از آنجا که تعابیر از مفهوم یک خودرو متفاوت است، ممکن است برخی فولکسواگن «جن.تراول» را یک خودرو تلقی نکنند چراکه فاقد فرمان است. این مدل مفهومی مانند سایر کانسپتهای صنعت خودرو نیست که با ورود راننده به حالت دستی فرمان برایش مهیا شود یا با انتخاب حالت خودران، فرمان جمع شده و فضای کابین را خالی کند. سبک فرمپردازی این خودرو نیز متداول نیست؛ سازنده مدعی شده که این خودرو جایی بین یک سدان معمولی و مینیونها (MPV) قرار میگیرد.
جن.تراول بهعنوان یک نسخه مفهومی عادی ساخته نشده است که سرانجام به خط تولید برسد و یک فرد عادی، خودروی نهایی خریداری کندف تمرکز اصلی فولکسواگن با ساخت این کانسپت بازآفرینی یک خودروی اجارهای حمل سرنشین است. آلمانیها به آن لقب «IEV» (مخفف خودرویی با تجربه نوآوری) دادهاند تا از طریق آن، آینده حملونقل در دهه آینده را به نمایش بگذارند. جن.تراول بهعنوان یک جایگزین برای سفر با هواپیما معرفی شده است؛ بنابراین طرح فولکسواگن از خلق این خودرو، استفاده از یک باتری بزرگ برای پیمایش مسافتی طولانی به شمار میرود.
این خودرو بهوسیله سیستم فنربندی فعال که با سیستم برقی کنترل بدنه فعال موسومبه «eABC» همراه شده است، راحتی سفر را برای سرنشینانش تامین میکند. این سیستم با محاسبه مومنتوم افقی و عمودی خودرو در لحظاتی چون چرخش و شتاب یا ترمزگیری، حالت رانندگی را مناسب را تشخیص داده و تنظیمات مناسب با وضعیت لحظهای را روی خودرو اعمال میکند.
فولکسواگن امید دارد که در آینده بهخاطر هوشمصنوعی، رشد قابلتوجهی در حوزه حملونقل دستهای رخ دهد. این شرکت معتقد است که سفر دستهای خودروهای خودران مجهزبه این فناوری سرانجام به نقطهای ثمربخش و کارامد خواهد رسید.
کانسپت مطالعاتی جن.تراول به درهای گالوینگ بزرگ مجهز شده است که ورودوخروج به کابین بزرگش را راحت میکند. صندلیهای این دستگاه قابلیت تاشدن تا ۱۸۰ درجه را دارند تا سرنشینان درصورت لزوم و در حال استفاده از سیستم خودران، از آن برای استراحت استفاده کنند. نمونه تجاری کابین این خودرو فضایی مناسب برای سواری ۴ سرنشین را به نمایش میگذارد که شامل چهار صندلی رودررو و یک میز کار میشود.
فضای داخلی این خودرو به لطف بهرهوری از پنجرههای بزرگ، سقف شیشهای بزرگ و ارتفاع مناسب آن به محیطی دلچسب و جادار تبدیل شده است. هرچند این سبک فضاسازی باعث ضرر دیدن ضریب آیرودینامیکی آن شده است. سازنده برای ساختن جن.تراول از لوگوی خود استفاده نکرده است چراکه این خودرو تنها نماینده یک برند واحد نیست و آیندهای مشترک را برای یک مجموعه بزرگ به نمایش میگذارد.
فولکسواگن قصدی برای تولید جن.تراول ندارد و ظاهرا به این زودی نیز به سراغ بهرهوری از فناوری خودران سطح پنجم نخواهد رفت. این برند آلمانی میگوید که در آینده احتمال استفاده از برخی از ویژگیهای جن.تراول در خودروهای روزمره آن وجود دارد. نظر شما درباره این کانسپت چیست؟ آیا آینده حملونقل با چنین خودرهایی به جذابیت این دوره خواهد بود؟!
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱ماشین باید تا ابد فرمون داشته باشه. بدون فرمون اون ماشین نیست. و در این لحظه باید گفت فاقد هیچ گونه ارزش
MASOUD 0099
۴ مهر ۱۴۰۱خوشگله
امیرحسین
۴ مهر ۱۴۰۱اینترنت تا کی قطع دوستان؟
ashkan-car
۴ مهر ۱۴۰۱فعلا معلوم نیست
تازه امروز ماهواره ها قطع نشد و کمی اینترنت سرعتش بیشتر شد
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱آره هنوز معلوم نیست. فکنم تا پایان اختشاشات.
مردیم از خوشی
۴ مهر ۱۴۰۱اختشاشات ؟
فکر نمی کرد تو پدال هم سا.ند.یسی باشه امثال شما باید تو همون پراید لوله بشید
۹۱۱
۴ مهر ۱۴۰۱به خدا این ها مردم رو کلافه کردن دیگه واسمون آرامش نمونده. پس اختشاشات نگیم چی بگیم؟
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مهر ۱۴۰۱دقیقاً
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مهر ۱۴۰۱چرا چون همایت می کنیم ایران تیکه تیکه نشه؟
پویا
۴ مهر ۱۴۰۱تو فارسی رو درست که نوشتی بعد نگران تیکه تیکه شدن ایران باشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ مهر ۱۴۰۱تو رخت خواب نوشتم چشم نمی دید غلط املایی
پویا
۴ مهر ۱۴۰۱مردم از خوشی جواب خیلی خوبی دادی
حقشون همون پرایده 😂
Nima RST
۵ مهر ۱۴۰۱اعتراضات
Payfast
۴ مهر ۱۴۰۱بعله، پس همونطور که شد.
در ایندگان قراره بهمون تحمیل کنن که یا ماشینت خودران باشه یا دستی!
۹۱۱
۵ مهر ۱۴۰۱بله دیگه همون تاکسی میشه یا مترو
سامان اذری
۴ مهر ۱۴۰۱والله نمیدونم اینده خودرو سازی چی میشه
ولی اگه قرار باشه من ماشین خودم رو نرونم
و خودش خودش رو برونه
با تاکسی یا مترو میرم کارهامو انجام میدم
رسما ر….ده شده به دنیایه ماشین بازی
محمد
۴ مهر ۱۴۰۱خب همون تاکسی و مترو هم طبیعتا خودران شده اون موقع
مهدی
۵ مهر ۱۴۰۱فکر کن با این تو جاده ساوه هستی دستیار راننده قطع بشه بعد اینترنت قطع بشه بعد تلفن قطع بشه بعد زور گیر بیاد و…..
خیلی بده