هربرت دایس مدیرعامل فولکسواگن معتقد است این خودروساز تا سال ۲۰۲۵ میتواند تسلا از نظر فروش خودروهای الکتریکی در جهان پشت سر بگذارد. دایس همچنین باور دارد کمبودهای جهانی زنجیره تأمین کمی بهتر خواهد شد و فولکسواگن وضعیت بسیار بهتری در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد داشت.
این مدیر ارشد درباره آینده فولکسواگن سخن گفته است. البته موضوع اصلی گفتوگوی او با رسانهها به سبقت از تسلا تا سال ۲۰۲۵ اختصاص دارد. دایس میگوید:
موضوع اصلی درباره بازار خودرو به آینده آن مربوط میشود. تسلا در حال حاضر پیشروی خودروهای الکتریکی است و احتمالاً دیجیتالیترین خودروساز دنیا نیز محسوب میشود و مزیتهایی دارد. ما هنوز به دنبال رقابت با این شرکت هستیم و احتمالاً از نظر فروش تا سال ۲۰۲۵ از تسلا سبقت خواهیم گرفت.
فولکسواگن جدیدترین خودروسازی است که به شکست دادن تسلا در آینده نزدیک اشاره میکند. ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز هم سال پیش به اهداف این خودروساز در تبدیل شدن به پیشتاز بازار الکتریکیها تا سال ۲۰۲۵ اشاره کرده بود. او امیدوار است تا زمان یاد شده ۲ میلیون خودروی الکتریکی تولید کند.
جیم فارلی مدیرعامل فورد نیز گفته است:
ما برنامههایی برای رقابت با تسلا داریم و میخواهیم بهترین سازنده خودروهای الکتریکی در جهان باشیم.
فورد میگوید به دنبال تولید سالانه ۲ میلیون دستگاه خودرو تا سال ۲۰۶ است و بنابراین از این نظر یک سال عقبتر از جنرال موتورز عمل میکند. با این وجود تمامی این موارد به یک چیز بستگی دارند: تسلا همه سلاحها را دست دارد و باید دقیقاً بداند با رقبا چهکار کند. شکی وجود ندارد که تسلا استارتی فوقالعاده داشته و چشمانداز صنعت خودرو را تغییر داده است اما به نظر میرسد وضعیت آتی کاملاً متفاوت خواهد بود.
محصولات تسلا گرانتر از هر زمان دیگری هستند و محصولات جذابی همچون رودستر جدید و سایبرتراک هنوز تولید نشدهاند. باید منتظر ماند و دید ایلان ماسک به این رقبا چه پاسخی خواهد داد.
Aboalfazl demon
۵ خرداد ۱۴۰۱چقد راجب تسلا حرف میزنن
برند های اروپایی تو خوابشون تسلا رو زمین بزنن
مگر مثل همیشه از ترس و بزدلی شون رو ماشین های آمریکایی مالیات سنگین ببندن
ولی تو خوابتون تسلا رو بگیرین
از ۱۰ سال پیش میگفتین ورشکست میشه
نشد
الانم هیچی نمیشه .
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱۲۰۲۵ همدیگرو میبینیم😂😂
و دوست عزیز شما فولکس واگن رو کوچیک نبین
ممد ژانگولر
۵ خرداد ۱۴۰۱داداش تا اون موقع کی زندست کی مرده
سه سالو بعلاوه ۱۰ سال قبل که تسلا برقی تولید میکرد بکنی میشه ۱۳ سال حکم فرمایی تسلا
کم چیزیه ؟!!
من خودم عاشق گروه فولکس ولی خواب خرگوشی هم حدی داره
تا اون موقع تسلا سوئیچ میکنه رو خودروهای پرنده بعد اینایی که فولکس میده بیرون میشه چرنده 😂
mahdi-es17
۵ خرداد ۱۴۰۱تا 2025 تسلا میگیرم تسلا سال 2025 خودتون فکرش کنین🤔
Hamid
۵ خرداد ۱۴۰۱تسلا دیمن رو زده ولی بازم بخاطر کشور پرستی بهش ایمان دارین …
عالیه …
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۱😂💔
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱بابا تسلا و دیمن نباید با هم مقایسه بشن تسلا یک ماشین الکتریکی و معلومه دیمن رو میزنه ولی ما نمیتونیم بگیم چون تسلا دیمن رو میزنه دیمن یک آشغاله و تسلا خدای سرعت و شتاب
HamiD
۵ خرداد ۱۴۰۱منظورم این نیست که دیمن بده که اون کوچولو داغ کرده (همونی که درخواست مونتاژ لگن های ۵۰ سال پیش آمریکایی رو داره)
منظورم اینه فن های آمریکایی با اینکه یه الکتریکی ماشین مورد علاقشون رو زده بازم چون تسلا آمریکاییه دوسش دارن …
در ضمن از کسی که هر چیزی رو به لگن های ۵۰ سال پیش ربط میده و تمام چیزا براش در حجم موتور بالا تعریف میشه انتظار نمیره مک لارن رو درک کنه …
شما با یک چهارم مایلت خوش باش …
اسم وایپر رو هم اینقدر به جی تی بلک سریز نچسبون
viper2
۶ خرداد ۱۴۰۱اقا حمید مگه شما همونی نبودی که پراید داشتی و ارزوت لنسر و نیسان ۴ سیلندر بود . حداقل ما اگه ارزویی هم داریم هشت سیلندره . تو چی . اینقدر سطحت پایینه ماشین ۴ سیلندر برات شده ارزو
پدرام
۶ خرداد ۱۴۰۱خود ایلان ماسک هم این طور با قاطعیت حرف نمی زنه !!
صنعت خودروسازی اونم آلمان همین الانش هم از نظر کیفیت ساخت از تسلا جلو هست تسلا فقط داره روی برد، تعدد ایستگاه های شارژ در امریکا و شتابش مانور می ده یکی از مالکین تسلا آقای کاشانی خودش اذعان داره هندلینگ و کیفیت رانندگی پورشه تایکان از تسلا بهتره
Phonix
۵ خرداد ۱۴۰۱احسنت
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱شاید واقعا فولکس واگن از پسش بر بیاد البته اگر یکم تو طراحی زیبا تر کنه(بعضی از مدل های الکتریکی واقعا یک جورین)
احمدرضا
۵ خرداد ۱۴۰۱محصولات فلوکس واگن در عین سادگی در طراحی بینهایت زیبا و چشم نوازن
اگه اشتباه نکنم توارگ برنده جایزه طراحی سال شده بود
Hamid
۵ خرداد ۱۴۰۱آرزو بر پیران عیب نیست
AMANTE
۵ خرداد ۱۴۰۱تسلا الکتریکی ساز لوکس هست! و محصولی زیر 40 هزار دلار نداره, البته فکر کنم و تنوع مدل های کم. همین باعث میشه شرکت هایی مثل فولکس واگن و جنرال موتوز در سال های بعد با عرضه مدل های مختلف تو بازه قیمتی 20 تا 40 هزار دلار بتونن از تسلا در فروش ماشین های الکتریکی جلو بزنن.
شرکت های لوکس ساز هم الان مدل هایی دارن یا قراره داشته باشن که مستقیم ان هدف شون تسلا مدل 3 و Y هست و درسته الان اونقدر خوب یا جا افتاده مثل دو مدل تسلا نیستن ولی در آینده وضع تغییر میکنه. چون مردم دنبال تنوع هستن و طراحی های تسلا سالهاست تغییر خاصی نکرده و الان همه جا پر شده از تسلا های یک شکل.
امیر
۵ خرداد ۱۴۰۱امیدواریم واقعا این اتفاق بیوفته و ن فولکس حتی تمامی خودروسازهای مطرح دس بکار بشن و اینطوری حداقل رقابت جدی تر و جذاب تر میشه
البته بعید میدونم همچین اتفاقی بیوفته
چون تسلا هم برخلاف باور خیلیا همیشه هوشمندانه و دقیق عمل میکنه
AMIR / ARMI
۵ خرداد ۱۴۰۱یکم هم در مورد سود دهی صحبت کنید
سود هر سهمتون چقدر خواهد بود در سال ۲۰۲۵
چقدر جایگاه شارژ قرار احداث کنید تا ۲۰۲۵
چقدر از انرژی مصرفی خودرو هاتون تامین میکنید با انرژی تجدید پذیر تا ۲۰۲۵
چشم انداز بازار سهام نسبت به آینده شرکت به چه شکله
فقط تعداد تیراژ ؟؟
از سیستم های خود آن در دست توسعه بگید
از سیستم های شارژ خانگی که توسعه میدید بگید
چی دارید؟
بهزاد
۵ خرداد ۱۴۰۱راستشو بخواهید در جواب شما کلی تایپ کردیم و موارد قطعی در مورد صنعت خودروی برقی رقبا را گفتیم اما آخرش دیدیم شماها اصلا قرار نیست چیزی از رقبا بدونید!
چشم انداز و بیخیال چون تا چند ماه پیش میگفتن ثروت ماسک ۳۰۰ میلیارده اما تو همین مدت کوتاه به ۱۲۰ میلیارد هم رسید و بازار اگه ببینه تسلا جزو ۵ شرکت اصلی تولید کننده نیست اوضاع سهامش چجوری میشه.
