پسازاینکه از فولکسواگن تایپ ۴ یادی کردیم، حال بد نیست به مدل K70 این شرکت هم نگاهی داشته باشیم زیرا این ماشین هماکنون پنجاهسالگی خود را جشن گرفته است. K70 که در ۲۰ اکتبر سال ۱۹۷۰ در یک کنفرانس مطبوعاتی در زالتسگیتر آلمان رونمایی شد، تا سال ۱۹۷۵ در کارخانهای که مخصوص تولید آن ساخته شده بود به تولید رسید. این اولین محصول دیفرانسیل جلوی فولکسواگن و همینطور اولین خودروی این شرکت با پیشرانهٔ آبخنک محسوب میشد.
البته K70 در اصل توسط شرکت NSU توسعه یافته بود اما بعدازاینکه فولکسواگن در سال ۱۹۶۹ شرکت NSU را خریداری کرد، K70 را با برند خوش به بازار عرضه نمود. این ماشین که نمایانگر یک حرکت بزرگ نسبت به فولکسواگنهای قدیمی محسوب میشد، از شاسی پیشرفته با سیستم تعلیق مستقل برخوردار بود و فاصلهٔ محوری کشیدهٔ آن فضای پای زیاد در داخل و همینطور هندلینگ خوبی را برای آن فراهم کرده بود. K70 از لحاظ ایمنی هم حرفهای زیادی برای گفتن داشت زیرا به قسمتهای جذب ضربه در عقب و جلو، کابین تقویتشده، محافظ باک سوخت و کمربندهای ایمنی بهصورت استاندارد مجهز شده بود.
K70 از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر استفاده میکرد که برخلاف پیشرانههای هوا خنک محصولات قبلی فولکسواگن، از نوع آب خنک بود. این موتور که بهصورت طولی نصب شده بود، ۷۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد. این ماشین در طول سالها دستخوش تغییرات زیادی شد که بیشتر آنها برای افزایش اشتراک قطعات آن با سایر محصولات فولکسواگن مثل آئودی ۱۰۰ صورت گرفتند. در ماه می سال ۱۹۷۳ نیز نسخهٔ ۱.۸ لیتری K70 معرفی شد که ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت. K70 با این قدرت بیشتر، شتاب سریعتری نسبت به فولکسواگن ۴۱۲ پیدا کرد. همچنین با ارائهٔ این موتور، گیربکس هم بازطراحی شد تا سروصدای داخلی کاهش یابد.
K70 که با انتقال قدرت محرک جلو و پیشرانهٔ آب خنک پایهگذار عصر جدیدی در تاریخ فولکسواگن بود، پدربزرگ پاسات محسوب میشود. همچنین برخلاف تایپ ۴ که هرگز موردتوجه قرار نگرفت، K70 به خودروی موفقی تبدیل شد بهگونهای که از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ بیش از ۲۱۱ هزار دستگاه از آن به فروش رسید. راهی که این سدان ساده در تاریخ فولکسواگن باز کرد طی سالهای بعد توسط مدلهای پاسات، گلف و پولو ادامه یافت.
مهرآیین
۷ آبان ۱۳۹۹هفتم آبان ماه روز جهانی کوروش بزرگ پدر ایران زمین بر تو ایرانی شاد و فرخنده باد
زیزیگولو
۷ آبان ۱۳۹۹????
Aria
۷ آبان ۱۳۹۹به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نقش و نگار تخت جمشید قسم
تا سال دیگه همین موقع الکتریکی ها انقدر پیشرفت میکنن که جای بنزینی هارو میگیرن
بزن دیسلایک قشنگرو
افشار
۷ آبان ۱۳۹۹روز کوروش گرامی باد
سعید(تهران)
۷ آبان ۱۳۹۹احیانن راجع به این فولکسه کسی نظری نداره؟!
نسرین
۲۶ بهمن ۱۳۹۹شما خبر دارین کجا میفروشن این فولکس رو..کا۷۰
ارش
۷ آبان ۱۳۹۹پیرو دوستان من هم زاد روز کوروش بزرگ رو به همه دوستان تبریک میگم.
Amin-MC20
۷ آبان ۱۳۹۹منم تبریک به همه میگم
زیزیگولو
۷ آبان ۱۳۹۹????
MehdiTurbo
۷ آبان ۱۳۹۹منم میگم،تبریک،روز کوروش،به امید برگشتن تاریخ ایران به اون روزهای پر قدرت و شادی و قدرت مردم ایران
بزن کف قشنگ را.
Aria
۷ آبان ۱۳۹۹به افتخارش بزن کاتاف قشنگرو
(ورژن ماشینیش)
Malt hill
۷ آبان ۱۳۹۹من اینطور ماشین ها رو خیلی دوست دارم
طراحی ساده و بی آلایشی دارند.
هنوز هم که هنوزه فولکس واگن ماشین های ساده اما جذاب و زیبایی رو طراحی می کنه و این اصالت ماشین هاشو نشون میده.
مهدی موتورز
۷ آبان ۱۳۹۹بیتل بهترینه
Sina
۷ آبان ۱۳۹۹روز کوروش بزرگ رو به همه ی مردم ایران و پدال تبریک میگم.
و پدال چه مطالب علمی خوبی میزاره، واقعا مفید هستن ، اگه ادامه بده عالی میشه
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///
۷ آبان ۱۳۹۹روز کوروش کبیر رو تبریک میگم به همه ایرانیان?
s.h
۷ آبان ۱۳۹۹دوست عزیز کبیر نه بزرگ
مگه مجبوری ادای بقیه ررو در بیار ی
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///
۷ آبان ۱۳۹۹منو یاد پیکان خدا بیامرز انداخت///……
افشار
۷ آبان ۱۳۹۹بچه که بودم راننده سرویس مدرسه مون یه فولکس واگن ون قدیمی داشت همیشه وسط راه خانه به مدرسه یا مدرسه به خانه جوش می آورد در صورتی که راننده سرویسهای دیگه که از همون مدل فولکس داشتن همچین مشکلی براشون پیش نمی آمد ، یادش بخیر
Ramin
۷ آبان ۱۳۹۹روز کوروش کبیر تبریک گفته میشه
یه لحظه این ماشینو دیدم یاد پیکان افتادم
یادش بخیر……
نسرین
۲۶ بهمن ۱۳۹۹من خریدار این فولکس کا۷۰ هستم ..تو ایران هست؟ زرد باشه بهتره?