فولکسواگن آمریکای شمالی در حال خداحافظی با پاسات است زیرا این سدان میان سایز پس از مدل ۲۰۲۲ از خط تولید در کارخانهٔ چاتانوگا در ایالات تنسی کنار خواهد رفت. به همین مناسبت، فولکسواگن نسخهٔ ویژهای را برای پاسات ارائه کرده که لیمیتد ادیشن نام دارد. در این نسخهٔ ویژه، همهٔ اعداد به چیزی اشاره دارند. بهعنوانمثال، از این نسخه تعداد ۱۹۷۳ دستگاه ساخته خواهد شد که به اولین سال عرضهٔ پاسات در بازار آلمان اشاره میکند.
از این تعداد، ۵۲۴ دستگاه به رنگ سفید خالص با تریم داخلی قهوهایرنگ خواهد بود که این عدد به تاریخ آغاز تولید پاسات (۲۴ می) در کارخانهٔ تنسی اشاره دارد. کد تلفنی منطقهٔ چاتانوگا هم ۴۲۳ است و به همین دلیل، همین تعداد از پاسات لیمیتد ادیشن با رنگ سبز مسابقهای تولید خواهند شد. تعداد ۴۱۱ دستگاه هم با رنگ قرمز متالیک با تریم داخلی مشکیرنگ ارائه خواهد شد که این عدد هم کد تولید اصلی پاسات است؛ و نهایتاً ۶۱۵ دستگاه باقیمانده هم رنگ خاکستری متالیک پلاتینوم خواهند داشت که در این عدد سهرقمی، عدد اول به شش نسل پاسات، عدد دوم به مونتاژ یک نسل در چاتانوگا و عدد آخر به ۵ دهه فروش پاسات در ایالاتمتحده اشاره دارد.
اما صرفنظر از رنگ بیرونی، همهٔ نمونههای پاسات لیمیتد ادیشن از رینگهای ۱۸ اینچی ۱۵ پرهٔ اختصاصی و قاب آینههای جانبی مشکیرنگ برخوردار هستند تا از نمونههای معمولی متمایز شوند. در داخل خودرو هم در طرفین صندلیها برچسبهای منحصربهفردی کار شده که در یک طرف، شمارهٔ تولید از ۱۹۷۳ را نشان میدهد و در دیگری نوشتهٔ Chattanooga 2011 نقش بسته است. این سالی است که تولید پاسات در کارخانهٔ تنسی آغاز شد. داخل جا لیوانیهای خودرو هم نقشهٔ هوایی شهر چاتانوگا و همینطور طرح کارخانه کار شده است.
پاسات لیمیتد ادیشن همچنین بهصورت استاندارد به صندلیهای اسپرت راحت با چرم ویینا، حافظهٔ صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، صندلیهای عقب برقی، سیستم صوتی پریمیوم فندر، دستیار پارک و نوربالای خودکار هم مجهز است. قیمت پاسات لیمیتد ادیشن از ۳۰,۲۹۵ دلار آغاز میشود و رنگ قرمز متالیک تنها رنگی است که باید برای آن هزینهٔ اضافی معادل ۳۹۵ دلار پرداخت کرد.
Irani
۲۹ تیر ۱۴۰۰ای کاش حالا که از آمریکا خداحافظی کرده، مسئولین ایران یه توجهی کنند و اجازه بدند بیاد تو ایران تولید بشه.
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل!
