رسانهها خبر از احتمال تعطیلی ۳ کارخانه فولکسواگن در کشور آلمان و تعدیل هزاران کارگر این غول خودروسازی میدهند.
احتمالاً کارکنان این شرکت آماده جنگ با کارفرمای خود میشوند. فولکسواگن با مشکلات مالی و اقتصادی دست و پنجه نرم میکند و احتمالاً مجبور خواهد شد اقدامات سفت و سختی برای کاهش هزینههای خود انجام دهد. پیشنهادهای این غول خودروسازی آلمانی جهت صرفهجویی در هزینهها تا چند روز دیگر مطرح خواهند شد اما احتمال دارد حداقل ۳ کارخانه فولکسواگن در آلمان تعطیل شده و هزاران نفر نیز شغل خود را از دست بدهند. دنیلا کاوالا مدیر شورای کارگری فولکسواگن با اعلام برنامههای این خودروساز به رویترز گفت:
مدیریت فولکسواگن قطعاً درباره همه این راهکارها با جدیت فکر میکند
البته او اشاره زیادی به جزئیات برنامههای فولکسواگن نکرده است. تعطیلی ۳ کارخانه در آلمان میتواند ضربه شدیدی به این خودروساز وارد کند هرچند فعلاً این اخبار در حد شایعه بودهاند. ماه پیش بود که اعلام شد گروه فولکسواگن در حال برنامهریزی برای تعطیلی ۲ کارخانه خود در درسدن و اوسنابراک است، اقدامی که از زمان تأسیس فولکسواگن تاکنون رخ نداده است. ژرمنها چندین ماه است که با اتحادیههای کارگری در حال مذاکره هستند و توماس شافر مدیرعامل شرکت قبلاً گفته بود با اقدامات صرفهجویی ساده نمیتواند بر مشکلات غلبه کرد. بنا به گفته شافر، کارخانههای آلمان به اندازه کافی کارا نیستند.
گانار کیلین یکی از اعضای هیئتمدیره گروه فولکسواگن به رویترز میگوید اگر این خودروساز اقدامات گستردهای برای بازیابی رقابتپذیری خود انجام ندهد توانایی سرمایهگذاری مناسب روی محصولات آتی را نخواهد داشت. از زمان همهگیری کرونا تاکنون، اکثر خودروسازان تراز اول جهانی با مشکلات گوناگونی دست به گریبان بودهاند. قوانین سختگیرانهتر به همراه خیزش خودروهای برقی، رقابت فشرده بین شرکتها، فشار فزاینده برندهای چینی و افت رشد مورد انتظار خودروهای برقی باعث شده خودروسازان به شدت تحتفشار باشند و اقدامات متنوعی جهت کاهش هزینهها و حفظ مزایای رقابتی خود انجام دهند. باید منتظر ماند و دید مدیران فولکسواگن جهت رهایی از چنین مشکلاتی چه راهکارهایی خواهند داشت.
(Ali(chevynova
۱۰ آبان ۱۴۰۳پدال ازت ممنونم بابت این خبر
این خبر یه جواب دندون شکن به اون کسانی بود که میگفتن خودروسازی امریکا دورش تموم شده
جی ام ۷۷ سال رتبه اول فروش خودرو در دنیا رو از ۱۹۳۰ تا ۲۰۰۷ داشت ولی فولکس نتونست حتی ۱۰ سال بطور مداوم رتبه اول رو حفظ کنه
فرقه بین GM و فولکس
تازه جنرال موتورز بزرگترین بازارش فقط امریکا و کانادا بود و مثل فولکس تو کل دنیا هم فروش نداشت
تازه اینرو هم در نظر بگیرید اتحادیه اروپا سفت و سخت پشت خودروسازانه اروپاست و حال و روز صنعت خودروسازی آلمان اینه
چیزی که واضحه و مشخص اونکه خودروسازی اروپا به بزرگترین چالش تمام دورانش برخورده و بیرون اومدن از این وضعیت فقط یک راه داره ، چین
این خبر برای کسانیه که خودشون رو زدن خواب
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳سرپا موندن به لطف وام های کلون دولت آمریکا و بعدش فروختن سهام به اروپایی ها و امروز هم چینی ها
از خواب نازت بیدار شو
مهراد
۱۰ آبان ۱۴۰۳یجوری از وام های کلون دولت آمریکا ناراحتی انگار از جیب بابات داده
I99
۱۰ آبان ۱۴۰۳این nismo قبلا اسمش کارلاو بود . یه کاربر بچه سال که هیچی از دنیای خودرو نمیدونه و فقط دوس داره دیده بشه . جدی نگیرش
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳I99: شما هر موقع با اکانت واقعیت اومدی اونموقع بهت جواب میدم
میدونم اکانت فیک کی هستی
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳نیسمو کارلاو نبود، کارلاور بود.
