فوردفولکس واگن

فورد رنجر و فولکس آماروک الکتریکی تولید می‌شوند؟

فورد در نوامبر ۲۰۲۱ از نسل جدید رنجر برای بازارهای جهانی رونمایی کرد اما به تولید مدل پلاگین هیبریدی این وانت پیکاپ اشاره‌ای نداشت. ما به‌صورت رسمی می‌دانیم که رنجر پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد؛ اما آماروک که از پلتفرم مشترک T6 بهبود یافته استفاده می‌کند مسیر مشابهی را طی نخواهد کرد زیرا فولکس‌واگن معتقد است شعاع حرکتی الکتریکی چنین خودرویی کافی نیست. این وانت آلمانی فعلاً به پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر تکیه خواهد داشت و نسخه پرچم‌دار از نوع ۶ سیلندر دیزلی خواهد بود.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره فولکس‌واگن در مصاحبه با اتوکار گفته است:

ما به دنبال تولید نسخه تمام الکتریکی هستیم. این مدل هنوز در مراحل اولیه قرار دارد اما می‌خواهیم تولید چنین محصولی را در طول دوران تولید آماروک در نظر بگیریم

با توجه به زمان‌بندی تولید نسل جدید این وانت، مدل الکتریکی آماروک قبل از پایان دهه جاری میلادی تولید خواهد شد. نسخه‌های استاندارد این وانت جدید از اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد و احتمالاً ۱۲ سال در خط تولید خواهند بود و بنابراین انتظار نسل بعدی تا قبل از سال ۲۰۳۰ را نباید کشید. حالت منطقی این است که فولکس‌واگن نسخه تمام الکتریکی آماروک را پیش از سال ۲۰۳۰ عرضه کند زیرا عرضه یک محصول جدید برای دو یا سه سال توجیه‌پذیر نخواهد بود.

نماینده فولکس‌واگن مطمئن است شاسی آماروک ۲۰۲۳ که بر اساس فورد توسعه یافته است می‌تواند از باتری و پیشرانه الکتریکی حمایت کند. او می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم این کار ممکن است. واضح است که باید برخی عناصر را اصلاح کنیم اما به‌طور جدی در حال بررسی تولید نسخه الکتریکی آماروک هستیم

اتوکار می‌گوید نسخه‌های الکتریکی رنجر و آماروک می‌توانند توسط فورد و در میشیگان تولید شوند اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است. این مجله بریتانیایی اظهار می‌دارد آماروک بدون آلایندگی در سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید.

با اجرایی شدن قوانین آلایندگی یورو ۷ در آینده نزدیک، آماروک الکتریکی قطعاً به کاهش آلایندگی ناوگان تجاری فولکس‌واگن و جلوگیری از جریمه‌های سنگین کمک خواهد کرد. این موضوع به ویژه زمانی صدق می‌کند که بدانیم نسخه پلاگین هیبریدی آماروک تولی نخواهد شد بنابراین فروش این خودرو در کشورهای اروپایی با نسخه اروپایی منطقی خواهد بود. همچنین مالیات‌های جاده‌ای مبتنی بر آلایندگی نیز در کشورهای اروپایی بیشتری عملیاتی می‌شوند و می‌توانند باعث جریمه خودروهای درون‌سوز شوند. به همین خاطر تولید آماروک الکتریکی بیش از پیش ضروری جلوه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ارسلان

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    این شیوه ی قرارگیری چراغ های جلو که دو تا بالای هم هس ادمو یاد نیسان آبی میندازه مخصوصا که جفت شونم وانت هستن

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا