جدیدترین نسخه از فولکسواگن ID.3 به باتری LFP و نمایشگر کابین بزرگتر مجهز شده و قیمت آن از حدود ۱۶ هزار دلار آغاز میشود.
شرکت فولکسواگن آلمان نسخه بهروز شده از ID.3 مونتاژ چین را با برخی تغییرات ظاهری و داخلی معرفی کرد. این خودرو که از باتری لیتیوم آهن فسفات LFP بهره میبرد قیمتی بین ۱۶,۵۰۰ تا حدود ۱۹ هزار دلار خواهد داشت. نسخههای پیشین این خودرو از باتری NMC استفاده کرده بودند اما این اولین بار است که فولکسواگن از باتری LFP در خودروهای برقی خود استفاده میکند. باتری موردبحث توسط شرکت CATL تولید شده و با ظرفیت ۵۳.۶ کیلووات ساعتی خود توان پیمایش ۴۵۱ کیلومتری را بر اساس استانداردهای CLTC چین فراهم میکند. با وجود شارژر سریع نیز میتوان در حدود ۴۸ دقیقه شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند.
موتور برقی این خودرو که در اکسل عقب نصب شده نسبت به قبل تغییری ندارد و قدرت و گشتاور آن به ۱۶۷ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر میرسد. این موتور در هر صد کیلومتر ۱۳.۴ کیلووات ساعت انرژی مصرف میکند. از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی بین نسخههای پیشین و جدید ID.3 بازار چین وجود ندارد و رینگهای ۱۸ و ۲۰ اینچی نیز مشابه مدل پیشین هستند. البته ستون A خودرو به رنگ مشکی درآمده و فولکسواگن دو رنگ جدید بژ و آبی روشن را نیز ارائه کرده است.
البته تغییرات کابین جالبتر هستند. کنسول مرکزی هماکنون بجای نمایشگر ۱۰ اینچی از نمونه بزرگتر ۱۲.۹ اینچی پذیرایی میکند اما پشت آمپرهای ۵.۳ اینچی تغییری نکردهاند. همچنین در نمایشگر مرکزی خبری از دکمههای فیزیکی پیشین نیست و تونل مرکزی هم از نو طراحی شده و پد شارژ بیسیم و دو نگهدارنده فنجان در آن وجود دارند. در کل باید گفت کابین فولکسواگن ID.3 بازار چین لوکستر از قبل به نظر میرسد. این برند آلمانی همچنین باتری NMC را با همان قیمت قبلی عرضه میکند. این باتری ۵۲.۸ کیلووات ساعتی برد ۴۵۰ کیلومتری را ارائه کرده و در ۴۲ دقیقه شارژ میشود. البته با شارژر خانگی باید ۸.۵ ساعت منتظر شارژ باتری ماند درحالیکه این زمان در باتری LFP به ۹.۵ ساعت افزایش مییابد. قیمت این مدل نیز همانند نسخه LFP از حدود ۱۶,۵۰۰ دلار شروع میشود.
جوینت ونچر سایک فولکسواگن مسئول تولید ID.3 است، خودرویی که پرفروشترین محصول برقی فولکسواگن در چین به شمار میرود. فروش ژرمنها در ماه ژانویه به ۲۶۲۳ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل در چین افت ۶۵.۵ درصدی را نشان میدهد. فروش سال ۲۰۲۴ خودروی ID.3 نیز حدود ۹۴ هزار دستگاه بوده است. با اینکه چین بزرگترین بازار فولکسواگن در دنیاست اما این غول خودروسازی آلمانی با چالشهای زیادی در سالهای اخیر روبرو بوده زیرا خودروهای برقی آن به دلیل فقدان تجهیزات ارتباطی و کمکراننده با عدم استقبال مشتریان چینی مواجه شدهاند. برای مثال باید گفت سدان ID.7 در ماه ژانویه ۲۰۲۵ فقط فروش ۹ دستگاهی در این کشور پهناور داشته است.
فولکسواگن میخواهد با استراتژی “در چین، برای چین” بازگشتی مجدد به بازار داشته باشد. در ماه آگوست بود که این خودروساز سهام استارت آپ ژیپنگ را با هزینه ۷۰۰ میلیون دلاری خریداری کرد و دو خودروی برقی جدید را بر اساس پلتفرم ژیپنگ در چین معرفی خواهد کرد. این شرکت همچنین محصولات برقی جدیدی را با برند آئودی و با استفاده از پلتفرم IM سایک تولید میکند.
محمد
۱۷ اسفند ۱۴۰۳غربیلکش واسه ساینا اِس نیست؟😂
mahan
۱۸ اسفند ۱۴۰۳خیر اصلا.
ولی ماشین خیلی خوشگلیه انصافا طراحی پخته ای داره ولی کلا الان اکثر ماشین ها طراحی هاشون مینیمال و لوس شده نمیدونم چرا دیگه ماشینا انگار ابهت ندارن، ربطی به کمپانی هم نداره همشون همینن
Ben
۱۷ اسفند ۱۴۰۳سرعت؟ شتاب؟
nima.jdm
۱۷ اسفند ۱۴۰۳کابینش خیلی دیگه سفیده چشمم کور شد
Mr wrong
۱۷ اسفند ۱۴۰۳مگ اینکه اینجوری جلوی چین رو گرفت
Ksrwy
۱۷ اسفند ۱۴۰۳این که تو خود چین با باتری و موتور چینی تولیدش کنی؟
Mr wrong
۱۷ اسفند ۱۴۰۳گاهی باید تو زمین حریف بازی کرد
فرامرز
۱۷ اسفند ۱۴۰۳۱۶۰۰۰ دلار تو بازار آزاد چین و ۴۰۰۰۰ دلار تو بازار انحصاری آلمان.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اسفند ۱۴۰۳نسخه استاندارد آلمان از 30 هزار یورو شروع میشه
محمد
۱۹ اسفند ۱۴۰۳خب چرا باید فرقش ۱۴۰۰۰ تا باشه.
آها یادم نبود حقوق کارگر های آلمان چی میشه.
اروپایی ها آدم های مفت خور و بی خاصیتی هستند
چوبشم خواهند خورد.
KAIZEN
۱۷ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/toyota/toyota-bz3x-revealed/
انتخابتون کدومه؟؟
Benz gle
۱۷ اسفند ۱۴۰۳اگر ظاهرش رو با گلف یکی می کرد حرف نداشت
بابک لاهیجان
۲۲ اسفند ۱۴۰۳با درود از پاریس تا لاهیجان با داداش بزرگ این فولکس واگن به نام G.T.D بزرگ توربو دیزیل 11608 کیلومتر آمده ام. متاسفانه با رژیم ضد حقوق شهروندی روبروئین مصادره کرد.حزئیات محفوظ.
خودرو های فولکس واگن عمری هستند.
خود آلمانی که تولید کننده آنند این مدل خودرو را به مرسدس ب آن و و آودی ترجیح می دهند.
علیرغم زندگی در فرانسه ولی خودروی فاوریت بابک فولکس واگن بود. Bisou Bye