جمله دومت هم مخاطبش خودتی.
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳مهراد: تو هم یه جوری سنگ شونو به سینه میزنی انگار شرکت باباته
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳داش طاها دمت گرم هوای ما رو داری ما هم دوست داریم. بخدا من نه با کسی دشمنی دارم نه از کسی بدم میاد
ولی از این بحث و جدل ها خسته شدم
Taha Ayoobi
۱۰ آبان ۱۴۰۳قربونت نیسمو جون،
آره واقعا این بحث ها کمتر باشه بهتره.
پیام
۱۰ آبان ۱۴۰۳چین کنترل میشه. همون موقع هم مردم فکر می کردن که هوآوی چه غلطی میکنه ولی دیدی که به جایی نرسید!
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۳هواوی همین الان پرقدرت برگشته و جزو برترین گوشی سازان جهانه.
چرا چون صفر تا صد گوشی کار خودشه و وابسته نیست ولی بقیه گوشی سازا وابسته هستند.
درسته عقب افتاده ولی با حمایت دولت بر می گرده.
تو خودرو هم آمریکا همچین غلطی کنه چین کاری می کنه که هم بنز هم بی ام و هم آئودی و هم فولکس واگن و هم کادیلاک و شورولت با هم ورشکست شن.
از آمار فروش این شرکت ها در چین اطلاع داری که؟؟
amirkhanzadeh
۱۰ آبان ۱۴۰۳کل آمریکا یا مال اروپاست یا مال چین
چیزی به عنوان خودرو سازی آمریکا اصلا نداریم
سرتو تو دیوار فرو نکن بجاش بیشتر مطالعه کن
آروزی داشتن خودروسازی مثل آلمان رو باید به گور ببرند
B
۱۰ آبان ۱۴۰۳بهتره از روی تنفر نظر ندیم
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳چیزی که واضحه و مشخص اونکه خودروسازی اروپا به بزرگترین چالش تمام دورانش برخورده و بیرون اومدن از این وضعیت فقط یک راه داره ، چین. به نکته خوبی اشاره کردی معلومه چین تونسته خودروسازی آمریکا رو نجات بده که اینجوری بلبل زبونی میکنی.
ولی فعلا که برخلاف امریکاییها حاضر شده کارخونش رو ببنده تا اینکه بره زیر مجموعه چین برخلاف فورد و کرایسلر و جنرال موتورز
amirkhanzadeh
۱۰ آبان ۱۴۰۳متاسفانه nismo جان
علی انگلیسی متوجه نمیشه
وگرنه یک سر به سایت اصلی خودرو سازی
لینکلن جنرال موتورز فورد و کرایلسر و… می زد چیز های جالبی از جمله سهامشون که برای چین و اروپاست بر می خورد
ولی خب متاسفانه انگلیسی متوجه نمی شه
حسن
۱۰ آبان ۱۴۰۳خب شما احتمالا سواد نداری که ترجمه ی همون صفحه بالای صفحه به چندین زبان قابل رویت است
شما همین فارسی را درست متوجه نمیشی حالا فک کن انگلیس را چجوری درک میکنی اونا کارخانه های شرکتهای مختلف در کشورهای مختلف هستند مث فورد چین فورد هند فورد اروپا
گسترده ترین شعبه فورد، فورد اروپا (Ford of Europe) است که در کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، ترکیه، رومانی، روسیه و بلژیک کارخانه دارد. شرکت فورد در کشورهای دیگری نظیر کانادا، مکزیک، برزیل، آرژانتین، کره جنوبی و هند نیز دارای کارخانه می باشد.
