فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن آماروک 2025، به‌روزرسانی وانت پانزده‌ساله

فولکس‌واگن نسخهٔ بروز شدهٔ نسل اول پیکاپ آماروک را با بازطراحی بیرونی و تغییرات داخلی برای بازار آمریکای جنوبی معرفی کرده است.

هرچند نسل دوم فولکس‌واگن آماروک در سال ۲۰۲۲ روی پلت‌فرم فورد رنجر برای بازارهایی مثل اروپا و استرالیا معرفی شد اما تولید نسل اول آن همچنان برای بازار آمریکای جنوبی ادامه دارد و حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ بروز شدهٔ این پیکاپ را معرفی کرده است تا جانی تازه به آماروکی ببخشد که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد. هرچند فولکس‌واگن از این خودرو به‌عنوان پیکاپ جدیدی یاد می‌کند اما این درواقع فیس‌لیفت بزرگی از نسل اول آماروک محسوب می‌شود که هیچ‌گونه به‌روزرسانی فنی را تجربه نکرده است.

آماروک جدید آمریکای جنوبی در بیرون بازطراحی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده و از عناصر طراحی محصولات جدید فولکس‌واگن بهره‌مند شده است. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های جدیدی هستیم که در کنار جلوپنجرهٔ جدیدی قرار گرفته و توسط یک نوار LED سراسری به هم متصل شده‌اند. سپر نیز با ورودی‌های هوایی که یادآور وانت کوچک‌تر ساویرو است، عضلانی‌تر شده است. پروفیل جانبی پیکاپ دست‌نخورده باقی مانده است اما فولکس‌واگن با ارائهٔ رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید سعی کرده نمای کمی تازه‌تری به این بخش ببخشد. با این تغییرات، طول آماروک افزایشی ۹۶ میلی‌متری را تجربه کرده و به ۵,۳۵۰ میلی‌متر رسیده است.

در داخل خودرو هم شاهد داشبورد جدیدی هستیم که در درجهٔ اول تکنولوژی را ارتقاء داده است. حالا خریداران از یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند خواهند شد که از ویژگی‌های اتصالی مدرن برخوردار است. ازجملهٔ دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی نسل اول آماروک هم می‌توان به افزودن دو پورت شارژ USB و صندلی‌های چرمی جدید با قابلیت تنظیم در ۱۴ حالت مختلف اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، در پیشرانه‌های آماروک تغییری صورت نگرفته و همچنان همان موتورهای قبلی شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۴۰ اسب بخار قدرت، ۲ لیتری توئین توربودیزل با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. برای نسخه‌های چهار سیلندر گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک و انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب است اما نسخهٔ V6 به‌صورت استاندارد با گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن در شاسی نردبانی یا سیستم تعلیق این پیکاپ سالخورده هیچ به‌روزرسانی انجام نداده اما آماروک را تنها پیکاپ کلاس خود توصیف کرده که در هر چهارچرخ به ترمزهای دیسکی مجهز است. تولید آماروک جدید هم‌اکنون در آرژانتین آغاز شده است. این کارخانه از زمان آغاز تولید آماروک تاکنون بیش از ۷۴۰ هزار دستگاه از این پیکاپ به تولید رسانده که ۶۵ درصد آن به بازارهای خارج از آرژانتین صادر شده است. قیمت نسخهٔ جدید این پیکاپ آلمانی در آرژانتین از ۳۸ میلیون پزو معادل ۴۰,۶۰۰ دلار آغاز شده و در گران‌ترین نسخه به ۶۶ میلیون پزو معادل ۷۰,۷۰۰ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7258 ديدگاه)

    ((هرچند نسل دوم فولکس‌واگن آماروک در سال ۲۰۲۲ روی پلت‌فرم فورد رنجر برای بازارهایی مثل اروپا و استرالیا معرفی شد))

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. amirkhanzadeh

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (384 ديدگاه)

      نگاهی به خودرو سازهای آمریکایی بکن که در حال حاضر با کمک اروپایی ها دارن به حیات ادامه میدن
      هر چند اینو بچه ها تقریبا هر روز بهت یادآوری می کنند با کامنت ها 🤣🤣

      موافقم 16
      مخالفم 5
    2. علیرضا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      فورد رنجر نتنها بهترین پیکاپ در بازار اروپاست بلکه بعد ۳۳ لقب پرفروش ترین پیکاپ از هایلوکس گرفت پادشاه بازار استارالیا شد ، هر چند پیکاپ رنجر فورد اروپا توسعه داد

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1977 ديدگاه)

        فورد استرالیا زیر نظر فورد پرفورمنس کار توسعه انجام داد.

        شعبه مهندسی اروپا بیشتر از ۲۰ ساله که تعطیل شده.

    3. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      یجوری میگی انگار یادمون رفته برند پونتیاک تقریبا دهه آخر عمرش هولدن ریبج میگرد الانم لینکلن داره التماس بازار چینو میکنه
      ارزش پدالو با پیج بلاگر یکی کردی با این بلبل زبونی هات ماشالاخان!!!

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3425 ديدگاه)

      تازه الانم دوج و جیپ و رم زیر سایه استلانتیس زنده موندن تا عین زالو خونشونو بمکه وگرنه به سرنوشت پونتیاک دچار میشدن

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. MahanGF

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    ولی پیکاپ های فولکس واگن واقعا زیبا و با ابهت خواستنی هستن. خوشبختانه کابینش مانیتور بازی نیست و حس کلاسیک آفرودی تو طراحی کابین رو حفظ کرده

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. علیرضا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (235 ديدگاه)

      بزرگ ترین دلیل انتخاب یک خودروی بی راهه نورد دوام بالاست که هیچ خودرو اروپای این اپشن نداره حتا کلاس جی مرسدس

      موافقم 6
      مخالفم 6
  3. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قشنگ مشخصه تا صحبت از خودروی آمریکایی میشه بعضی ها به علت دشمنی بی دلیل با آمریکا، میگن خودروی آمریکایی هم بده حتی اگر خودرویی که آمریکا تولید کرده خوب هم باشه باز هم به علت همون دشمنی که تو بالا گفتم میگن بده به عنوان مثال پیکاپ های آمریکایی تو دنیا سرآمد هستن اما یه عده اینو قبول نکنن عجیبه باید پذیرفت که آمریکا یکی از برترین و قدیمی ترین تولید کنندگان خودرو تو جهانه بنابراین انقدر کورکورانه نه دشمنی کنیم نه طرفداری تو این مطلب هم به همین شکل هست که شرکت بزرگی مثل فولکس واگن از پلتفرم فورد برای پیکاپش استفاده کرده چون متوجه مزایای اون شده

    موافقم 6
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا