رقیب اصلی فولکسواگن گلف در سبد محصولات هیوندای مدل i30 است که در ایالاتمتحده عرضه نمیشود اما همتای سدان i30 یعنی الانترا در این بازار حضور دارد و میخواهد با نسخهٔ اسپرت N خود مدلهای افسانهای گلف GTI و گلف R را به چالش بکشد؛ اما آیا الانترا N میتواند در این راه موفق باشد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این سدان اسپرت کرهای در برابر گلف R قرار گرفته است تا مسابقۀ درگی بین آنها برگزار شود.
هردوی این خودروهای کامپکت اسپرت از پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند اما درحالیکه هیوندای ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد، گلف با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور کاملاً قویتر است. برتری دیگر فولکسواگن نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالیکه در الانترا نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود (در ویدئو اشتباهاً گلف هم محرک جلو ذکر شده است). بااینحال، هیوندای با ۱۴۹۷ کیلوگرم وزن، کمی از گلف ۱۵۲۴ کیلوگرمی سبکتر است اما آیا این برای غلبه بر هاچبک داغ آلمانی کافی است؟
پاسخ منفی است زیرا در هر سه درگی از حالت سکون برگزار شد گلف کاملاً هیوندای را نابود کرد و با اختلاف زیادی پیروز شد. در مسابقات رولینگ اما شرایط تغییر کرد و در اولین مسابقه که از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد سدان کرهای توانست هاچبک آلمانی را مغلوب کند هرچند کن در پایان مسیر گلف کاملاً به رقیب نزدیک شده بود. در رولینگ از سرعت صد کیلومتر بر ساعت اما دوباره گلف R پیروز شد ولی این بار اختلاف با الانترا N خیلی زیاد نبود.
البته اگر منصفانه نگاه کنیم نباید از هیوندای انتظار برد داشته باشیم زیرا این سدان کرهای به میزان قابلتوجهی از رقیب آلمانی ضعیفتر است. بزرگترین مزیت گلف اما همانطور که در ابتدا گفته شد برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. به لطف این سیستم، هاچبک فولکسواگن لانچهای تقریباً بینقصی داشت درحالیکه سدان هیوندای برای دستیابی به کشش مناسب تلاش میکرد.
مشخصات فنی
فولکسواگن گلف R | هیوندای النترا N | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۱۵ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۳۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۵۲۴ کیلوگرم | ۱۴۹۷ کیلوگرم |
قیمت | ۴۵,۱۸۵ دلار | ۳۳,۲۴۵ دلار |
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۱گلف R انتخابمه
محمد هادی
۲۶ تیر ۱۴۰۱خوب ملومه!
واقعا فککردی هیوندارو برمیداریم؟؟
رامتین
۲۲ تیر ۱۴۰۱گلف واقعا در این کلاس حرف اول را میزنه، مگه اینکه آئودی RS3 بیاد که چون قیمتش بسیار بیشتره عملا کسی برای یک هاچبک این مقدار هزینه نمیکنه. ضمن اینکه آن هم برادر گلف به نوعی حساب میشه.
کیان
۲۲ تیر ۱۴۰۱باید منتظر کرولا gr بود، به شدت جذاب میشه، از لحاظ قیمت و … همخوانی خوبی دارند، تازه کرولا ۱۶۰۰ هست
محمد هادی
۲۶ تیر ۱۴۰۱کرولا درسته ماشین تند و تیزیه
ولی فککنم یه کلاس کوچکتر از کلاس گلفه
Carlover
۲۲ تیر ۱۴۰۱گزینه اول این کلاس گلف هست،نسل به نسل زیباتر! نمیدونم چرا یه نفر نیومد تو اروند وارد کنه ازش!
النترا هم که عالیه
کیان
۲۲ تیر ۱۴۰۱“البته اگر منصفانه نگاه کنیم نباید از هیوندای انتظار برد داشته باشیم زیرا این سدان کرهای به میزان قابلتوجهی از رقیب آلمانی ضعیفتر است”
این یعنی چی اخه !!! هر دو موتور ۲ لیتری داشتن، رقابت منصفانه بوده و هست، حجم موتور گلف ک بالاتر نبوده ک …
Carlover
۲۲ تیر ۱۴۰۱یعنی اینکه اذیت نکن خودتو! اگر مثل سیویک تایپ آر اونم ۳۲۰ اسب بود و ۴۰۰ نیوتن داشت ۲۴۰ کیلو سبک تر بود ( بازم با اختلاف زیاد تو درگ و رولینگ باخت سیویک) حرفت درست بود!
فقط یه موتور اشاره کردی روت نده از باقی مشخصات بگی! موتور یکی از مشخصاتشه
seyedjavad.mercedesbenz
۲۲ تیر ۱۴۰۱نسبت تراکم رو احتمالا دربارش شنیدی ، مثل اینه که بگی رقابت تالیسمان و amg 1 منصفانست چون دوتاشون ۱.۶ لیترن ، همینقدر غیر منطقی
کیان
۲۲ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز هردو در یک کلاس هستن، اکونومی و نه با بالاترین تکنولوژی!!!
مثال شما در مورد این دو صدق نمیکنه، اینجا گلف راحت رنده کرد رفت، حالا هر دلیل میخوای بگی بگو، یک کلاس خودرویی هست
محمد هادی
۲۶ تیر ۱۴۰۱داداش تخطئه نکن دیگه!
آخه کجای مقایسه ی تالیسمان لشش با AMG1 شبیه شرایط مقایسه این دوتاست؟؟!
چه تو توان موتور
چه وزن
چه سایر ویژگی های تالیسمان با هیولای مرسدس؟
ولی اینجا اعداد و ویژگی ها بسیار به هم نزدیکترن تو گلف و هیوندا
بنظرم اومدی گناه هیوندارو بشوری ولی درگیر سیاه نمایی تالیسمان و AMG 1 شدی!
محمد هادی
۲۶ تیر ۱۴۰۱والا
JDM lover
۲۲ تیر ۱۴۰۱گلف r خیلی خوبه
meysam
۲۲ تیر ۱۴۰۱واقعا کسی هست از نمای جلوی الانترا خوشش بیاد و بگه خیلی زیباست ؟؟؟
Ali
۲۳ تیر ۱۴۰۱خداییش النترا خوشکلتره
محمد هادی
۲۶ تیر ۱۴۰۱کره یی بازا!
samurai
۲۲ تیر ۱۴۰۱گلف رو با چی مقایسه میکنی گلف حرمت داره
اون بیریخت کرره باید با چینیا مقایسه بشه
محمد هادی
۲۶ تیر ۱۴۰۱ایول
احسنت
ARMAN سابق
۲۳ تیر ۱۴۰۱یعنی یه جوری نوشته النترا رو نابود کرد که انگار اندازه ده تا ماشین فاصله داشت.
کاملا مشخصه پدال به شدت آلمانی باز و اروپایی بازه و از نظر اون بقیه جاها رو آدم حساب نمی کنه.