روز شنبه ۲۸ شهریور آژانس حفاظت از محیطزیست آمریکا شرکت فولکسواگن را متهم کرد سیستم نرمافزاری را برای خودروهای دیزلی خود طراحی کرده است که انتشار گازهای آلاینده این خودروها را کمتر از واقعیت نشان میدهد. روز یکشنبه این شرکت این خبر را تأیید و اعلام کرد این نرمافزار روی دستکم ۱۱ میلیون خودرو نصب شده است. وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده کردن قرار پیگرد قضایی برای فولکسواگن است و این خودروساز احتمالاً به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار جریمه محکوم خواهد شد. این در شرایطی است که موسسه رتبهبندی استاندارداند پورز روز پنجشنبه اعلام کرد که کاهش رتبه اعتباری بلندمدت فولکسواگن را به اندازه «یک یا چند درجه» بررسی میکند و موسسه رتبهبندی مودیز هم چشمانداز اعتباری این خودروساز را به منفی تغییر داد. موسسه فیچ هم اعلام کرده است کاهش رتبه اعتباری فولکسواگن را بررسی میکند. (دنیای اقتصاد، شمارهی ۳۵۸۸، تاریخ ۰۴/ ۰۷/ ۹۴)
باز یک روز دیگر و یک صفحهی دیگر که با موضوع رسوایی دیزل گیت نوشته میشود. این کمپانی آلمانی که عنوان بزرگترین خودروساز اروپایی را یدک میکشد. برای خروج از بحران مالی در هفته اخیر اقدام به گرفتن وام چند میلیارد یورویی از ۱۳ بانک اروپایی کرده است. رویترز گزارش داده که این خودروساز برای فراهم آوردن این پول بهشدت تحت فشار بوده است و اگر تا سال آینده برنامهای برای جبران این کسری نداشته باشد مجبور خواهد بود تعدادی از زیر مجموعههای خود را واگذار کند. البته فولکسواگن با توجه به در اختیار داشتن این وام اعلام نشده، منکر هرگونه بحران مالی است. ولی یک منبع آگاه اعلام کرده است که این کمپانی لیستی را از اموال خود تهیه کرده است و در صورتی که هیچ راه دیگری برای فراهم آوردن این پول نداشته باشد. تصمیم دارد چند برند لوکس خود از جمله لامبورگینی و بنتلی و کمپانی ساخت موتورسیکلت دوکاتی را واگذار کند.
مترجم: صادق چولکی
منبع: carscoops
علی
۱۸ آذر ۱۳۹۴یعنی بدترین خبری بود که تا حالا از صنعت خودروسازی شنیده بودم. یعنی لامبورگینی به احتمال خیلی زیاد در معرض نابودی قرار میگیره که این یعنی یه چیزی بدتر از فاجعه.حالا این همه زیرمجموعه،چی کار به لامبو داری اخه؟؟؟
هیچ کمپانی دیگه ای نمیتونه لامبو رو سرپا نگه داره با توجه به هزینه ی بسیار بالای ساخت ماشین های لوکس لامبو.به احتمال زیاد چینی ها لامبو رو میخرند و فاتحه……..
فولکس جون جدت دست از سر لامبو بردار…..
mahdi
۱۸ آذر ۱۳۹۴مگر چینیا ولوو رو خریدن فاتحه ولوو خونده شد ؟یه چیزی گفتیا
علی
۱۸ آذر ۱۳۹۴اخه داداش من داری لامبو رو با ولوو مقایسه میکنی؟؟؟میدونی از نظر فنی و مهندسی یه سوپراسپورت اونم در سطح لامبو چه تکنولوژی ،سرمایه و علمی میخواد ؟ولوو یه کمپانی خودروسازی معمولی اما با کیفیت هست و قابل قیاس با لامبو نیست؟؟شما فکر میکنی اگه فولکس و توان علمی و مالی اون نبود الان ما چیزی به نام ویرون داشتیم یا اونتادور؟؟
من حاضرم شرط ببندم که امکان نداره شرکت های غیر معتبر بتونن لامبو رو دقیقا مثل الان سرپا نگه دارن….