راستگو
۱۰ آبان ۱۴۰۳ممنونم از شوی نوا بخاطر نطق های طنزی ک مینوازه
(البته نه جایی ک خبر از شکست یواس باشه اونجا ها شوی نوا نیس)
شوی نوا 77سال فروش بالا و1930 تا2007رو یادشه اما یادش نیس جی ام وقتی ورشکست بودجه ای ک از طرف یواس به جی ام تزریق شد نزدیک به کل تولید ناخالص یک ساله یه کشور اروپایی بود
حسن
۱۰ آبان ۱۴۰۳بزرگوار بحران وال استریت ربطی به خودرو سازان نداشت ورشکستگی به علت کم ارزش یا بی ارزش شدن داراییها بوجود اومد اون یک بحران ملی که تاثیرات جهانی هم داشت و دنیا را متضرر کرد خودروسازان امریکا مث قطره در دریا بودن وجدانا فقط یه گوشه از لحاف را گرفتید تکون میدید هیچ اطلاعات جامعی هم ندارید
amir-mr
۱۰ آبان ۱۴۰۳حقیقتا واقعا دلقکی
نیو کار
۱۰ آبان ۱۴۰۳ایشاالله قسمت ایرانخودرو و سایپا بشه
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳اونها هرگز ورشکست نمیشن
واقعا باید راه و روش اینها رو کتاب کنن به بقیه دنیا درس بدند
خیلی هنر میخواد که ماشینهای 50 سال پیش رو بدون کوچیکترین تغییر، کوچیکترین پیشرفت، پایین ترین ایمنی و در عین حال بالاترین قیمت به مردم بیچاره بفروشی
JaMsHiD_R1988
۱۰ آبان ۱۴۰۳وقتشه که ماشینای برقی ضرر ده رو بذاری کنار و به قدرت دیزل و TDI پی ببری ای ملعون کج فهم با این اقداماتت
بجا اینکه راهکار درست کنه میاد پشت تریبون میگه ما از چین میترسیم
خدایا
hosen
۱۰ آبان ۱۴۰۳نه تنها فولکس بلکه بقیه کمپانی هام محصولات الکتریکی کم سودش رو بزارن کنار
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳آدم کارخونه اش رو تعطیل کنه کارگراش رو اخراج کنه ولی حداقل مثل آمریکایی ها زیر دست چینی ها نشه
(Ali(chevynova
۱۰ آبان ۱۴۰۳لینک از مجله کار اند درایور و موتور ترند بفرست که صاحبان خودروسازی آمریکا چین هست وگرنه داری از ورشکستگی فولکس حرص میخوری و با چینی خطاب کردن خودروسازان آمریکا حرصت رو کمی آروم میکنی
چین اومد سهامدار ارشد بنز و سهامدار کامل بورگوارد و ولوو شد و ابوظبی هم سهامدار کامل مکلارن و تاتا هندوستان هم مالک جگوار و لندروور
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳هیچکدوم از اینایی که گفتی اصلا برای من مهم نیستن دست کین حتی زیر مجموعه سایپا هم باشن برام مهم نیست تویی که اصالت اصالت و ماشالا ماشالا میگی و آخرش هم میبنی همه برندای موردعلاقت چینی ان و خودتو ضایع میکنی
کار اند درایو و موتور ترند هم همچین خبرهایی رو زیاد کار نمیکنن که کدوم شرکت مال کیه یا کی چند درصد سهام اون یکی رو خریده
اما برخلاف اونا پدال همه این اخبار رو کار کرده و تمام مدارک تو آرشیوش موجوده میتونی چک کنی
Mr wrong
