فولکس واگن

معرفی نسخه‌های GTE و GTD فولکس‌واگن گلف فیس‌لیفت

چندی پیش فولکس‌واگن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک محبوب گلف خود را معرفی کرد. این خودرو در نسخه‌ها و مدل‌های گوناگونی ساخته می‌شود که نمونهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تمامی آن‌ها به‌جز مدل‌های GTD و GTE معرفی شدند و حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این دو مدل را هم به‌عنوان آخرین اعضای خانوادهٔ گستردهٔ گلف معرفی کرده است تا خانوادهٔ وسیع آن تکمیل گردد. GTD نسخهٔ دیزلی اسپرت و GTE نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی گلف هستند که فولکس‌واگن هردوی آن‌ها را پویا و کارآمد توصیف کرده است.

volkswagen-golf-2018-gtd-03

مدل‌های GTE و GTD گلف فیس‌لیفت که هفتهٔ گذشته در نمایشگاه خودروی وین معرفی شدند، تمامی تغییرات ظاهری و داخلی دیگر اعضای خانوادهٔ گلف را تجربه کرده‌اند اما با وجود فیس‌لیفت و ارتقاء این دو نسخه، قیمت آن‌ها عملاً بدون تغییر مانده است به‌گونه‌ای که فولکس‌واگن از هم‌اکنون مدل GTD را با قیمت ۳۰,۸۰۰ دلار و GTE را با قیمت ۳۶,۹۰۰ یورو به بازار آلمان عرضه کرده است.

volkswagen-golf-2018-gte-0

گلف GTE که با خط آبی درون جلوپنجره و چراغ‌هایش از دیگر برادرانش متمایز می‌شود، مانند تمامی خودروهای هیبریدی مجهز به دو پیشرانه است که یکی از آن‌ها بنزینی و دیگری الکتریکی است. پیشرانهٔ بنزینی این ماشین از نوع ۱.۴ لیتری چهار سیلندر TSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است درحالی‌که موتور الکتریکی هم ۱۰۲ اسب بخار قدرت داشته و مجموع قدرت کل سیستم را به ۲۵۲ اسب بخار می‌رساند.

volkswagen-golf-2018-gtd-01

هنگامی‌که هردوی این موتورها باهم کار کنند، گلف GTE می‌تواند در ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین این هاچ‌بک هیبریدی می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند اما در صورت شارژ کامل باطری‌ها و مخزن بنزین پُر می‌تواند تا ۸۸۰ کیلومتر را بپیماید. برای انتقال نیروی موتورهای این ماشین هم دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و اتوماتیک دوکلاچه ارائه شده است.

volkswagen-golf-2018-gtd-02

در سوی دیگر، گلف GTD نیز علاوه بر دریافت تغییرات و بهسازی‌هایی که دیگر اعضای خانوادهٔ گلف تجربه کرده‌اند، در عملکرد هم بهبودهایی داشته است. این خودرو همانند قبل مجهز به همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

volkswagen-golf-2018-gte-01

اما گلف GTD جدید در نسخهٔ هاچ‌بک ظرف ۷.۵ ثانیه و در نسخهٔ استیشن در ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه کمتر از قبل است؛ اما باوجوداین عملکرد مناسب، گلف GTD در هر صد کیلومتر تنها ۴.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. گلف GTD مجهز به تجهیزاتی چون چراغ‌های عقب LED، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید، صندلی‌های اسپرت و فرمان پیشرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammadreza

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    گلف ?

  2. sina

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    یعنی رو دست هاچبک های فولکس واگن اصن نداریم…
    فولکس باس فقط هاچبک بسازه ناموسا

  3. آرمین

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    پشت سرهم فیس لیفت پشت سرهم تکنولوژی جدید طراحی جدید مشتری مداری واقعا کارشون درسته پرچم آلمان بالاتره همیشه

  4. حسين

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    روح اسپرت فولکس واگن جی تی ئی و جی تی دی اون رو جاودانه کرده ! از بچگی عاشق (( گلف )) بودم

  5. رامتین

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    امیدوارم گلف هم بیاد ایران. فقط من نمیدونم چرا واردکنندگان مثلا شرکت ماموت، میان ضعیفترین موتور را میارن. مثلا فولکس پولو با قدرت 80 اسبی را میخوتن تولید کنن که بالای70 تومن قیمت میخوره. در حالیکه نسخه 180 اسبی هم داره.
    یا همین گلف از 134 اسب هست تا نسخه gt که 215 اسبه و نسخه rs که نزدیک300. خب مدل rs را نیارن اشکالی نداره، اما اصلا شک نکنید فقط مدل پایه را میارن.
    اصلا فرضا من پول مفت دارم، میخوام نسخه GT را داشته باشم. چرا اصلا نباید عرضه شه؟؟؟ چه گیری کردیما. شما یه خودروی بالای200 اسب زیر200میلیون پیدا نمیکنید در این کشور. منظور خودروی استخون دار نه چینی افغانی.

    1. Parker

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم.
      اما کاش اسمی از افغانی های محترم نمیاوردی.

      1. رامتین

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3254 ديدگاه)

        منظورم کلی بود ولی حق با شماست. ضمن اینکه یه نکته مهم وجود داره: در سایت اصلی فولکس بودم. پاسات را در نظر بگیرید. نسخه 4سیلندر 170اسبی و 6سیلندر 280 اسبی داره. تفاوت قیمتش تنها 3000دلاره. یعنی 10میلیون. اما در ایران اگه باشه تفاوت میشه 100میلیون. به این دلیل همیشه مدل پایه و ضعیفو با قیمت بیشتر میارن.

        1. Parker

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          بله.
          متاسفانه معیار های قیمت گذاری ما مخصوص خودمونه.
          معیار هایی مثل قیافه ی ماشین، سرعت و شتاب در اینجا ملاک ارزش گذاری یک خودرو هست نه قیمت اون در دنیا

    2. Mohammadreza

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      گلف ۱۳۴ اسب هم بیارن حالا بالاترش بماند
      من حالا حالاها امیدی به ورود گلف ندارم :(

  6. Vivaaa

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه دنبال اسب میگردی جنسیس کوپه 305 اسب بخار زیر 200 تومن چیکار به کشورش داری تو اگه بخر بودی میخریدی

    1. رامتین

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3254 ديدگاه)

      جنسیس بزرگه از نظر ابعاد و اینکه بهرحال دیگه صفرش عرضه نمیشه و مساله آخر هم اینکه برای یه خونواده 2نفره هم یکم تو ذوق میزنه این ماشین. اما گلف هم کیفیت عالی داره و هم شکیلتره.

  7. روح الله

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (135 ديدگاه)

    جنسیس هم ماشین خوبیه.اما…اما….اما…گلف محشره…همیشه دوسش داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا