تیگوان ۲۰۲۴ نهتنها ظاهر مشابه خودروهای برقی فولکس واگن دارد؛ بلکه همراه با سیستم پلاگین هیبرید و امکان رانندگی تمام الکتریکی قابل سفارش است.
در کنار گلف، تیگوان نیز یکی از پرفروشترین و سودآورترین محصولات فولکس واگن محسوب میشود. این کراساور از جهات مختلف برای بازار جهانی جذابیت دارد. تیگوان از یک سو تولید یک برند آلمانی است و از سویی دیگر، قیمت قابل قبول متناسب با رقبای ساخت ژاپن ارایه میکند.
اولین تیگوان، سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این خودرو با نسل دوم از ۲۰۱۶ تا امروز تولید میشود. تیگوان البته به بازار ایران هم رسید اما در کشورهای مختلف، چهرههای متنوع با امکان متفاوت داشت. این محصول همزمان در آلمان، مکزیک، چین، الجزایر، کنیا، هند، مالزی و اندونزی تولید میشود. تیگوان از ۲۰۲۰ تا امروز با تغییر چهره و حفظ نسل دوم، فروش جهانی خود را ادامه میدهد.
نسل سوم تیگوان، کاملا تحت تاثیر زبان طراحی جدید فولکس واگن از سری I.D است. به همین دلیل، جلوپنجره کوچک شده و هوای مورد نیاز پیشرانه از مجاری داخل سپر تامین میشود. چراغهای باریک در تیگوان ۲۰۲۴ مشابه I.D4 هستند و حس یک شاسی بلند کوچک و اسپرت را منتقل میکنند. پلتفرم MQB Evo برای تیگوان جدید استفاده خواهد شد تا مدلهای محرک جلو و دو دیفرانسیل را پوشش دهد.
فعلا چهار پیشرانه برای تیگوان بازار اروپا معرفی شدهاند. طبیعتا برای امریکا و کشورهای آسیایی، شرایط متفاوت از اروپا وجود خواهد داشت. دو مدل تمام بنزینی، موتور ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۰۱ و ۲۶۲ اسب بخار دارند. دو نسخه دیزل نیز برای تیگوان ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد که از موتور ۲ لیتری، ۱۴۸ و ۱۹۰ اسب بخار قدرت میگیرند.
تیگوان هیبرید ساده (Mild Hybride) از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده میکند. این پیشرانه احتمالا مشابه گلف هیبرید خواهد بود و ۱۵۰ اسب بخار قدرت با ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. برای تیگوان هیبرید ۲۰۲۴، میانگین مصرف بنزین ۶ لیتر در صد کیلومتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه پیشبینی میشود.
مهمترین تفاوت تیگوان جدید نسبت به نسلهای قبل، امکان خرید با فناوری پلاگین هیبرید است. این مدل نیز ۲ نسخه با قدرتهای ۲۰۱ و ۲۶۸ اسب بخار خواهد داشت. فولکس واگن ادعا میکند تیگوان پلاگین هیبرید، در حالت تمام برقی تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر قابل استفاده است.
در کابین، حس اسپرت متکی بر فناوریهای مدرن به وضوح دیده میشود. تمام مدلها، پنل پشت فرمان دیجیتال خواهند داشت اما نمایشگر لمسی ۱۵ اینچ برای سیستم سرگرمی و ناوبری، گزینه سفارشی است. مدلهای فول آپشن، فناوریهای ایمنی پیشرفته، ترمز خودکار، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حرکت و توقف خودکار، قفل دیفرانسیل الکترونیک برای نسخهی چهار چرخ محرک و صندلی اسپرت خواهند داشت.
تیگوان جدید نسبت به نسل دوم، ۶۵ میلیمتر طول بیشتر و ۱۰۰ میلیمتر عرض بیشتر و ۳۳ میلیمتر کاهش ارتفاع دارد. با این شرایط، راحتی سرنشینان به خوبی افزایش داشته و فضای قابل استفاده برای صندوق، به ۶۵۲ لیتر رسیده است.
اواخر پاییز امسال، تولید تیگوان ۲۰۲۴ در آلمان شروع میشود. این محصول، احتمالا آستانه قیمت ۳۰ هزار دلار برای مدل مجهز به موتور ۲ لیتر توربوشارژ خواهد داشت. حدود قیمت ۳۵ و ۴۰ هزار دلار برای نسخههای هیبرید و پلاگین هیبرید، قابل پیشبینی است.
محمد
۲۸ شهریور ۱۴۰۲جناب اشتری
آیا قیمت 370 تومنی برای کویک GXR حقیقت دارد؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ شهریور ۱۴۰۲خیر بعید می دونم
محسن
۲۸ شهریور ۱۴۰۲خودروبانک زده درسته
X
۲۸ شهریور ۱۴۰۲هم قیمت تیگو 8 هست که مقایسه این با تیگو هشت مثل مقایسه حاج…و مرد عنکبوتیه
مازیار
۲۸ شهریور ۱۴۰۲مثل اغلب محصولات فولکس واگن، یه سطح قابل قبولی از جذابیت ظاهری رو داره. نه چشم رو گرد میکنه و نه پشت چشم رو نازک
مردیم از خوشی
۲۸ شهریور ۱۴۰۲یه لحظه فکر کردم mvm x22 هست
به نظرم نسل قبل زیبا تر بودو اصیل تر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ شهریور ۱۴۰۲تیگوان ماشین بزرگ و باابهتی نیست اما کیفیت سواری خوبی داره
مثلا نسل دوم در مقایسه با تویوتا راو4، به وضوح کوچک تر و گران تر بود
امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۲به دل من ننشست.
این الگو توی پاسات بد نبود ولی واسه تیگوان کمتر جذابه
سلیقه شخصی من این هست که چراغ عقب چسبیده به هر ماشینی نمیاد اما دارند در تمام طرح ها جدید انجام میدن
درسته مد روز شده اما نباید اینقدر تکرار
Enzo Ferrari 2008
۲۸ شهریور ۱۴۰۲خوب شده
محمد
۲۸ شهریور ۱۴۰۲طراحی بیرونیش کاملا یه پسرفته
AMANTE
۲۸ شهریور ۱۴۰۲طراحی داخلی احساسی به آدم میده که انگار سر هم بندی شده است.
علی جردن
۲۸ شهریور ۱۴۰۲با اینکه تو کلاس خودروهای اقتصادی قرار می گره اما واقعا کابین لوکسی داره اگه کمی چوب و چرم طبیعی توش داشت با قیمت یک صدم درصد رقیب رولزرویس می شد…
shetab-car
۲۸ شهریور ۱۴۰۲قشنگه اما به نظرم چهره یه ردپای از ذائقه چینی توش دیده میشه
رامتین
۲۸ شهریور ۱۴۰۲بنظرم خوب شده. داخل کابین که بهتر شده نسبت به نسل قبل. از نظر فنی واقعا تیگوان خوبه. چندی پیش بررسی این خودرو را در مقایسه با لکسوس NX دیدم که نشون میداد فولکس خیلی بهتر عمل کرده. نسخه 2 لیتری 260 اسبیش عملا از نظر پرفورمنس عالی خواهد بود. زیاد به ظاهر توجه نکنید. من از زبان خیلی ها شنیدم مثلا پورشه باکستر زشته. واقعا میگم دوستان. اما برای من بینظیره، همینو یه خودروساز چینی میزد همه شماها میگفتید این قورباغه چیه.
سپهر
۲۹ شهریور ۱۴۰۲خیلی جذاب تر شده
sina
۲۹ شهریور ۱۴۰۲بیرونی پسرفت
داخلی خوب
Arshia m3csl
۲۹ شهریور ۱۴۰۲تیگوان جذاب و خوبه ولی کاش سر دنده داشت تا حس اسپرتی تری میداد یا حداقل پدال شیفته میذاشتن براش