سهامی که از ۱۲۰۰ میرسه به ۶۰۰ برای شما چه معنی میده؟
AMIR / ARMI
۵ خرداد ۱۴۰۱من پیشنهاد میکنم در مورد اطلاعات پایه از جمله سهام , سود سهام , چشم انداز سهام , دلایل بالا و پایین شدنش مطالعه بکنی
چون تقریبا هیچی با این حرف هایی که میزنی ازش نمیدونی
با حرف هایی که هم قبلاً زدی چیز زیادی نگفتی جز یه مقدار مغلطه
در مورد آمار ارقام حرف بزن
در جایی که تسلا مدل y پرفروش ترین کراس اورر لوکس سگمنت خودش در چین میشه اونم در چنین مدت کوتاهی
تو و امثال تو سعی دارین مفهوم لوکس رو تغییر بدید
واکنش مردم نسبت به خودرو های برقی دیگر برند های سنتی به معنای واقعی کلمه فاجعه بوده
بهزاد
۵ خرداد ۱۴۰۱اونقدر منطق صحبت هات ضعیفه که آدم میمونه چی بگه(امیر آرمی)
داستان دست دادن طرف با فرد خیالیه که در شما ظهور کرده و رقیب خیالی برای یک محصول تکی محوری بازار درست کردید!
هنوز رقبا وارد فاز تولید انبوه نشدن و دست و پا شکسته vw چند ماهی هست شروع کرده که اونهم دچار کاهش عرضه منابع لازم شده و زمان واقعه میرسه.
دو سال بود هم قطارانت اندازه فیزیکی باتری را فرمول شیمیایی عنوان میکردن بعد اینجا صحبت از رقابت میزنی؟!
Elmiraj
۵ خرداد ۱۴۰۱پس سهام تویوتایی که از ۲۱۳ دلار به ۱۶۱ دلار سقوط کرده….
و فولکس واگنی که از ۴۸ دلار به ۱۹ دلار سقوط کرده برای شما چه معنی میده !؟!؟!
Alan.r
۵ خرداد ۱۴۰۱هنوزم محصولات الکتریکی سایر شرکت ها از محصولات تسلا بهترن چینی ها هم بلدن ماشین برقی با قدرت زیاد و کیفیت پایین بزنن همین چند وقت پیش از پیکاپ ۱۰۰۰ اسب بخاری دانگ فنگ رونمایی شد
RezaRs
۵ خرداد ۱۴۰۱یه چیز درسته میگین ولی برنامه ها ایندتون رو نمیگید دقیقا
فرامرز
۵ خرداد ۱۴۰۱حق داره. ملت تو آلمان ۶۰ هزار یورو میدن واسه کوپرا بورن و یه سال منتظر میمونن تا به دستشون برسه. منم اگه یه هاچ بک میساختم و اینجوری مشتری واسش ریخته بود ادعای خدایی میکردم
meysam
۵ خرداد ۱۴۰۱من کلا مخالف اینم که یه مدیر میاد یه شرکت رو مستقیم بعنوان رقیب معرفی میکنه
با عنوان کردن مستقیم اینکه فلان برند رقیب ماست درواقع داره اینو تداعی میکنه که ما از اونا خیلی عقبیم (حتی اگه در واقعیت همینطور باشه) و تمام تلاشمونو میکنیم که بهشون برسیم و وقتی میبینی اون رقیب هنوز 20 سالش هم نیست، این باعث میشه شخصیت و پرستیژ شرکت افت کنه
از خودت ضعف نشون نده. بشین اهدافتو مشخص کن و برنامه بریز و چراغ خاموش اون برنامه رو پیش ببر و عملی کن و بزار نتایج حرف نهایی رو بزنه.
اینطوری خودتو میکشی پایین و رقیب رو میبری بالا
ALIREZA
۵ خرداد ۱۴۰۱هربرت عزیز رقابت خیلی خوبه فقط امیدوارم به خاطر پشت سر گذاشتن تسلا اون اتفاق تاریخی رو تکرار نکنی
Elmiraj
۵ خرداد ۱۴۰۱تنها هدفشون شده پیشی گرفتن از تسلا در تعداد فروش….
اونم با مدل های ارزانی که تنها مزیتش راه رفتن رو آسفالته…!!!!
خودشون میدونن در بازدهی و سیستم خودران رسیدن به تسلا براشون غیر ممکنه برا همین به کل قیدشو زدن….
sina
۵ خرداد ۱۴۰۱پوتین هم سه روزه کیف رو گرفت :)
یه کام دیگه بگیری سه ماه میگیریش 🙏😞
viper2
۵ خرداد ۱۴۰۱صدامم میگفت یه هفته ای حرمله رو میگیرم . هشت سال زور زد نتونست . اینم همینه . امکان نداره بتونی تسلا رو شکست بدی . تسلا رو شکست بدی جنرال رو نمیتونی . جنرال رو بتونی تویوتا رو نمیتونی . امیدوارم فقط یه ابرو ریزی دیگه ای مثل دیزل گیت نشه اخی
Muty
۶ خرداد ۱۴۰۱حق