حدس و گمانها حقیقت داشت و فولکسواگن در نمایشگاه CES در لاس وگاس از یک خودروی میکروباس مفهومی تمام الکتریکی با نام Budd-e پرده برداشت.
طراحی خودرو از نظر بصری یادآور نسخه اصلی میکروباس فولکس است که البته کاملاً با المانهای طراحی قرن ۲۱ بهروز شده است. چراغهای LED و جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی، چراغهای باریک به هم پیوسته عقب که تا سقف نیز امتداد یافتهاند و طراحی ساده و بی پیرایش خودرو کاملاً متناسب با فلسفه طراحی فولکس واگن میباشند. تایرهای باریک با مقاومت چرخشی پایین، سقف با رنگ متمایز و حذف دستگیرههای جانبی و آینههای خارجی از دیگر نکاتی است که توجه بیننده را به خود جلب میکند. در داخل کابین با ساختارشکنی جالبی روبرو میشوید. نمایشگرهای بسیار بزرگ در روبروی راننده، همانند صفحهای وی را احاطه نمودهاند. تمامی سوئیچ و کلیدهای آنالوگ جای خود را به نسخه لمسی دادهاند. نمایشگرها در ارتباط با دوربینهای خارجی، جای آینهها را گرفتهاند. یک سیستم پیشرفته کنترل ژستهای حرکتی نیز بهسادگی با یک اشاره از سوی سرنشینان، درب کشویی را باز میکند. حتی کنترلهای روی فرمان نیز به صورت لمسی میباشند. دو موتور الکتریکی، هر دو محور و چهار چرخ را به حرکت درمی آورند. بیشینه سرعت BUDD-e به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. باتریهای ۱۰۱ کیلووات ساعتی لیتیوم یون که در کف خودرو جاسازی شدهاند، میتوانند برد مفید ۶۰۰ کیلومتر را برای این خودرو مهیا سازند. شارژ سریع باتریها تنها ۱۵ دقیقه طول میکشد و در این زمان ۸۰ درصد از ظرفیت باتری شارژ خواهد شد. بعلاوه میتوان از انرژی ذخیره شده در باتریها برای برقرسانی به منزل نیز استفاده کرد. این خودرو قادر است با خانه یا دفتر کار هوشمند بهصورت بیسیم نیز در ارتباط باشد. بهگونهای که بهراحتی میتوان درجه حرارت منزل یا خودرو را از مکان دیگر کنترل نمود یا به دوربین امنیتی دسترسی داشت.معماری و پلتفرم این خودرو، MEB نام دارد که بهصورت اختصاصی برای خودروهای الکتریکی آینده فولکس توسعه داده میشود و بهصورت ماژولار و تطبیقپذیر است. طول خودرو ۶.۴ متر است که کمی طویلتر از یک گلف اسپرت واگن میباشد. در حالی که ۳۰ سانتیمتر از فولکس میکروباس تایپ ۲ کشیدهتر است. بدین ترتیب فضای کافی برای سرنشینان در دو ردیف مهیا گشته است. ردیف دوم صندلیها به صورت سالنی طراحی شده است. سرنشینان عقب فضای بسیار وسیعی خواهند داشت و با توجه به نمایشگر سیستم سرگرمی برای آنها و امکان چرخش صندلی سرنشین جلو به سمت عقب میتوان فضایی خودمانی را فراهم ساخت. یکی از پنجرههای عقب بهنوعی تبدیل به نمایشگری بزرگ شده که میتواند بهعنوان سیستم سرگرمی سرنشینان پشتی عمل کند.
ali ayat
۱۶ دی ۱۳۹۴چقدر یه ماشین زشت رو میشه زیبا کنی واقعا کانسپت فوق العاده ای هست
moein
۱۶ دی ۱۳۹۴خیلی جالب بود
احمد باقری
۱۶ دی ۱۳۹۴در این سبک، واقعا ماشین زیبا و باحالی طراحی کردن.
امیر.عارف
۱۶ دی ۱۳۹۴خیلی جلب بود . با برد 600کیلومتر ماشین خانوادگی خیلی خوبی برای مسافت هست. (زنده باد فکر برتر)
رضا
۱۶ دی ۱۳۹۴امکانات داخلیش واقعا کامل هستن جون میده باش بری مسافرت…
great britain
۱۶ دی ۱۳۹۴چرا من انقدر از شرکت فولکس بدم میاد؟
و چرا اینقدر این کانسپت فوق العادست؟
این سوالی هست که من رو به خودش مشغول کرده.
احسان
۱۷ دی ۱۳۹۴نمیدون چرا احساس میکنم ون ها تو تصادف خودرو های نامنی هستن .البته منظورم این یا برند خاصی نیست کلا گفتم
shahab
۱۸ دی ۱۳۹۴با اینکه طراحی زیبایی نداره ولی جذابه!!!
600کیلومتر برد!! یه جور باتری برای منزل!!!
جلل خالق
هر کی پرایدو پزو نخره خاءنه
ناشناس
۱۹ دی ۱۳۹۴زیبایی درعین سادگی