فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف R دلتا با سیستم تعلیق متفاوت و تجهیزات آفرود!

همه ما فولکس‌واگن گلف را به عنوان یک هاچبک اسپرت و کاربلد دوست داریم اما به تازگی کمپانی دلتا از گلف R که ارتفاع سیستم تعلیق آن افزایش یافته و به تجهیزات آفرود مجهز شده رونمایی کرده است.

نسل اول گلف در سال ۱۹۷۴ عرضه شد اما در سال ۱۹۸۵ و نسل دوم آن بود که اولین بار شاهد عرضه نسخه چهار چرخ محرک با نام گلف سینکرو بودیم. در سال ۱۹۸۹ نسخه ماجراجویی تر از گلف با نام کانتری رونمایی شد، خودرویی که ارتفاع سیستم تعلیق آن بیشتر شده و برخی ویژگی‌های آفرود سبک در آن به چشم می‌خورد. تنها ۷۷۳۵ دستگاه از گلف کانتری توسط اشتایر دایملر پوش در اتریش تولید شد و این فولکس‌واگن گلف R دلتا که مشاهده می‌کنید به دنبال زنده کردن روح گلف کانتری بوده است.

هاچبک داغ فولکس که توسط دلتا پیش‌نمایش شده خواهان افزایش توانایی‌های آفرود هاچبک مشهور ژرمن‌هاست. کیت افزایش ارتفاع خودرو باعث می‌شود گلف R حدود ۸۰ میلی‌متر ارتفاع بیشتری داشته باشد و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز با لاستیک‌های کاراتر همراه شده‌اند. پکیج تیونینگ موردبحث همچنین شامل روف راک برای حمل تجهیزات بیشتر و ۵ چراغ اضافی روی کاپوت خواهد بود.

دلتا می‌گوید گلف R قدبلند فعلاً در مرحله کانسپت قرار دارد اما به دنبال تولید آن خواهد بود. اگر مشتریان بازخوردهای مثبتی ارائه کنند دلتا ۲۵ کیت افزایش ارتفاع را تولید خواهد کرد. البته باید گفت این کیت قیمت بالایی خواهد داشت و انتظار می‌رود مشتریان برای خرید آن حدود ۳۸ هزار دلار هزینه کنند که بالاتر از قیمت گلف R-Line در آلمان است. اگر مشتری کافی برای کیت یاد شده پیدا شود فرایند تولید آن ۶ تا ۹ ماه طول خواهد کشید. فولکس‌واگن نیز در برخی بازارها نسخه قدبلند گلف را فقط به عنوان استیشن عرضه می‌کند. این خودرو که پسوند آل تراک را یدک می‌کشد به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و پوشش‌های پلاستیکی بدنه در دسترس است.

احتمال اینکه در آینده خودرویی شبیه گلف کانتری تولید شود کم است زیرا فولکس‌واگن روی کاهش حداکثری هزینه‌ها تمرکز می‌کند. به همین خاطر خودروهای تیراژ پایین همچون آرتئون و آرتئون شوتینگ بریک از بازار خارج شده‌اند زیرا این خودروساز می‌خواهد سرمایه خود را صرف توسعه محصولات پرفروش‌تر کند. شایان ذکر است کمپانی دلتا در ماه‌های اخیر پروژه‌های مشابه دیگری همچون مولتی ون T7 و دومین نسل آماروک را معرفی کرد که با استقبال خوبی مواجه شدند. این امر نشان می‌دهد اروپایی‌ها نیز به خودروهای آفرود و قدبلند علاقه پیدا کرده‌اند هرچند این علاقه به اندازه آمریکایی‌ها نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    فولکس واگن کوییک R کراس

    موافقم 25
    مخالفم 1
  2. M/D

    ۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    پژو تو هم ۲۰۶ رو این جوری کن
    با این و لندکروزر رقابت کن
    میرسلیم پشتته
    😂

    موافقم 17
  3. کرگدن باواریا

    ۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی نسل جدید تیگوان همین شکلیه

  4. مهردادکمال

    ۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    خوب شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا