فولکسواگن پس از مدتزمانی طولانی که به انتشار اخبار کراساوور جدید خود یعنی T-Roc پرداخت، سرانجام بهطور رسمی آنرا رونمایی نمود. این خودرو که برای پِر کردن شکاف زیر تیگوآن طراحی شده است، هماکنون کراساوور پایهٔ فولکسواگن محسوب میشود. T-Roc در جلو با جلوپنجرهٔ عریض، چراغهای باریک و چراغهای روزتاب LED، نمای اسپرتی دارد.
در نمای جانبی این کراساوور سابکامپکت آلمانی، گلگیرهای عضلانی، پوششهای پلاستیکی بدنه و تریم کرومی دیده میشود که از ستون A تا ستون C امتداد یافته است. در عقب این ماشین نیز یک اسپویلر نصبشده روی درِ صندوق، چراغهای افقی LED و سپر اسپرت از موارد قابلتوجه هستند. همچنین فولکسواگن گفته است T-Roc اولین ساختهٔ این شرکت است که در بدنهٔ آن از ترکیب دورنگ استفاده شده است. در این ترکیب، سقف، ستونهای A و آینههای جانبی رنگ متفاوتی با دیگر قسمتهای بدنه دارند.
کابین این کراساوور جدید که دارای پنج صندلی است، به تعدادی از ویژگیهای تکنولوژی بالا و پیشرفتهای مانند صفحه آمپر دیجیتالی مجهز شده است. این صفحه آمپر ۱۱.۷ اینچی جایگزین نمونهٔ سنتی آنالوگ شده است. علاوه بر این، در اینجا غربیلک فرمان سه پرهٔ و پنل دکمههای آشنا هم به چشم میخورد درحالیکه تریم رنگی نیز نمای زیبا و جذابی به داخل T-Roc بخشیده است. نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو بهصورت استاندارد از نوع ۶.۵ اینچی است اما امکان سفارش نمونهٔ هشت اینچی هم برای آن وجود دارد.
علاوه بر این، برای T-Roc آپشنهای مختلفی مانند تریمهای رنگی گوناگون و پکیج کامفورت قابل سفارش است که تجهیزات رفاهی مانند شارژ بیسیم برای دستگاههای دیجیتال و سیستم صوتی ۳۰۰ واتی را به آن اضافه میکند. جدیدترین کراساوور فولکسواگن ۴.۲۳ متر طول دارد که این یعنی ۲۵ سانتیمتر کوتاهتر از تیگوآن است درحالیکه فاصلهٔ محوری آنهم برابر با ۲.۶۰ متر است. در حالت معمولی، در پشت صندلیهای عقب این کراساوور آلمانی ۴۴۵ لیتر فضای بار وجود دارد اما با خواباندن صندلیهای عقب میتوان این فضا را تا میزان قابلتوجه ۱۲۹۰ لیتر افزایش داد.
در بخش ویژگیهای ایمنی هم فولکسواگن کراساوور جدید خود را بهصورت استاندارد به ترمز خودکار پس از برخورد، ترمز اضطراری شهری، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و سیستم کمکی جلو با نظارت بر عابرین پیاده مجهز کرده است. تجهیزات ایمنی سفارشی این ماشین نیز شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک عقب، کمک پارک و سیستم کمکی حرکت در ترافیک میشود.
T-Roc ابتدا در اروپا عرضه میگردد و به همین دلیل فولکسواگن فعلاً مشخصات نسخههای مخصوص این منطقه را منتشر کرده است. برای این کراساوور سابکامپکت در اروپا شش پیشرانهٔ مختلف توربوشارژ قابل سفارش خواهد بود که سه نمونهٔ آن بنزینی و سه نمونهٔ دیگر دیزلی هستند. لیست موتورهای بنزینی از یک واحد ۱ لیتری TSI با ۱۱۵ اسب بخار قدرت آغاز میشود که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
موتور بنزینی بعدی یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری TSI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه با انتقال قدرت چهارچرخ محرک قابل سفارش است؛ و درنهایت لیست پیشرانههای بنزینی T-Roc با یک موتور ۲ لیتری TSI تکمیل میشود که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و صرفاً با گیربکس اتوماتیک DSG و سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه میشود.
خریداران اروپایی که به پیشرانههای دیزلی علاقه دارند نیز سه انتخاب پیش روی خود خواهند داشت. موتور دیزلی پایهٔ این خودرو یک واحد ۱.۶ لیتری با ۱۱۵ اسب بخار قدرت در کنار گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو است. موتور دیزلی بعدی ۲ لیتر حجم داشته و ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و خریداران میتوانند برای آن گیربکس دستی با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا گیربکس اتوماتیک با انتقال قدرت چهارچرخ محرک را انتخاب کنند؛ و نهایتاً بالاترین موتور دیزلی T-Roc یک نمونهٔ ۲ لیتری TDI با ۱۹۰ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهصورت استاندارد است.