این یه خط-اینم یه خط بغلش–
mahdi
۱۹ آذر ۱۳۹۴آخه برادر من کمپانی مادری که میخره درقسمت فنی مهندسی و جزئیات دخالتی نمیکنه سرمایه گذاری ومدیریت میکنه خود لامبو هم به اندازه کافی مهندس و علم و تکنولوژی داره شما قصه اونو نخور بعدش هم فن آوری وتکنولوژی ولوو در حال حاضراگه بیشتر نباشه همچین کمتر از بقیه شرکتا نیست
Carbonado Aventador
۱۸ آذر ۱۳۹۴فولوکس لامبو رو نمیفروشه…
لامبورگینی تازه از سال 2011 اوج گرفته و هرسال داره رکورد سود اوری خودشو میشکونه….
سئات و اسکانیا و بتلی رو ممکنه بفروشه ولی لامبورگینی رو نه!!!!
درکل لامبورگینی همیشه لامبورگینی خواهد ماند…!
متعجب
۱۹ آذر ۱۳۹۴داداش شما پول خریدن لامبو داری اینجور داری افسوسش رو میخوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Archi KHAN
۱۸ آذر ۱۳۹۴والا چی بگم ؟؟!
اما ولوو از زمانی که چینی ها سهامش را خریدن پیشرفت اش بد هم نشده ها … !
سامان اذری
۱۸ آذر ۱۳۹۴یه سوال ؟
خود کمپانی فلوکس واگن گفته بود که تو فروش بوگاتی ویرون کلی ضرر میکنه
چون قیمت تمام شده بوگی از قیمت فروش اون خیلی خیلی بالاتر بود
علتش هم فقط احیایی برند بوگاتی و قدرتنمایی فولکس واگن بود
الان بوگاتی شیرون هم داره به مرحله فروش نزدیک میشه
100 در1د مطمئنم که شیرون هم قیمت تمام شدش خیلی خیلی از قیمت فروشش بیشتره
تو این اوضاع فولکس میخواد چیکار کنه ؟؟؟
یه چیز دیگه هم این که کاش سهامم لامبورگینی. بنتلی و دوکاتی رو یه خودروساز معتبر بخره
نه شرکتهای چینی و هندی :(
Carbonado Aventador
۱۸ آذر ۱۳۹۴فکر کنم تنها شرکت هایی که توانایی خریدن لامبورگینی یا بوگاتی رو داشته باشن…
جنرال موتورز و تویوتا باشن!
چون این برندها خیلی ارزشمند هستن و هرکسی نمیتونه بخردشون!
نوید جهرمی
۱۸ آذر ۱۳۹۴از بین هایپرکار ها هیچ موقع از بوگاتی خوشم نمیومد. اما ب عظمت بوگاتی اعتراف میکنم. فولکس اگر با منوال گذشته بخواد بوگاتی رو عرضه کنه اشتباه بزرگی کرده. از سیستم فروش مک لارن متنفرم اما ب نظر راه سوددهی بوگاتی هم همین مدل فروش باشه. بوگاتی ماشین خاصی هس و رنج قیمتی که قرار داره رنجی هس که مشتریاش با نیم میلیون دلار کم و زیاد از دست نمیرن. بهتره ماشین رو با سود اندک و سود بالای آپشن های رنگ و وارنگ بفروش برسونه و تعداد محدودی ک هر وقت اعلام میشه از قبل پیش فروش میشن. نمونه های متفاوت تر از بوگاتی ارائه بده تا بوگاتی هم از تک مدل زنی خارج بشه و برندی بشه برای سلایق متفاوت .
سامان اذری
۲۰ آذر ۱۳۹۴اقا نوید من شنیدم هردستگاه بوگاتی 6 میلیون دلار ضرر میده
shahab
۱۹ آذر ۱۳۹۴خداکنه لامبورونفروشه…
محمد
۱۸ آذر ۱۳۹۴حالا بر فرض هم که یک شرکت چینی یا هندی بخره،مگه غیر از اینه که کمپانی جگوار و لندروور از وقتی به تاتاموتورز هندی واگذار شدن و ولوو به جیلی چینی موفقیتشون چند برابر شده و کلی سود کردن و حال و روزشون خیلی بهتر از وقتیه که توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی مدیریت میشدن، تجربه نشون داده که کمپانی های شرقی تاثیر واقعا مثبتی رو این کمپانی ها داشتن پس نباید زود قضاوت کرد
جواد
۱۸ آذر ۱۳۹۴شیرون چون داره از همون تکنولوژی ویرون( البته به روز شده) استفاده میکنه هزینه تولید خیلی پائین تری داره چون دیگه نیاز نیست مثل ویرون همه چیز از صفر تا صد دوباره طراحی و تولید و هزینه براش بشه
Kamran.k
۱۸ آذر ۱۳۹۴مدیر عامل ایرانخودرو : لامبورگینی و دوکاتی و بوگاتی را یک جا خواهیم خرید .
.
مدیر عامل سایپا : اینا کلش واس ماس…
بنتلی
۱۸ آذر ۱۳۹۴سامان عزیز یکی از دلخوری های بنده از شرکت بنز،بلایی هس ک سر مایباخ آورده،الان فقط از مایباخ فقط اسمش باقی مونده،خیلی از مایباخ خوشم میومد ولی حیف!…کلا توی تاریخ شرکتای معتبر مث فورد جنرال موتورز و… عملکرد ضعیفی در مورد سرپرستی شرکتای دیگه داشتن(نابودی پونتیاک ،مرکوری و…همچنین عدم پیشرفت چشمگیر جگوار و ولوو قبل از فروش ب هند و چین)
نوید جهرمی
۱۸ آذر ۱۳۹۴کارنامه ها با هم فرق داره. مثلن مینی و رولزرویس از وقتی شدن زیر مجموعه ب ام و احیا شدن و از ورطه نابودی دراومدن. یا نیسان با سرمایه گذاری رنو از ورشکستگی و تعطیلی نجات پیدا کرد و الان نیسان بزرگ تر و پرفروش تر از خود رنو شده.یا همین زیرشاخه های فولکس واگن.
شخصاً از این وضعی ک فولکس واگن ب وجود آورده متأثرشدم اما باز نمیشه چیزی از بزرگیش کم کرد.هنوزم زیرمجموعه هاش رو خوب اداره میکنه و بهتر از شرکتای دیگه مخصوصاً چینی و هندیه.
امیدوارم اصلا نیازی ب فروش زیرمجموعه هاش پیدا نکنه.
great britain
۱۸ آذر ۱۳۹۴اتفاقا من استقبال میکنم از فروش بنتلی به هر شرکتی به غیر از آلمانی.
همون تاتا موتورز بخره بهتر از یک شرکت آلمانی هست.
ژاپنی هم شرف داره به آلمانی.
فقط آمریکایی ها نخرن چون به احتمال زیاد نابود میشه!!!!!!!!!!!!!!
راستی دقت کردین بنتلی توی اون عکس چقدر توپول افتاده!!!!!
luis
۱۸ آذر ۱۳۹۴دیوان دادرسی عمومی تو لاهه هلنده
ولی تو خودرو تخلف میشه امریکا
تو فیفا افتضاح بار میارن امریکا
مشالا به این دیوان.
سرزمین فرصت ها امریکا رهگذر شما نرو برادر.
امیدوارم به هر شکلی این خطر از سر فولکس رد شه بهتره که یکم با شکیبایی بیشتر و برنامه ریزی بیشتر جلو بره
اینقدر هم به دنبال نشان دادن 3تکنولوژیش نباشه همون پورش و ائودی خودش به نظر من برای نشان دادن بزرگی و تکنولوژی کافیه و خوبیشون اینه که حداقل برند های در اصل المانی هستن.
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۴تعداد شرکتهای زیرمجموعه فولکس واگن واقعا زیاده و در این زمینه، رکورد دار هست.
شاسی
۲۰ آذر ۱۳۹۴باید قبول کرد که آینده در دستان خودرو های بنزینی پر مصرف این دوره زمونه نخواهد بود. اگه همین دو سه سال پیش رو تحولی در موتور های خودرو ها صورت نگیرد مطمئنا باید با برند های محبوب مون مثل لامبو، بوگاتی و… خداحافظی کنیم.
تحولی که مد نظرمه بیشترین کشش به سمت خودرو های تمام برقی یا برقی-هیدروژنی با توانایی زنده نگه داشتن نام و حس خودرو های سوپرکار امروزی