اسکات شاسیبلند برقی فولکسواگن است که میتواند رقیبی متفاوت برای فورد برانکو و جیپ رانگلر باشد.
گروه فولکسواگن در حال احیای نام نمادین اسکات است و این کار با تولید یک شاسیبلند برقی یا به عبارت بهتر وسیله نقلیه کاربردی و خشن RUV صورت خواهد گرفت. همچنین قرار است در کنار قدبلند بدون آلایندگی اسکات یک وانت پیکاپ برقی نیز تولید شود. این دو خودروی آفرودر در کارخانه مخصوص اسکات در آمریکا تولید خواهند شد و احتمالاً از سال ۲۰۲۵ راهی بازار میشوند.
هنوز صحبت درباره جزئیات دو خودروی موردبحث زود است اما قبلاً تیزرهایی منتشر شدهاند تا طراحی اولیه محصولات اسکات را به نمایش بگذارند. فولکسواگن میگوید هر دو خودرو تواناییهای آفرود خوبی خواهند داشت و قیمت و عملکرد آنها با شاسی بلندهای آفرود دیگر در بازار قابلرقابت خواهد بود. هنوز جزئیات زیادی از شاسیبلند و وانت برقی اسکات منتشر نشده اما در این مقاله تمامی چیزهای موردنیاز درباره این خودروها را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
- طراحی
اولین تیزرهای شاسیبلند اسکات نشان دهنده خودرویی جعبهای با اورهنگ های کوتاه، بدنهای چهار درب و فاصله بین محوری کم است. از نظر بصری، این آفرودر دنبالهروی فورد برانکو خواهد بود و عناصر قدیمی هاروستر اسکات را با جزئیات مدرن ترکیب خواهد کرد. چندی پیش یک اسکچ طراحی منتشر شد که خط کمر بالا و طراحی جعبهای اسکات شاسیبلند و وانت پیکاپ را به نمایش میگذاشت. اوایل امسال نیز رسانهها با اسکات بنجامین مدیر طراحی اسکات صحبت کردند و او گفت:
همانطور که میدانید، بخش اعظم توانایی خودروهای آفرود شبیه این است که بیایید راهی مسیرهای خارج از جاده شویم و از روی صخرهها عبور کنیم؛ اما اسکات اینگونه نیست بلکه هم توانایی آفرود دارد و هم به جامعه و گردهم جمع کردن افراد اهمیت میدهد. به همین خاطر چنین چیزی را در زبان طراحی خود نیز اعمال میکنیم و نمیخواهیم بیش از حد خشن به نظر برسیم
طراحی کابین اسکات بهصورت یک راز باقی مانده اما احتمال دارد عناصر سنتی سایر آفرودرها در این خودروها نیز دیده شوند. کفپوشهای کارا، صندلیهایی با پوشش بادوام و متریال ضد آب متنوع جزو الزامات یک آفرودر سطح بالا هستند.
- قوای محرکه
شاسیبلند و وانت پیکاپ اسکات از قوای محرکه برقی استفاده خواهند کرد اما اگرچه فولکسواگن دارای قوای محرکه دو موتوره و سیستم چهار چرخ محرک در قالب پلتفرم MEB است اما اسکات از پلتفرمی کاملاً متفاوت و منحصربهفرد برای محصولات آفرود استفاده خواهد کرد. تقریباً استفاده از دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک قطعی شده اما احتمال ارائه پیکربندی سه یا چهار موتوره نیز وجود دارد. این پلتفرم میتواند در سایر محصولات گروه فولکسواگن نیز بکار رود و آئودی ظاهراً در حال تلاش برای توسعه رقیبی برای مرسدس بنز G کلاس برقی است.
شاسیبلند اسکات برای رقابت با برانکو و رانگلر از کیت آفرود شامل دیفرانسیل عقب قفل شونده و سیستم تعلیق گیرا استفاده خواهد کرد. این خودروی برقی همچنین باید تواناییهای بکسل و حمل بار خوبی نیز داشته باشد و درعینحال شعاع حرکتی مناسبی را ارائه کند. برخی محصولات برقی فولکسواگن دارای شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری هستند اما محصولات اسکات باید برد حدود ۶۴۰ کیلومتری یا بیشتر داشته باشند. از نظر قدرت نیز باید گفت خروجی ۳۰۰ اسب بخار میتواند رقابت اسکات با دیگر خودروها را تضمین کند چراکه مدل پایه برانکو ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد و جیپ رانگلر نیز در نسخههای ساده ۲۸۵ اسب بخار قدرت ارائه میکند.
- قیمت
فولکسواگن میخواهد آفرودر برقیاش قیمتی رقابتی در مقایسه با برانکو و رانگلر داشته باشد. مدیرعامل این شرکت تائید کرده شاسیبلند اسکات با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار عرضه خواهد شد. قیمت برانکو از حدود ۳۶ هزار دلار برای نسخه دو درب شروع میشود و برای خرید رانگلر دو درب نیز باید حدود ۳۳ هزار دلار هزینه کرد. نسخههای چهار درب برانکو و رانگلر حدود ۴۰ و ۳۷ هزار دلار قیمت خوردهاند و اگرچه مشخص نیست اسکات بهصورت دو یا چهار درب عرضه خواهد شد اما در تصاویر تیزری نسخه چهار درب دیده شدهاند و بنابراین از نظر قیمتی میتوان رقابت فشردهای را بین اسکات با برانکو و رانگلر تصور کرد.
