فولکس واگن

فولکس‌ واگن ماگوتان جدید بازار چین با 217 اسب بخار قدرت معرفی شد

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین جزئیات اولیه سدان جدید فولکس‌ واگن ماگوتان را منتشر کرد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

درحالی‌که استقبال از خودروهای سدان در بازارهایی همچون آمریکا و اروپا روز به روز کمتر می‌شود اما چینی‌ها همچنان به این دسته از خودروها علاقه‌مند هستند. از سال ۲۰۱۸ تاکنون نسخه‌ای از فولکس‌ واگن پاسات در چین با نام ماگوتان عرضه می‌شد و حالا جزئیات نسل جدید این خودرو منتشر شده است. سدان میان سایز فولکس‌ واگن را می‌توان پاسات سدان جدیدی دانست که در هیچ جایی به جز چین عرضه نمی‌شود.

پاسات در اروپا و دیگر بازارها فقط به‌صورت استیشن عرضه می‌شود هرچند اشکودا ساپرب که قرابت فنی نزدیکی با پاسات دارد علاوه بر بدنه استیشن به‌صورت لیفت بک ۵ درب نیز قابل خریداری است. در تصاویری که از فولکس‌ واگن ماگوتان منتشر شده می‌توانیم تفاوت‌های طراحی زیادی را نسبت به مدل استیشن پاسات در بازارهای جهانی ببینیم. قطعاً این تغییرات برای جلب نظر مشتریان چینی اعمال شده‌اند.

البته علیرغم تفاوت‌های طراحی یاد شده نمی‌توان ماگوتان جدید را جذاب‌ترین سدان بازار دانست. این خودرو در مقایسه با پاسات بازارهای اروپا جعبه‌ای‌تر دیده می‌شود و از لبه صندوق سنتی‌تری در مقایسه با طراحی پشتی اشکودا ساپرب سود می‌برد. طراحی چراغ‌های عقب و نوار نورانی گسترش‌ یافته نیز از مدل‌های ID برقی فولکس‌ واگن گرفته شده است. البته تمامی نسخه‌هایی که در تصاویر دیده می‌شوند از خروجی اگزوز زیر سپر استفاده کرده‌اند.

خودرویی که با رنگ مشکی/خاکستری مات دیده می‌شود گران‌ترین نسخه ماگوتان است و نوشته پرچم‌دار هم درست زیر آینه‌های جانبی دیده می‌شود. این خودرو از رینگ‌های دو رنگ و تریم مشکی براق بدنه سود برده است. خریدارانی که خواهان طراحی جذاب‌تر باشند می‌توانند این خودرو را با رنگی همچون رنگ بنفش انتخاب کنند. طول/عرض/ارتفاع فولکس‌ واگن ماگوتان به ترتیب برابر با ۴۹۹۰/۱۸۵۴/۱۴۸۷ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۲۸۷۱ میلی‌متر است. وزن خودرو به ۱۶۸۴ کیلوگرم می‌رسد و رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی را می‌توان انتخاب کرد. در بطن این سدان جدید هم پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۱۷ اسب بخار قدرت قرار دارد. باید گفت ماگوتان بزرگ‌ترین سدان فولکس‌ واگن در چین نیست زیرا مدل لوکس فیدئون این عنوان را در اختیار دارد. ژرمن‌ها طیف گسترده‌ای از سدان ها را در چین عرضه می‌کنند که شامل مدل‌های لاماندو L، لاویدا، ساگیتار، CC، سانتانا، بورا، پاسات، ماگوتان و فیدئون است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (768 ديدگاه)

    نمیدونم به چه دلیلی بجز چین در جایی دیگه عرضه نمیشه چرا فقط مختص بازار چین؟🤔

    موافقم 18
    1. مجتبی .

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      چون مورد پسند چینیها ساخته شده واحتمالا جاهای دیگه فروش بالایی نداره. برا کشور ماهم گزینه مناسبیه.

      موافقم 24
    2. بهزاد

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      چون این مدل توسط جوینت ونچر FAW-VW تولید میشه و ۶۰ درصد این شراکت دست FAW چی ن هست و طبق قرادادشون فقط مختص بازار چ ینه و نمیتونه صادر کنه.
      مثل این میمونه که ایران خودرو بیاد مثلا پژو ۲۰۰۸ را مونتاژ کنه و به کشورهای دیگه صادر کنه و عملا اجازه این کار توسط پژو صادر نمیشه ، مگر اینکه در قرارداد اجازه این کار گرفته بشه.

      موافقم 15
      1. NAVID@@98

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (768 ديدگاه)

        اینجوری که از سود شرکت خودش کم میشه پول قطعات و پول کارگر و فروش از شرکت خودش کم میشه خودش بسازه مستقیم بفرسته براشون سود بیشتری داره چطور راضی میشه به این کار
        بارها برام جای سواله🤔

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. بهزاد

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          این نوع قراردادها یا جوینت ونچرها برای سالها پیشه.
          براساس قوانین چین تولید خودرو توسط خارجی ها باید با یک شراکت یک شرکت چینی همراه میشد و حداقل ۵۰ درصد به نفع طرف چینی.
          شرکت های خارجی فعال به خاطر بازار رو به رشد چین و تنوع تولید با چندین برند قرارداد مشارکت امضا کردن و با توجه به بودجه های خودشون در برخی موارد دست بالا با طرف چینی بود.
          واردات خودرو به چین با مالیات های زیادی همراه میشد که عملا نمیشد رقابت کرد و به اجبار مجبور به تولید در چین میشدن.
          این قوانین چند ساله تغییر کرده و سرمایه گذار میتونه خودش بدون شریک چینی خط تولید احداث کنه که اولین شرکت تسلا بود و همینطور میتونه سهام اکثریت در مشارکت ها را در اختیار داشته باشه.
          در حال حاضر یکی از موارد ویژه یا امتیاز همین شراکت هاست چون شرکای چینی میتونن با مونتاژ مدلهای این برندها سود مطمئنی کسب کنند و محصولات تولیدی خودشون را حتی با مقداری زیان یا سر به سر بفروشند و فکر نمیکنم در سالهای آینده این شراکت ها پایدار باشه چون عملا رقابت ناعادلانه پیش میره.
          سود و زیان این مشارکت با توجه به درصد اشتراک تقسیم میشه و اینطور نیست که مثلا پول و هزینه ها تنها بر دوش vw باشه.

  2. دیجی

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (419 ديدگاه)

    شرکت ماموت جای اون جنتا اینو باید وارد می کرد

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4323 ديدگاه)

      ایران هم همه کراس اوور پسند شدن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. Taha Ayoobi

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    فولکس واگن پاسات فقط اون نسلی که تو ایرانه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. Anti Tesla

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    خداوکیلی شیر مادر هرکی که این رو از چین وارد کنه حلالش باشه.

  5. ممد سوناتا

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    😍 حتماً از چین وارد کنید تا کمر کارگردان آلمان مستکبر حامی ایسراییل شیکستی بشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا