تصور کنید قصد خرید خودروی اسپرتی با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار دارید. در این صورت دو گزینه پیش رو خواهید داشت: هاچبک داغی مثل فولکسواگن گلف R یا کوپهٔ اسپرتی مثل نیسان Z. کدام را انتخاب میکنید؟ اگر پیش از انتخاب میخواهید بدانید کدامیک از این دو ماشین در خط مستقیم سریعتر است، درگ جدید Sam CarLegion را ببینید. در این ویدئو هم شاهد درگهای از حالت سکون و هم مسابقههای رولینگ هستیم که بهخوبی میتواند تواناییهای خودروها در مسابقات مختلف خط مستقیم را نشان دهد.
در درگ از حالت سکون، گلف R برتری چشمگیری نسبت به نیسان Z دارد زیرا این هاچبک آلمانی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد و ۹۰ کیلوگرم از کوپهٔ اسپرت نیسان سبکتر است. بااینحال، Z به میزان قابلتوجهی از گلف R قویتر است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ گلف ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخها میدهد. همچنین گلف حاضر در این رقابت از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده میکند که این یعنی عملکرد هاچبک داغ فولکسواگن تحت تأثیر مهارت راننده هم خواهد بود.
شاید به همین دلیل بود که گلف R در هیچکدام از درگهای سکون و رولینگ شانسی در برابر رقیب ژاپنی نداشت و Z با وجود هرز گردی زیاد چرخهای عقب، موفق شد هاچبک ژرمنها را با اختلاف زیادی مغلوب کند. البته شاید اگر گلف به گیربکس دوکلاچه مجهز بود، بهاحتمالزیاد لااقل در درگهای از حالت سکون میتوانست عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهد.
مقایسه مشخصات فنی
نیسان Z | گلف R | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عچهارچرخ |
وزن | ۱۶۱۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۱,۰۱۵ دلار | ۴۵,۳۸۵ دلار |
Reza Waffen SS
۱۵ آبان ۱۴۰۱نیسان Z : لایک
گلف R : دیسلایک
cyberpunk
۱۵ آبان ۱۴۰۱یه درگ تبلیغاتی
datsun
۱۵ آبان ۱۴۰۱نیسان z نیازی به تبلیغ نداره
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۱چشم بسته انتخابم نیسان
محمدهادی
۱۵ آبان ۱۴۰۱عجیبه اینهمه اختلاف فاصله گلف از نیسان زد
قبل از دیدنش یه حدس و گمانایی میزدم که شاید نیسان ببره
ولی دیگه نه با این همه اختلاف فاصله
احتمالا برمیگرده به عملکرد گیربکس گلف
وگرنه موتور دولیتری توربو سرحال و تیزی داره،وزنشم کاملا معقوله
نیسان چه سروصدای نازی داشت
به معنای واقعی کلمه صدای یک کوپه اسپرت رو به مشتری ها هدیه میده این نیسان زد نازنین
بنده خدا
۲۳ آبان ۱۴۰۱یه دلیل که باید گلف رو به نیسان ترجیح بدیم؟؟
اهان من نشان گلفو دوست دارم چون ضایعس
Just toyota
۱۵ آبان ۱۴۰۱Just japan 💪💪💪😎
D:
۱۵ آبان ۱۴۰۱فکر کنید Z اگر دنده دستی بود توی درگ چه قاتلی میشد
ولی خوب بودن گلف هم غیر قابل انکاره ۲ لیتری با یک توربو ۳۱۵ اسب تحسین داره
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱نسخه دنده دستی داره ولی گیریکس های اتومات امروزه انقدر پیشرفت کردن که سریع تر از دستی باشن!
Just toyota
۱۵ آبان ۱۴۰۱این گلف r دستش به خون خیلی از جوجه کره ای ها آغشته بود ، ولی گفتم ناراحت نشید چون ژاپن انتقامتون رو میگیره 😎💪💪✌️
phonix
۱۵ آبان ۱۴۰۱گلف رو باید با ماشین های هاچبک مقایسه کرد نه کوپه عزیز
همین ماشین خیلی از ژاپنی ها که هیچ هم وطن های خودش رو هم میزنه
محمدهادی
۱۵ آبان ۱۴۰۱داداش گلفه
سللططااااان هاچبکای دنیاست،ازش برمیاد دیگه
اومده که بزنه بره دیگه
ولی خب ایندفه حریف قلدرتر بود درکل😄
datsun
۱۵ آبان ۱۴۰۱کلاسها متفاوته صرفا به خاطر قیمت مقایسه شدن.
ولی z جدید عجب صدای خفنی داره گودزیلا(gtr) طوره صداش
محمدهادی
۱۵ آبان ۱۴۰۱آفففرین دقیقا
منم صدای گیراش توجه مو بخودش جلب کرد
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱من حدس میزدم گلف برنده باشه با سیستم چهار چرخ متحرکش ولی اسب بخار پیروز شد
ولی حتی اگه گلف برنده میشد و من باید یک انتخاب بین این دوتا داشتم بازم z رو انتخاب میکردم چون دف عقب فان تره البته کلاس این دو خودرو هم با هم فرق داره
سپهر
۲۱ آبان ۱۴۰۱فقط المان