فولکسواگن گزارش داده است که در سهماههٔ سوم سال جاری، فروش محصولاتش با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۸۸,۸۲۰ دستگاه رسیده است. پس از چند فصل کاهش فروش، این افزایش خبر مهمی برای ولفسبورگیها محسوب میشود هرچند که مجموع فروش فولکسواگن در کل ۹ ماه نخست امسال ۲۳۲,۰۹۹ دستگاه بوده که هنوز هم نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتراست و کاهشی ۲۰ درصدی را نشان میدهد. مهمترین خبر در آمار فروش محصولات این شرکت در سهماههٔ سوم سال اما بازگشت دوبارهٔ کراساوور فولکس واگن ID 4 به بازی است.
این خودرو در سهماههٔ سوم موفق به فروش ۶,۶۵۷ دستگاهی شده که ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است و رکورد جدیدی برای کراساوور الکتریکی فولکسواگن بهحساب میآید. بدین ترتیب، حالا سهم خودروهای الکتریکی از کل فروش فولکسواگن در ایالاتمتحده به ۷.۵ درصد افزایش پیدا کرده است هرچند که یکسال پیش این سهم ۷.۶ درصد بود. قبلاً ID.4 به شکل محدودی از اروپا به آمریکا وارد میشد اما حالا به لطف آغاز تولید این خودرو در کارخانهٔ تنسی در ماه آگوست، فروش کراساوور الکتریکی فولکسواگن دوباره افزایش یافته است. با توجه به اینکه فولکسواگن قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری به تیراژ ماهانه ۷ هزار دستگاه در کارخانهٔ تنسی برسد، ممکن است ID.4 به یکی از پرفروشترین محصولات این شرکت در آمریکا تبدیل شود. همچنین درنهایت، نیاز بازار ایالاتمتحده بهطور کامل از تولید کارخانهٔ مذکور تأمین خواهد شد.
در پایان سال ۲۰۲۱، فولکسواگن بیش از ۴۰ هزار رزرو خرید برای ID.4 دریافت کرده بود و بنابراین حداقل در کوتاهمدت این خودرو مشکلی از بابت تقاضا نخواهد داشت و سازندهٔ آلمانی فقط باید تا حد امکان ID.4 تولید کند. طی سال جاری، این خودرو مجموعاً در آمریکا ۱۱,۰۷۲ دستگاه فروخته که حدود ۱۰ درصد نسبت به فروش مدت مشابه سال قبل کمتر است. این شرکت مجموعاً تاکنون بیش از ۲۷ هزار دستگاه ID.4 به آمریکاییها تحویل داده است. در اروپا نیز انتظار میرود فروش این خودرو همواره بیشتر شود زیرا کراساوور الکتریکی فولکسواگن هماکنون در دو کارخانه در آلمان تولید میشود؛ بنابراین، در کنار دو کارخانهٔ دیگر در چین، ID.4 در حال حاضر در پنج کارخانه در سه قارهٔ جهان در حال تولید است.
ehsan.fa
۱۸ مهر ۱۴۰۱اینکه تو نیمه جنوبی آمریکا الکتریکی سوار بشند برام قابل درکه چون هم همواره هم آب و هوا گرم ولی خرید الکتریکی تو شمال آمریکا و کانادا رو نمیتونم درک کنم، البته که ماها تجربه واقعی از خودروی برقی نداریم ولی بنزینی انتخابمه ، فقط در صورتی الکتریکی میخرم که به اندازه کافی پول اضافی بعد از خرید یه درون سوز خوب داشته باشم
قاطر فروش
۱۸ مهر ۱۴۰۱چه ربطی ب آب و هوا داره
فرامرز
۱۸ مهر ۱۴۰۱عملکرد باتری و در نتیجه میزان پیمایش تو دماهای زیر ۱۰ درجه خیلی کمتر از حدود ۲۰ درجه هست و هر چی دما کمتر باشه افت عملکرد شدیدتر میشه. البته خودروهای برقی تو مسیرهای سربالایی و سرپایینی در مجموع افزایش مصرف انرژی کمتری نسبت به خودروهای درون سوز دارن.
ehsan.fa
۱۹ مهر ۱۴۰۱سرما قاتل باتری هست
Habib
۱۸ مهر ۱۴۰۱با توجه به متن، برای فولکس واگن آمریکا بیشتر رکود بود تا رکورد.
شاپور
۱۸ مهر ۱۴۰۱بنظر ID4 تو برقیای آلمانی میخواد راه بیتل نامدار رو ادامه بده، مدل ۴چرخ محرکش حدود ۳۰۰ اسب نیرو ، گشتاور مناسب و بردی ۴۰۰کیلومتری داره و شامل کمک دولتی هم میشه، ۳سال شارژ رایگان هم اشانتیون داره که عالیه، واسه ۵ نفر کاملا جاداره و شاید ضعفش نداشتن صندوق در جلو ماشین باشه . انتخاب این و یا موستانگ مک ای باید کار خیلی سختی باشه.
سپهر
۱۹ مهر ۱۴۰۱فولکس از همه نظر از تویوتا چیپ خیلی بهتره
مهرانیان
۱۹ مهر ۱۴۰۱زنده باد پیشوا و این شرکت مردمی که هرچه بسازه زیباست. گروه فولکس واگن مدیون پیشواست