنن نسل جدیدشون میگیرن
بعدشم همین کم آپشن ترین ها تو بازار داره هم قیمت سری ۷ فول اپشن صفر فروش میره
پر آپشن وارد کنن …
NAVID۰۰۹۸
۹ اسفند ۱۴۰۲چرا بیخود میگی دو تا دونه میارن ، الان اینجا کنار من یازده تاش پارک شده همه پلاک ملی و جالب اینکه هر کدومشم یه رنگِ!
تازشم شنیدم تا هفته آینده یه پارت دیگشما میاد تحویل میشه حدوداً ۱۱۱ عدد!!!
net
۸ اسفند ۱۴۰۲چراغ جلو c شکل و نوار متصل وسط چراغ عقب و لوله اگزوز و طرح چوب داشبورد و طرح چوب تو دری و محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر بد هست. قوس سقف شیشه دربها خوبه و از بغل زه سفید اطراف شیشه دربها قشنگه اگر زه در بالای درب باک بنزین پهن نشده بود و سرتا سر نازک بود قشنگتر میشد
Arshia m3csl
۸ اسفند ۱۴۰۲چقدر قشنگ و با ابهته حس bmw x5 و audi q8 و Mercedes benz gle رو داره قشنگ واقعا ماشین خوب و باحالیه با کاور مات مشکی خیلی جذاب و باحال میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۲خیلی از X5 بیامو بزرگتره
فولکس اطلس حتی از تویوتا پرادو، طول و عرض بیشتری داره
۸ اسفند ۱۴۰۲تک دف برای این ماشین اصلا خوب نیست
پیام
۸ اسفند ۱۴۰۲خیلی ماشین خوبیه
net
۸ اسفند ۱۴۰۲من اولش که نگاه کردم فکر کردم کراس اوره و بعد دیدم ردیف سوم صندلی داره و متوجه شدم اس یو وی شاسی بلند هست و ابعادش بزرگه
Vahid_ats
۹ اسفند ۱۴۰۲کراس اوور و suvفرقش مگه به ابعاد و ردیف سوم داشتن و نداشتنه؟؟
کراس اوور شاسی متصله و پلتفرمش اغلب روی سدان هاست
و suvشاسی مستقل هست و پلتفرمش یا انحصاری خودش هست یا از تراک ها و پیکاپ ها استفاده شده
Arshia m3csl
۸ اسفند ۱۴۰۲ممنون گفتید آقای اشتری🙏🏼⚘ اطلس واقعا ماشین خوبیه فکر کنم واسه افرود هم خوب باشه
محمد
۱۰ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری، محصولات فولکس از لحاظ دوام چطورند، نسبت به ژاپنی ها، فرانسوی ها
Mr
۱۴ اسفند ۱۴۰۲در واقع ابعاد این با X7 و لندکروزر مقایسه میشه
علی صفرپور
۸ اسفند ۱۴۰۲خب وارد رقابت نفس گیر سودگرفتن از خودروهای وارداتی میشیم. اپتیما 2.5 بود… میگم این یکی 5 تومن بشه دیگه خدا بده برکت و شفاعت. قیمت بالاتر نبود؟
parhamiof
۹ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا سیستم پیشرفته ای برای قیمت گذاری دارن ما از درکش عاجزیم.
6 تا تاس رو باهم میندازن تمام اعداد به دست اومده رو در هم ضرب میکنن به توان دو میرسونن+(تعداد اسب بخار+تعداد نیوتون متر)به توان وزن خودرو.
عدد حاصل رقم دلاری و قیمت اصلی خودرو هست.
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۲اعداد دیگه داره مسخره میشه
با این اوصاف فک کنم 10 به بالا باید حساب کرد روش.
