فیسلیفت گلف با تغییرات ظریف بیرونی، برطرف کردن مشکلات داخلی، قدرت بیشتر و حذف گیربکس دستی در نسخهٔ GTI از بهار آینده به بازار عرضه میشود.
فولکسواگن گلف افسانهای بهار امسال دو نقطهٔ عطف مهم را تجربه خواهد کرد. این هاچبک نمادین نهتنها امسال پنجاهساله میشود بلکه فولکسواگن آخرین سری درونسوز آن را عرضه میکند زیرا نسل بعدی گلف تمام الکتریکی خواهد بود. پیش از آن اما فیسلیفت نسل هشتم گلف به بازار خواهد آمد که هرچند تغییرات خیلی بزرگی را تجربه نکرده است اما فولکسواگن تلاش کرده مشکلات آن را برطرف کند.
لیست پیشرانههای گلف جدید با دو پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی آغاز میشود که یکی ۱۱۶ اسب بخار و دیگری ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتورها از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه یا شش سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود.
دیگر پیشرانههای گلف ۲۰۲۵ پلاگینهیبرید هستند. نسخهٔ پایه که eHybrid نام دارد، همان قدرت ۲۰۴ اسب بخار را ارائه میکند؛ اما نسخهٔ اسپرتتر به نام GTE قدرت ۲۷۲ اسب بخار دارد. هردو نسخه دیفرانسیل جلو هستند و از گیربکس دوکلاچه استفاده میکنند.
قدرت GTE نسبت به قبل ۲۷ اسب بخار بیشتر شده اما موضوع مهمتر، بهبود قابلیت پیمایش تمام الکتریکی آن است. این نسخه بجای باطریهای ۱۰.۶ کیلووات ساعتی حالا به نمونههای بزرگتر ۱۹.۷ کیلووات ساعتی مجهز شده که برد تمام الکتریکی را از ۶۱ به ۱۰۰ کیلومتر افزایش میدهد. پیشرانههای دیزلی همچنان ارائه میشوند اما تغییری نداشتهاند و شامل همان موتور ۲ لیتری قبلی مشود که در دو سطح قدرت ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخار قابل خریداری خواهد بود.
در نسخهٔ اسپرت GTI، قدرت از ۲۴۵ به ۲۶۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده اما متأسفانه، فولکسواگن گیربکس دستی را حذف کرده و این نسخه ازاینپس صرفاً با گیربکس دوکلاچه ارائه میشود. این شرکت فعلاً مشخصات نسخههای قویتر GTI کلاباسپرت و گلف R را اعلام نکرده است. بااینحال، کسانی که خواهان یک گلف چهارچرخ محرک هستند اما نمیخواهند سراغ گلف R بودند میتوانند مدل 4Motion 2.0 TSI را با ۲۰۴ اسب بخار قدرت انتخاب کنند که ۱۰ اسب بخار قویتر از قبل شده است.
تغییرات ظاهری گلف ۲۰۲۵ حتی برای یک فیسلیفت هم بسیار جزئی هستند ولی با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه چراغهای باریکتر جلو شد. همچنین در نسخههای معمولی شاهد ورودی هوای جدیدی در سپر با خطوط همرنگ بدنه هستیم درحالیکه در نسخههای GTE و GTI حالا دو چنگال کوچک بهصورت مورب وارد ورودی هوا شده است. برای فیسلیفت گلف لوگوی چراغدار فولکسواگن هم ارائه شده است.
بیشترین انتقادات از نسل هشتم گلف به خاطر کابین آن با دکمههای لمسی بیشازحد حساس روی فرمان، منوی گیجکنندهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کنترلهای وحشتناک سیستم تهویه بود. در فیسلیفت مدل ۲۰۲۵ اما فولکسواگن کنترلهای لمسی فرمان را با دکمههای فیزیکی معمولی جایگزین کرده، صفحهنمایش تبلتی جدیدی (۱۰.۴ اینچی در مدلهای پایه و ۱۲.۹ اینچی در تیپهای گرانتر) را ارائه کرده و ساختار کنترلهای تهویه را هم اصلاح کرده است.
هرچند گلف در آمریکا فقط در نسخههای GTI و R عرضه خواهد شد اما خانوادهٔ آن در اروپا تنوع بسیار زیادی دارد. تیپ پایهٔ این هاچبک با سنسورهای پارک، کروز کنترل و چراغهای LED عرضه میشود درحالیکه تیپ لایف از شارژر بیسیم گوشی، نورپردازی داخلی و کروز کنترل تطبیقی بهره میبرد. در تیپ استایل هم شاهد تنظیم برقی صندلی راننده و دوربین دید عقب هستیم. درنهایت هم به تیپ R-Line میرسیم کهتریم مشکی براق، غربیلک فرمان اسپرت و صندلیهای اسپرت، ویژگیهای گلف R واقعی را ارائه میکند. فروش فیسلیفت گلف در اروپا از بهار امسال آغاز میشود اما خریداران آمریکایی باید تا سال آینده صبر کنند.
𝐀𝐥𝐢
۴ بهمن ۱۴۰۲به نظرم هنوزم جذابه
Siyavash
۴ بهمن ۱۴۰۲خدایش ماشین عالی هست و اگر ماهم یکم انسان تشریف داشتیم و فوش ناسزا به بقیه دنیا نمیگفتیم..الان بجا تیبا و ۲۰۶ این گلف نازنین رو باید سوار میشدیم
..
mohamad heydari
۴ بهمن ۱۴۰۲داداش واقعا به قول جرمی کلارکسون کلف مثل سیب زمینه ارزون خوشمزه متنوع در دسترس همه سیر کننده فراوان وای تواران سوپر لاکچری محسوب میشه دسته بندی ماشین توخارج
Mainstream تویوتا فولکس هوندا نیسان
Premium بنز بی ام وایودی
Luxuryرولزرویس بنتلی
تیران تیبا لاکچرییه۲۰۶ سوپر لاکچری واقعا ازته دل برای خودمون متاستفم با این آلات قتاله به نام خودروی ملی
mohamad heydari
۴ بهمن ۱۴۰۲داداش واقعا به قول جرمی کلارکسون کلف مثل سیب زمینه ارزون خوشمزه متنوع در دسترس همه سیر کننده فراوان ولی تو ایران سوپر لاکچری محسوب میشه دسته بندی ماشین توخارج
Mainstream تویوتا فولکس هوندا نیسان
Premium بنز بی ام وایودی
Luxuryرولزرویس بنتلی
تو ایران تیبا لاکچرییه۲۰۶ سوپر لاکچری واقعا ازته دل برای خودمون متاستفم با این آلات قتاله به نام خودروی ملی
رامتین
۴ بهمن ۱۴۰۲گلف یکی از پرفروشترین خودروهای تاریخ دنیا و خصوصا اروپاست. احتمالا ورژن R توان حدود 333 ارائه کنه و نسخه کلاب اسپرت همان 300 اسب قبلی. بیشک یکی از 3 هاچبک برتر دنیاست گلف.
Arshia m3csl
۴ بهمن ۱۴۰۲حیف گلف gti که صدای سر اگزوز افتر مارکت روش نباشه😑 ولی برقی بشه هم واقعا توب و چابک میمونه و همیشه باید رو گلف gti رینگ bbs کلاسیک انداخت
مجتبی .
۴ بهمن ۱۴۰۲وبازهم مرگ یک درونسوز فوق العاده وشاید افسانه ای. نمیدونم آیا واقعا الکتریکیها اینقدر قابلیت دارن که جایگزین اینهمه خودرو درجه یک توکلاسهای متفاوت بشن؟؟؟
Tesla
۴ بهمن ۱۴۰۲بنزینیش چه گلی زد که حالا میخوان برقیش کنن
ehsan
۴ بهمن ۱۴۰۲خیلی ها رو نیازمند پماد سوختگی کرد
Reza-a
۴ بهمن ۱۴۰۲پاسخ به ehsan: یکی از بهترین پاسخ های تاریخ پدال
sinasvj
۴ بهمن ۱۴۰۲واقعا حیف بود برقیش کنن اینم مثل پورشه یه سنگ محک بود برای بقیه هاچبکا🥲
علیرضا
۴ بهمن ۱۴۰۲از سال ۲۰۲۲ که پژو ۲۰۸ رکوردش زد مشخص بود گلف دچار تحول اساسی میشه اما هیچ کس فکر نمی کرد توقف تولید بشه
Arshia m3csl
۴ بهمن ۱۴۰۲برو bts گوش کن و سریال کی درامات رو ببین تو bts فن اگه سلیقه داشتی پورشه و ائودی و لامبورگینی و مکلارن و فراری و بنز و بی ام و و رولزرویس رو ول نمیکردی بری طرفدار هیوندا بشی و متالیکا و u2 و پینک فلوید و رولینگ استونز و بتهوون و باخ گوش میدادی
داوود
۵ بهمن ۱۴۰۲متاسفانه این تبلت هایی که رو داشپورد میزارن اصلا هماهنگ نیست انگار با طراحی داخلی.تو این مورد مزدا عالی عمل میکنه
alirezamt211
۵ بهمن ۱۴۰۲برادر بنظرم اول برو یاد بگیر هیوندا رو به انگلیسی چطوری مینویسن بعد طرفداریشو کن