فولکسواگن نسخهٔ فیسلیفت کراساوور ترامونت X را در چین معرفی کرده است. این خودرو درواقع همان اطلس کراس اسپرت است که توسط جوینت ونچر فولکسواگن سایک برای چین تولید میشود. ترامونت X که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، یکی از کراساوورهای متعدد فولکسواگن برای بازار چین است و نسخهای اسپرتتر از ترامونت معمولی محسوب میشود. ترامونت معمولی سال گذشته فیسلیفتی با تغییرات جزئی را تجربه کرد و حالا همان بهروزرسانیهای روی ترامونت X هم اعمال شدهاند.
هرچند پروفیل جانبی این خودرو تقریباً بدون تغییر باقیمانده و مشابه اطلس کراس اسپرت بازار آمریکای شمالی است اما بهروزرسانیهای ظاهری در جلوی ترامونت X قابلتوجه بوده و نسخهٔ چینی را بیشتر از همتای آمریکایی متمایز میکند. در این قسمت شاهد چراغهای LED جدیدی هستیم درحالیکه جلوپنجره هم با یک نوار کرومی در وسط بروز شده است. در پایین هم سپر جدیدی را میبینیم که ورودیهای هوای بزرگتری در آن به چشم میخورد. نمونهای که در تصاویر میبینید از تیپ اسپرت و بالا ردهٔ R-Line است که از تریم مشکی براق در سراسر بدنه، رینگهای ۲۱ اینچی پنج پرهٔ مشکیرنگ و کالیپرهای ترمز قرمز بهره میبرد.
ترامونت X فیسلیفت در عقب هم به پانل مشکی براق جدیدی مجهز شده که چراغهای LED سراسری با گرافیک مدرن، لوگوی چراغدار فولکسواگن و نوشتهٔ TERAMONT X را در خود جای داده است. در سپر عقب هم تریم مشکی براق با سر اگزوزهای تزئینی به چشم میخورد که زیر یک شبرنگ سراسری جای گرفتهاند. این تغییرات اما تأثیری روی ابعاد خودرو نداشته و ترامونت X همچنان ۴,۹۱۷ میلیمتر طول، ۱,۹۸۹ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۹ میلیمتر ارتفاع دارد. فولکسواگن فعلاً تصویری از داخل این خودرو منتشر نکرده است ولی بهاحتمالزیاد در اینجا مثل فیسلیفت ترامونت معمولی شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی و غربیلک فرمان سه پره مشابه خانواده محصولات ID خواهیم بود.
ازآنجاییکه فولکسواگن هیچ اشارهای به ایجاد تغییرات در پیشرانههای ترامونت X نکرده است بهاحتمالزیاد این کراساوور آلمانی همچنان با همان موتورهای قبل ارائه خواهد شد. نسخه پرچمدار ترامونت X که ۵۳۰ نام دارد به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری VR6 بنزینی مجهز است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم 4Motion به هر چهارچرخ منتقل میشود. ترامونت X اما با پیشرانهٔ کوچکتر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هم ارائه میشود که در دو سطح قدرت ۲۲۰ اسب بخار در تیپ ۳۸۰ TSI و ۱۸۵ اسب بخار در تیپ پایهٔ ۳۳۰ TSI قابل خریداری خواهد بود.
فیسلیفت فولکسواگن ترامونت X در چین توسط سایک تولید میشود و انتظار میرود طی ماههای آینده برای فروش راهی بازار این کشور شود.
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۱از اطلس زیباتره و ابهتش بیشتر خوشم اومد
Sina
۲۱ تیر ۱۴۰۱اگر فولکس همون موقع بجای موتور دولیتری یه موتور ۲ونیم توربو یا همون ۵ سیلندر ۲.۵ رو میگذاشت روش بعدش آپشن آلرود یا همون کانسپت بیس کمپ رو هم واسش ارایه میکرد قطعا بعنوان یک شاسی بلند ۷ نفره به یک گزینه عالی و فوقالعاده بین رقباش تبدیل میشد…
MAJking2
۲۱ تیر ۱۴۰۱چراغ عقش منو یاد پژو میندازه
Matin2
۲۱ تیر ۱۴۰۱اطلس اندازه یک پیچ اینم نمیارزه
Afg
۲۱ تیر ۱۴۰۱مخصوص چین