10 میلیارد قبلا خیلی پول بود
میلیارد پول کمی شده ولی به دست آوردنش سخته…
تازه این ماشینیه که توی کشور های توسعه یافته خریدش برای بیشتر مردم دست یافتنیه
gholii
۸ اسفند ۱۴۰۲عجب رقابتی بشه بین سایپا اطلس و فولکس واگن اطلس…ماشالا هم کلاس و هم اندازه هم که هستند و هر دو دیفرانسیل جلو
طرفداران اطلس ایرانی لایک
طرفداران اطلس آلمانی دیس لایک
Genius
۸ اسفند ۱۴۰۲امیدبخدا ایثارگران نظام پای اعتقادشون در خصوص حمایت بی قید و شرط از تولید ملی بایستند و متفق القول اطلس وطنی+چینی رو برگزینند
مهران
۸ اسفند ۱۴۰۲سلام جناب اشتری عزیز.از نظر شما الان داخل ایران بهترین سدان برای خانواده چیه؟از همه نظر،غیر از استهلاک و مصرف
تا ۶ تومن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۲به نظر من چری آریزو ۶ بگیرین
تا زمانی که گارنتی داره ۵ سال نگه دارین
بعدش مجدد ماشین بفروشین و از یک سدان چینی دیگه از مدیران خودرو بگیرین
من ماشین صفر کیلومتر با امکانات و فناوری مدرن ترجیح میدم به کمری ۲۰۱۶ که ۱۵۰ هزار کیلومتر کار کرده
کمری خیلی خوبه ولی ۵ یا ۶ میلیارد اصلا ارزش نداره
آریزو ۶ با قیمت ۱/۵ میلیارد به نظر من خیلی منطقیتره
قبلا خدمت دوستان گفتم، نزدیکان من سانتافه و راوفور دست دوم دارن
واقعا به اون قیمتی که توی بازار هست، لذت نمیده
مهران
۹ اسفند ۱۴۰۲جناب اشتری خودرو چینی هر کاری کنم برام امنیت نداره،تا حالا پشت هیچکدوم نشستم اما نمیتونم بهش حس خوب داشته باشم با توجه به اینکه یه بچه کوچیک و یه نوزاد دارم اصلا حتی ۱ درصد نمیتونم ریسک کنم.برای همین میخوام تاجایی که ممکنه خودرویی باشه که تا حدودی امتحان پس داده باشه.
دقیقا…تویوتا عالیه اما نه با این قیمت.همین ماه باااید خرید کنم،فعلا lf2018 و اپتیما جی تی لاین و تالیسمان برام جذاب و قابل اعتماد بودن.
تشکر بابت راهنمایی🙏
بین این سه گزینه دوست دارم انتخاب شما رو بدونم.استهلاک و مصرف اصلا مهم نیست
Jeferson
۸ اسفند ۱۴۰۲اگه فضولی نباشه یکی از دوستان جنسیس سدان خریده و خیلی هم راضیه. از نظر خودم هم نمونه های تمیز و کم کارش گزینه خوبی می تونه باشه
مهران
۹ اسفند ۱۴۰۲نمونه کم کارش که تمیز باشه خیلی کم پیدا میشه.یه نمونه پیدا کردم ۲۰ تا کار اما قیمتی داشت که اصلااااا صرف نمیکرد
Taha Ayoobi
۸ اسفند ۱۴۰۲ماشین خیلی خوبیه به نظرم.
عقبش یکمقدار حال و هوای چینی به خودش گرفته ولی در کل عالیه
فضای صندوقش فوقالعاده اس
مشخصات خوبی هم داره و همچنین متریال
با این قیمت میارزه نسبت به بقیه
Genius
۸ اسفند ۱۴۰۲یاللعجب!!جانباز و ایثارگر بعشق اون بزرگواری که شروع بحث منع واردات و انحصار رو رقم زده تا امروز هم محکم پای حرفش ایستاده زندگی کردند چرا امروز بجای حمایت از تولید ملی باید سوار محصول صنعتگران اجنبی بشوند؟؟؟
ایران دیار تناقضات!!!
Vahid_ats
۹ اسفند ۱۴۰۲این ماشین ها برای جانبازان بالای ۷۰ درصده و عملا خودشون نمیتونن استفاده کنن مگر اینکه سهمیه شونو بفروشن و از پولش مثل باقی دلال های نامحترم اینا هم کسب سودی بکنن و یا خرج دارو ها و یا چاله و چوله های زندگیشون بکنن
Gabriel
۹ اسفند ۱۴۰۲ببخشید ولی این چاله چوله ها بلطف کج فهمی خودشون بوجود اومدن
کورش
۱۱ اسفند ۱۴۰۲فعلا که کج فهمی اونها باعث شد که نام تو و داداشت عبدالقادر و جاسم نشه.
