نسل جدید تیگوان برای مدل ۲۰۲۵، تغییر چهره خواهد داد و همراه موتور ۲ لیتری، توانایی بیشتری خواهد داشت.
اولین تیگوان، سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این خودرو با نسل دوم از ۲۰۱۶ تا امروز تولید میشود. تیگوان البته به بازار ایران هم رسید اما در کشورهای مختلف، چهرههای متنوع با امکان متفاوت داشت. این محصول همزمان در آلمان، مکزیک، چین، الجزایر، کنیا، هند، مالزی و اندونزی تولید میشود. تیگوان از ۲۰۲۰ تا امروز با تغییر چهره و حفظ نسل دوم، فروش جهانی خود را ادامه میدهد.
تیگوان در میان دیگر شاسیبلندهای آلمانی که عمدتا ساخت مرسدس بنز و پورشه و بیامو هستند، مقرون به صرفهتر است. کراساور اندازه متوسط فولکس واگن، حالا با زبان طراحی جدید ارایه میشود و شباهتهایی به خودروهای برقی این شرکت دارد؛ اما همچنان دور از پیشرانهی تمام الکتریکی باقی مانده است.
در نمای روبرو، نوار LED سرتاسری دیده میشود که علاوهبر لبهی کاپوت، نشان تجاری فولکسواگن را برای روشنایی روز، روشن میکند. حس اسپرت تیگوان در مدل ۲۰۲۵ بیشتر از نسلهای قبلی است و حالا با فضای سیاهرنگ داخل سپر، کاملا تهاجمی به نظر میرسد. فرم کلی چراغها شباهت بسیار زیادی به iD4 دارد.
در نمای جانبی و پشت، ادوات پلاستیکی به وفور دیده میشوند و تیگوان را ارزانقیمت جلوه میدهند. این موضوع خصوصا برای سپر عقب، نکتهی منفی محسوب میشود. از سویی دیگر، شیب شیشه و درپوش صندوق، حجمدهی بدنه در پشت و طرح چراغهای عقب، به خوبی انجام شده و حس اسپرت در تیگوان ۲۰۲۵ را تقویت میکند.
در کابین، حس اسپرت متکی بر فناوریهای مدرن به وضوح دیده میشود. تمام مدلها، پنل پشت فرمان دیجیتال خواهند داشت اما نمایشگر لمسی ۱۵ اینچ برای سیستم سرگرمی و ناوبری، گزینه سفارشی است. مدلهای فول آپشن، فناوریهای ایمنی پیشرفته، ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حرکت و توقف خودکار، قفل دیفرانسیل الکترونیک برای نسخهی چهار چرخ محرک و صندلی اسپرت خواهند داشت.
مدل پایه از سیستم هیبرید ساده (خفیف) و موتور ۱/۵ لیتر توربو استفاده میکند تا ۱۳۰ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد. ارزانترین تیگوان ۲۰۲۵ میانیگن مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد. این کراساور همراه گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ارایه میشود.
با موتور ۱/۵ لیتر توربو، سه نسخهی پلاگین هیبرید ۱۵۰ و ۲۰۵ و ۲۷۰ اسب بخار، همراه گشتاورهای ۲۵۰ و ۳۵۰ و ۴۵۰ نیوتنمتر نیز وجود دارند. قویترین نمونه در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و پس از شارژ کامل باتریها، تنها یک لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد. همچنین مسافت ۱۲۰ کیلومتر رانندگی تمام برقی با تیگوان PHEV امکانپذیر است.
فولکسواگن همچنان موتور ۲ لیتر توربوشارژ را با قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر برای تیگوان ارایه میکند. قویترین تیگوان غیر هیبریدی ۲۰۲۵ در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد اما ۹ لیتر در صد کیلومتر، مصرف سوخت دارد.
پیشبینی میشود مدل ۲ لیتر توربو با قیمت ۳۰ تا ۳۲ هزار دلار در سراسر جهان فروخته شود و نسخهی ۱۳۰ اسب بخار احتمالا مخصوص بازار اروپا باشد. همچنین تیگوان پلاگین هیبرید با حدود قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار به سبد محصولات فولکسواگن اضافه خواهد شد. این خودروها در نسخهی دو دیفرانسیل، ۲ هزار دلار گرانتر از مدل محرک جلو خواهند بود.
حامد
۲ آذر ۱۴۰۳1 لیتر در صد کیلومتر
صدی ۱۲ کجا این کجا. پول صرفه جوی بنزین زو بدن آفتابه سازان رو منحل کنند بازم پول میمونه بزارن تو جیبشون
Saeed Boroomand
۲ آذر ۱۴۰۳این عدد درست نیست و یه محاسبه ی عجیب هست که توسط استاندارد اروپا پیشنهاد شده. مبنا به این شکله که میان ماشین رو با باک پر و باتری پر برای صد کیلومتر میرونن و بعد مصرف شوخت رو چک میکنن!. میشه پلاگ این هایبدرید ها رو جوری نعریف کرد که مصرف سوختشون صفر بشه ! مصرف سوخت با تری با شارژ اولیه خالی استاندازد هست. روی مصرف حدود پنج لیتر حساب کنید.
محمد ۱
۲ آذر ۱۴۰۳چه داشبورد خوشگل و خوش رنگ و آبی…. رده بالاس … مخصوصا داخلش…
علیرضا
۲ آذر ۱۴۰۳شیک شده اما ، طراحی داخلی پژو ۳۰۰۸ و طراحی بیرونی ۳۰۰۸ بیشتر می پسندم ، از لحاظ فنی هم هم نسخه فول تمام الکتریکی هم نسخه جی تی لاین هردو صفر تاصد ۵.۸ دهم ثانیه دارن https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRPW_WVYeYN-CdzSZxFoHexpuevxKhTz0y8GA&usqp=CAU. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfObj_GN6X-67tu1_RFD9UPeBS0z8zbJ1bbA&usqp=CAU
Kiarash
۲ آذر ۱۴۰۳خیلی هم عالی
Volkswagen das auto
hosen
۲ آذر ۱۴۰۳بنظرم شبیه محصولات برقی فولکس شده یکم
درکل ولی خیلی زیباست
سعید
۲ آذر ۱۴۰۳ظاهرا شرکت ماموت خودرو نسخه جتا دربازارایران ارائه کرده که باهمکاری فولکس واگن طراحی واجزامحرکه وموتور باحجم 1400هست
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲ آذر ۱۴۰۳کنیا هم کارخونه تویوتا داره هم فولکس
اون وقت ما ادعای صنعتمون هم میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ آذر ۱۴۰۳پاکستان هم در مونتاژ خودرو جلوتر از ماست
مهردادکمال
۳ آذر ۱۴۰۳طراحی محافظه کارانه ای داره .نه زشته نه چشمگیر.پذیرفتنی هست
علی
۶ آذر ۱۴۰۳به نظرتون قیمت نهایی که وارد بشه چقدر باشه
فکر حدود ده تومن بشه
جواد صفری
۴ دی ۱۴۰۳با سلام،
خواهشاً این خودروها را تبلیغ نکنید تا مسئولین ایران خودرو ، سایپا مدیران چینی خودرو مشغول فروش و تولید درجه چند چینی ارابه های مرگ باشند.
و فقط پیش فروش کنند تا مردم ما بخرند و جیب این.. را پر کنند.
به امید تخته شدن در این شرکتها و پا بکار شدن دیگر شرکتهای خودی در کشور .
در زیر آمده توهین نکنید درست میگویند محبت کنید تا بیشتر ما را فرض کنند