- محل ساخت
گروه فولکسواگن در حال تأسیس کارخانه مخصوص اسکات در کارولینای جنوبی است. این تأسیسات ۲ میلیارد دلاری محصول تولید شاسیبلند و وانت برقی اسکات خواهد بود اما شاید دیگر محصولات نیز در این کارخانه مونتاژ شوند. ژرمنها میگویند کارخانه موردبحث ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت و ۴ هزار شغل ایجاد خواهد کرد. پلتفرم اسکات توسط شرکت مگنا اشتایر اتریش توسعه یافته است. این شرکت هماکنون تولید خودروهایی همچون مرسدس بنز G کلاس و تویوتا سوپرا را بر عهده دارد. فولکسواگن برای توسعه شاسیبلند و وانت اسکات ۴۹۲ میلیون دلار سرمایهگذاری کرده اما تمامی مراحل مونتاژ این خودروها در خاک آمریکا انجام خواهد شد.
- زمان عرضه
احتمالاً اولین پروتوتایپ های شاسیبلند اسکات اوایل سال آینده دیده خواهند شد. تولید این خودرو نیز در سال ۲۰۲۵ شروع شده و مدلهای اولیه سال ۲۰۲۶ به دست مشتریان خواهند رسید. مدیر اسکات تائید کرده ابتدا شاسیبلند برقی و سپس وانت پیکاپ این برند تولید خواهند شد. هنوز مشخص نیست که محصولات اسکات به چه شیوهای فروخته خواهند شد اما با توجه به روند فروش آنلاین خودروهای برقی شاید این برند نیز روش مشابهی را در پیش گیرد.
Jax
۴ دی ۱۴۰۲اسکات قدیمی و با اصالته . مخصوصا مدل هاروستر .
اما بازار شاسی بلندا کلا شده جعبه های شبیه به هم با رنگای مختلف .
البته به ما چه . پولشو اونا میدن خودشونم سوار میشن ما بریم پرایدمونو بچرونیم .
R@min
۴ دی ۱۴۰۲رقابت با رانگلر، برانکو و فوررانر نیازمند پلتفرم نردبانی و طیف وسیع پشتیبانی از قطعات ماژولار و ارتقای فنی بدون دردسر هست که جاروهای شارژی و حتی خیلی از رقبای بنزینی این توانایی هیچ وقت نخواهند داشت اونم بخاطر ساختارشون هست.
نهایت با برانکو اسپرت و ماوریک رقابت کنه.
کولول خودرو شناس
۴ دی ۱۴۰۲بیشتر فکر میکنم رقیب لند کروز-پرادو باشه چون جدیدا تو المان فروش خوبی پیدا کرده یکمم شبیهش هست.
ولی خب تمام رقیب های ذکر شده بنزینی هستند و فکر میکنم ریویان رقیب بهتریه.
اگر یکم هم قدرت افرودی هم داشته باشه خیلی بهتر میشه
(Ali(chevynova
۴ دی ۱۴۰۲طراحیش و نامش کاملا برگرفته از اینترنشنال اسکات هست
.Dot
۴ دی ۱۴۰۲سلام . خسته نباشید
راجع به خودروهای برقی یه مطلب جدیدی در سایت دیجیتال ترندز منتشر شده که تجربه رانندگان از بعضی خودروهای برقی مثل ریویان ، هیوندای و… یا پلاگین و ضعفای اونا صحبت شده
ممنون میشم اگر ترجمه کنید و در اختیار بقیه بگذراید .
https://www.digitaltrends.com/cars/hyundai-ioniq-warranty/
MehdiTurbo
۴ دی ۱۴۰۲خیلی کپ برانکوعه این دیگه کپی نیست کاملا انگار اونه
رضا THP
۴ دی ۱۴۰۲اینترنشنال اسکات سال 1960 به بازار اومد ولی فورد برانکو 1966 و بعد از اون شورلت بلیزر .
برانکو و بلیزر هر دو از اسکات الگو گرفتن …
از اونجایی که طراحی برانکو و اسکات جدید هر دو پایبند به مدل اصلی قدیمی هست ، درست تره که بگیم برانکو انگار خود اسکاته :)
blackwing
۴ دی ۱۴۰۲طراحی بدنش جذابه اگر با همین ابعاد تولید بشه خیلی خفنه ، ولی بعید میدونم بتونه اونطوری که ژرمنها فکر میکنن توی آفرود حریف جیپ و فورد بشه…
یوسف
۴ دی ۱۴۰۲داشتم به این فکر میکردم که شاسیبلند اسکات که توسط اینترنشنال تولید میشد، چطور فولکسواگن امتیازش رو به دست آورد؟ که یادم افتاد مالکیت اینترنشنال که الان اسمش شده navistar international دست فولکسواگنه.
م.ا
۶ دی ۱۴۰۲دوستان عزیزنظرات همه متین.ولی تو گزارش دقت کردین کل تاسیسات فولکس واگن واسه این کارخانه 2ملیارد دلار بود.اختلاس چای دبش 3ملیارد دلار.یعنی با این پول میشد چنین کارخانهای در کشور ساخت حتی بهتر
Mr
۱۳ دی ۱۴۰۲یک کارخونه مشترک شاسی بلند و پیکاپ اسکات
+ یکدونه کارخونه پیکاپ اشانتیون 😂
فکر کنم اختلاص های تو ایران تو دنیا یدونه هم رقیب ندارن
بجا خونده بودم بزرگ ترین اختلاص آمریکا زیر ۱۰۰ میلیون دلار بود اگر اشتباه نکنم یا بین ۱۰۰-تا ۲۰۰ میلیون 😂