OM.01
۸ اسفند ۱۴۰۲با توجه به آمار، میانگین درآمد مردم ایران 300 دلار در ماه هست…
حال خودتان قیمت های موادخوراکی پوشاک و لباس و… محاسبه کنید و حساب کنید چند درصد حقوقات میشود که نتیجه فاجعه هست… یعنی درواقع درآمد کشورهای آفریقایی و هزینه زندگی نیویورک کیفیت فرسنگ ها زیر ناکجا آباد!
130هزار دلار پول تیگوان 2018
80 هزار دلار سانتافه پوکیده
40 هزار دلار انواع خودروهای چینی
10 الی 20 هزار دلار انواع لگن های داخلی
حالا حقوق 95درصد جامعه زیر 500دلار در ماه
خسروی
۱۰ اسفند ۱۴۰۲حرف شما کاملا درسته ولی در ایران کسی با حقوق خودش که ماشین نمیخره، یعنی نمیتونه بخره، وگرنه آمار فروش در حد صفر میشه.یا پول و پس انداز باباشه یا ارثی رسیده یا ماشین قبلی رو فروخته.
BMW
۸ اسفند ۱۴۰۲عقبش ادمو یاد جغدی میندازه با صورت رفته تو دیوار
خیلیییییی زشته عقبش
Siyavash
۸ اسفند ۱۴۰۲با این حساب ابعاد اطلس تا حدودی اندازه لندکروز هست و کاشکی موتور ۲.۵لیتری رو هم وارد کن چون وزن ماشین بالاس و با اون موتور که ۳۰۰ اسب قدرت داره خیلی خوب میشه.همین نمونه ۲ لیتری هم خوبه ۲۷۰ اسب دار و ۳۷۰نیوتن گشتاورد داره..ولی نسخه ۲.۵ لیتری گشتاوردش ۵۰۰ نیوتن هست و واقعا خیلی خیلی عالی هست…💯💯💯
Siyavash
۸ اسفند ۱۴۰۲اقایه اشتری من بهت قول میدم که عمرن قیمت این ماشین بین ۴.۷تا ۵میلیارد باشه…در بهترین حالت این بی وجدان ها ۹ تا ۱۱ میلیارد قیمت گذاری میکنن حتی شایدم بیشتر…
این حرف من یادتون باشه…یادتونه راجب قیمت اپتیما چی گفتم ..گفتم عمرن زیر ۵ میلیارد قیمت بذارن..
سعید
۸ اسفند ۱۴۰۲موتور چینی ؟؟؟!
یعنی چی
Taha Ayoobi
۹ اسفند ۱۴۰۲فک کنم منظور اون متن اینه:
اطلس تک دیف با موتور 2 لیتر ساخت چین (ساخت چین همون خود ماشین که تو چین ساخته شده نه موتور)
آران
۹ اسفند ۱۴۰۲سلام. دوستان کسی اطلاع داره از نظر بدنه و عایق بندی گرم ترین ماشین داخلی چه ماشینیه؟ خارجی ها احتمالا لادا و ولوو باشه
حسن
۹ اسفند ۱۴۰۲5 ملیارد بدن 7 نفره دو چرخ بخرن خب ام وی ام ایکس 33 بخره که بهتره
رامتین
۹ اسفند ۱۴۰۲طراحی خیلی باوقار و موزونه. فنی عالی. ضمنا مدل کراس اسپرت هم اطلس داره که این حس سادگی دیگه توش نیست و بسیار جذابه.
ساسان
۱۲ اسفند ۱۴۰۲سلام و درود
تخمین شما از قیمت فلوکس واگن اطلس در بازار داخلی چقدر هست ؟ نحوه محاسبه و قیمت گذاری خودرو در بازار آزاد و قیمت واردات چگونه است ؟ بین بنز سری a 180 و فلوکس واگن کدام یک فروش بهتر در ایران و قیمت بازار داخلی بیشتری دارد؟
ساسان
۱۲ اسفند ۱۴۰۲آیا این ماشین فلوکس واگن اطلس ، هم قیمت پرادو یا لکسوس ۵۷۰ یا لندکروز خواهد بود ؟
امیر
۲۷ اسفند ۱۴۰۲سلام خسته نباشین،داخل توضیحات نوشتین که تک دیفرانسیل هست ولی تو کاتالوگ رسمی ماموت خودرو زده دو دیفرانسیل!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اسفند ۱۴۰۲متن کامل بخونین