۱۰ آبان ۱۴۰۳بیخیال کیومرث مواقع عصبانیت سعی کنیم چیزی نگیم
Kiarash
۱۰ آبان ۱۴۰۳دقیقا امیدواریم فولکس واگن برند محبوب خودم به دوران خوبش برگرده و زیر دست چینی ها نیفته
جرمی کلارکسون
۱۰ آبان ۱۴۰۳مثل آمریکایی ها❌
مثل بی ام و✅
مهراد
۱۰ آبان ۱۴۰۳جرمی کلارکسون : من با این لوس بازی های این رفیقامون اصلا موافق نیستم و خودم بارها جوابشون رو دادم ، ولی بی وفا ، شوخی شوخی با بی ام و هم شوخی
اسم بی ام و به تنهایی به کل تاریخ چین میارزه
amirkhanzadeh
۱۰ آبان ۱۴۰۳این فقط یک احتمال فکر نکنم دولت آلمان اجازه این کارو بده چون کلی از افراد بیکار می شند
بنظرم یک فکر بهتر می کنند
شک ندارم
مهراد
۱۰ آبان ۱۴۰۳منبع : منابع متان زیر زمینی حاصل از فضولات انسانی
مهراد
۱۰ آبان ۱۴۰۳دوستان برای اینکه بفهمین در ریپلای به کامنت ها کدوم پاسخ برای کدوم کاربر بوده به اندازه کادر پاسخ توجه کنید ( کادر بزرگ تر برای پاسخ به کامنت های بالاتر و کادر کوچک تر برای پاسخ به پاسخ در پاسخ )
MOPAR
۱۰ آبان ۱۴۰۳اول صبح فشار برات خوب نیست
B
۱۰ آبان ۱۴۰۳این دروغو اولین بار کی گفت نمیدونم از رو فشار مثل طوطی تکرار میکنین وضعتون خرابه به یه روانشناسی چیزی مراجعه کنین هر جا حرفی ندارین این دروغ رو میگید
حرف در و پیکر دار بزنید و یکم خجالت بکشید بابت پخش عمدی اطلاعات دروغ
مثل برخی مسئولین با وقاحت تمام دروغ نگید و خودتونو کوچیک نکنید
datsun
۱۰ آبان ۱۴۰۳اوضاع برای بقیه خودروسازهای که فقط به بازار نیم انحصاری اروپا دل بسته بودن و به فکر رقابت بازار جهانی نبودن هم همینه
BMZ
۱۰ آبان ۱۴۰۳اوضاع توی اروپا مدام داره بدتر میشه ، تقریبا داره میشه یه چیزی مثل دهه 80 – 90 میلادی آمریکا ، زمانی که خودروساز های ژاپنی با قیمت مقرون به صرفه و مصرف پایین یهو روی بورس اومد و جا برای آمریکایی ها تنگ شد . نتیجه ش هم شد ورشکستگی و تعطیلی بعضی برند ها و فقط فورد تقریبا ازش سالم بیرون اومد(حتی جنرال موتور هم ورشکست شد).
الان هم توی آلمان روزبهروز خودرو های چینی به دلیل قیمت پایین، کیفیت نسبتا مناسب، قدرت وبرد معقول بیشتر میشن
علاوه بر این ، یکی از بزرگترین بازارهای خودروسازها ، کشور چینه که الان با پیشرفت چشمگیر کمپانی های چینی، دیگه مشتری برای بقیه خودروسازها نیست
نسل z آلمان برخلاف نسل های قبلی اصلا تعصب روی خودروسازی شون ندارن ، دولتی هم که الان در آلمان مستقره، یک دولت مسخره متمایل به چپ و طرفدار محیط زیستو از این جور حرفاست، همینا شده بلای جون خودروسازها . آمریکا یه حرکت قشنگی که علیه چین زد ، اول ممنوع کردن و بعدش وضع تعرفه سنگین روی خودروساز های چینی بود . چیزی که دولت فعلی آلمان عرضه شو نداره.