مک وال
۲۹ تیر ۱۴۰۰ایشاللا
خدا از دهنت بشنوه
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۰پس کی آشغال های چینی رو مونتاژ کنه؟
زیزیگولو
۲۹ تیر ۱۴۰۰ولکس پاسات نزدیک به ۸ تا ۹ سال هستش که تو سگمنت خودش در حال رقابته و تا قبل از سال ۲۰۲۰ احتیاج به یه فیس لیفت اساسی داشت که بعد از فیس لیفت در سال ۲۰۲۰ هم از نظر بدنه و هم از لحاظ داخلی به شکل مناسبی با تکنولوژی و چند ویژگی امنیتی بیشتر مجهز شد
سامان اذری
۲۹ تیر ۱۴۰۰رقابت با کمری اکورد و مزدا ۶ تو خاک امریکا خیلی سخته
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰آقا سامان حرف شما درسته ولی اگر آمار فروش کل محصولات فولکس رو ببینین متوجه میشین که فولکس کلا تمرکز جدی رو بازار آمریکا نداره و بیشتر سعی میکنه روی بازار های اروپایی و چین تمرکز کنه و بازار آمریکارو دست زیر مجموعه هاش سپرده
سامان اذری
۲۹ تیر ۱۴۰۰داداش هیچ کمپانی وجود نداره که نخواد تو بازار امریکا نباشه
من خیلی از دوستام و فامیلام امریکان
خیلی راجب ماشین میحرفیم
خیلی ذهنیت مثبتی رو فولکس واگن نداشتن (هیچکدوم)
در حالی که ماشینهای خوبی میسازه
ولی از نظر استهلاک و حفظ قیمت و راحت فروش رفتن ژاپنی ها خیلی بهترن
چون سدان های مید سایز و کامپک رو بیشتر ادم های سطح متوسط و رو به پایین میخرن
براشون کم خرجی فروش راحت با قیمت بالا تر خیلی مهمه
الان خود شما
بین سیویک مزدا ۳ کرولا و فولکس واگن جتا کدوم رو انتخاب میکنی ؟؟؟؟
مطمئنم که من گفتم یادت افتاد که تو سدان کامپک جتا نامی وجود داره که تو این کلاسه
datsun
۲۹ تیر ۱۴۰۰بازار اروپا که اصلا رقابتی نیست تا حدودی هم انحصاریه با قوانین سخت گیرانه مالیات و آلایندگی و ابعاد و فلان و بهمان برندهای غیر اروپای رو اصلا نمیزارن پیشرفت کنن و به نفع برندهای اروپای تموم میشه. رقابتی ترین بازار، بازار آمریکاس
نوید محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۰پاسات رو همه جای دنیا میشناسند
شاسی بلندها کار سدانها رو سخت کرده
پویا
۲۹ تیر ۱۴۰۰دلیلش اینکه ماشیناش فروش نمیره یعنی همه میدونن باید روی بازاری به جمعیت 1.3 میلیارد نفرتم تمرکز داشته باشن
زیر دستاش هم که همه لوکسن
Iman99
۱ مرداد ۱۴۰۰بازار و فروش اصلا معیاری برای سنجش و نقد یه محصول نیست چه برسه به اینکه بخوای یه محصول از یه قاره رو که تو یه قاره دیگه عرضه میشه رو درنظر بگیری مهم خود ماشینه که از نظر برتری و بهترین بودن مسلما خودروی آلمانی خیلی بهتر از خودروهای ژاپنی هست ضمن اینکه محصولات ژاپنی بخصوص تویوتا و هوندا همه جوره توسط امریکا و شرکت های امریکایی پشتیبانی میشن و تو طراحی و ساخت اونها اصل کار رو امریکایی ها انجام میدن تو خود پدال هم بود مقاله امریکایی ترین خودروها که هوندا یکی از امریکایی ترین خودروها بود یعنی خیلی از محصولات هوندا تو امریکا و توسط امریکایی ها طراحی و تولید میشن و بسیاری از مهمترین قطعات و تکنولوژی اونها توسط امریکا تامین میشه و ژاپن به نوعی سرمایه گذار شده درکل اگه دنبال بهتر بودن و برتری هستید بدونید که فروش یه محصول رو نبینید این ظاهر کاره اصل کار جایی دیگس که گفتم وقتی برتری رو بخواهید درنظر بگیرید مسلما آلمانی (اروپا ) و امریکایی ها بهترین هستن از همه نظر تو همه چیز ولی ژاپن هرچی داره کلا با کمک اروپا و بخصوص امریکا ساخته شدن و کلا اصل کار رو که تکنولوژی و طراحی و توسعه محصول بوده رو یا از اروپا و یا از امریکا کمک گرفتن با این وجود به پای خود آلمان ( اروپا ) یا امریکا نمیرسن.
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۹ تیر ۱۴۰۰حداقل میومد ایران 😐
امین
۲۹ تیر ۱۴۰۰این ماشین از رده خارج. با نسخه اروپایی خیلی متفاوت . برای رفتن به ایران ارزش نداره. چون قیمتش خیلی بالاست. اون مدلی که آوردن ایران با این نسخه فرق داره
محمد مختاری آذر
۲۹ تیر ۱۴۰۰واقعا زیبا هستش مخصوصا با رنگ سبز
رامتین
۲۹ تیر ۱۴۰۰طراحی خیلی مردونه و وزین. زیاد اسپرت نیست ولی خیلی شیکه. ما هم که عشق فولکسیم….