فولکسواگن برای اولین بار این کراساوور جدید را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درخواهد آورد و سپس از ماه نوامبر امسال عرضهٔ آنرا در اروپا آغاز خواهد نمود. همچنین گفته شده که احتمالاً T-Roc تا سال ۲۰۱۹ در ایالاتمتحده هم عرضه خواهد شد که البته بهاحتمالزیاد در این منطقه خبری از موتورهای دیزلی برای آن نخواهد بود. فولکسواگن T-Roc در آلمان قیمتی در حدود ۲۰ هزار یورو خواهد داشت.
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶ای جان چه طراحی خوبی داره ? فولکس روز به روز داره تو بحث طراحی پیشرفت میکنه ? آقازادهها لطفا سریعتر واردش کنین، گزینه خیلی بیستیه برای خالی کردن جیب مردم.
Amir_R18
۲ شهریور ۱۳۹۶.
یه عده تو همین پدال هی میگفتن شبیه X22 شده !! ???
آخه کجاش شبیه X22 هست ؟ ????
یه نگاش میرزه به تمام رقبای هم کلاسش ???
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶خب راست میگن دیگه!!! کلا تیم طراحی فولکسواگن، همه کلاسای آموزش طراحیشون رو تو آکادمی چری گذروندن!!! :) ?
حسن
۵ شهریور ۱۳۹۶خب اون تصاویر انصافا شبیه بود. اگرچه ایکس22 هم زیبایی خودش رو داره ولی این عالی و همه چی تمومه.
ضمنا همه زیباییش یک طرف این رنگهای فوق العاده زیباش هم یک طرف.
Hosein
۳ شهریور ۱۳۹۶داداش چرا دوزاری شما انقد کجه،اون استتارش بود که واقعا شبیه بود.واقعا انقد جمله ی پیچیده ایه؟!!
Hosein
۳ شهریور ۱۳۹۶حتی چراغ عقباشم دقیقا عین x22 کرده بودن که طراحیه اصلیشو نشه حدس زد.یعنی ازاون موقع تاحالا هنوز متوجه نشدی ؟
Hosein
۳ شهریور ۱۳۹۶چراغ جلوی این باریک و صافه ولی اون دقیقا عین x22 قسمت بالای چراغ جلوش بزرگتر بود و یه مقدار به پایین کشیده شده بود و قسمت نزدیک به جلو پنجره دوباره باریک شده.من دیگه نمیدونم چطور توضیح بدم.دوباره تکرار میکنم اون استتارش بود?????
Sardar
۲ شهریور ۱۳۹۶واقعا عایله . خیلی وقته همچین طراحی پخته و بالغی رو ندیدم تویوتا chr در مقابل فقط باید سکوت کنه . بسیار زیبا و با ارزش و قطعا با کیفیت
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶C-HR هم طراحی خارجی زیبایی داره اما تجربه ثابت کرده که هر چی ظاهر خودرو به دور از پیچیدگی باشه، تو بلند مدت جذابیتش بیشتر حفظ میشه و دیرتر از مد میوفته، البته به شرطی که در عین سادگی، زیبا هم باشه، مثل خودروی بالا
aston martin
۲ شهریور ۱۳۹۶عاشق این رنگ زرد طلایی ام که فلکس واگن اخیرا میزنه به ماشیناش هرچند به اون چراغایی که تا جلو پنجره امتداد دارن نمیرسه
عالیه این ماشین تو خریدش نباید شک کرد
حميد
۲ شهریور ۱۳۹۶سلام من الان مسافرتم اینجا تا دلت بخواد تیگوان هست منتهی طراحیش خَیلی سادست
ولی پژو 3008 خَیلی گیراست
البته ا یو دی کیو هفت که دل رو میبره
نیما
۲ شهریور ۱۳۹۶20 هزار یورو مفت
peyman
۲ شهریور ۱۳۹۶داداش نیما زیاد هم برای اروپای ها معت نیست!درسته که کار و درامد خوبی دارن ولی ۴۰ و ۵۰درصد درامدشون صرف مالیات میشه که با خورد و خوراک کمتر میشه پس انداز کرد
محمدرضا
۳ شهریور ۱۳۹۶قاتل این سگمنت
تمام?
Hosein
۳ شهریور ۱۳۹۶فوق العاده شده.چرخای بزرگ با ابهتش کرده عین کانسپت شده.واقعا کار بقیه رو خیلی سخت کرد
مجید
۳ شهریور ۱۳۹۶طراحیش اصلا خوب نیست، تکراری و کسل کننده
مرتضی
۳ شهریور ۱۳۹۶میگم آپشن ترمز خودکار پس از برخورد واقعا به کار میاد…