خلاصه که صنعت خودروسازی روزهای تاریکی رو میگذرونه…
مهراد
۱۰ آبان ۱۴۰۳تقریباً با صحبتات موافقم
بجز بخش دولت فعلی آلمان
درد و بلای دولت فعلی بخوره تو فرق سر دولت قبلی
BMZ
۱۰ آبان ۱۴۰۳اتفاقا مرکل توی اتحادیه و خارج از اون قدرت زیادی داشت. اقتصاد آلمان رو از این رو به اون رو کرد. شولتس، صدراعظم فعلی شلوارشو نمیتونه بالا بکشه.دور بعد کلکش کندس. تنها بدی دولت مرکل این بود که درهای کشور شو روی کلی پناهنده باز کرد . توی آلمان پر شده از افغانی، سوری، لبنانی و عرب که نه زبان بلدن نه کار.فقط توی خونه ن ، از دولت پول میگیرن و بچه میارن. آلمانی ها از این قضیه خیلی عصبانین. حزب راست افراطی afd که تفکرات نزدیک نازی داره، در حال محبوب شدن بین مردم و قدرت گرفتنه. اونا مخالف قانونای حفاظت از محیط زیست و همچنین مخالف مهاجرت و مالیات هستن.
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳دولت آلمان امروزی یه دولت تو سری خور آمریکا و انگلیس هست و هیچ قدرت و اراده ای از خودش نداره
datsun
۱۰ آبان ۱۴۰۳سالهاست آمریکا آلمان رو تبدیل به یه کشور ضعیف کرد و از اون خوئی وطن پرستی و بلند پروازانه تبدیل کرده به یه مشت انسان ضعیف و lgbt ….. بعد از پیشوا دیگه آلمان شکوه قبل رو نداره
Hamid
۱۰ آبان ۱۴۰۳اینایی که گفتی بیشتر ژاپن رو به یاد میاره
از سامورایی تبدیل به انیمه شدن
Nismo
۱۰ آبان ۱۴۰۳آلمان و ژاپن که یه زمانی ابر قدرتی برا خودشون بودن تبدیل شدن به تو سری خور مستعمر آمریکا و انگلیس
datsun
۱۰ آبان ۱۴۰۳ژاپن هم وضعیت بهتری از المان نداره
JaMsHiD-B
۱۰ آبان ۱۴۰۳آلمان الان که یه خدا زده ای هست که دومی نداره
I love Deutschland
۱۰ آبان ۱۴۰۳هلدینگ فولکس با اون عظمت میگه تولیدات مون ضررده هستند و باید چندتا کارخونه رو تعطیل کنیم، بعد اینجا شرکت های خودروسازی با اینگه اظهار میکنن ضررده هستن ولی بازم تولید میکنن و قیمت های نجومی میکنن تو پاچه مردم!! خب اگر تعطیل کنید هم شما سود میکنید هم ملت که خودرو رو با قیمت معقول جهانی میخرن ازین پس… /
محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۳تو ایران مواد اولیه رو با نرخ دلار به خودروساز می فروشند بعد دولت توقع داره با نرخ ریال خودرو بده به مردم.
خب اینجوری این چرخه معیوب ادامه پیدا می کنه و دولت هی زیان می ده.
مهراد
۱۰ آبان ۱۴۰۳اگر پنج سال پیش کسی بهم میگفت روزی فولکس واگن دچار مشکلات اقتصادی میشه بهش میگفتم شبا شام کمتر بخوره ؛ ولیکن روزگار امروز فولکس واگن و امثالهم بخاطر تصمیمات و اجراییات اون یارو لمپهنه ( آنگلا مرکله ) که حتی الان بعد از رفتنش هم آلمان داره تاوان کارای صد من یغاز اون لعنتی رو میده
آلمان ها و اروپاییام که خدا بده برکت کلا موقعی که به خنس میخورن فورا برای شرکت های آمریکایی تیز میکنن و سر گردنه خفتشون میکنن تا پول بی عرضگی مسئولان دوزاریشون رو دوباره از آمریکا درارن
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۰ آبان ۱۴۰۳بایستی کارخانههای خودشون را به کنیا منتقل کنند هم دانش فنی لازم را دارند هم کیفیت کارشان بالاست هم کارگر بسیار ارزانتر هست
تویوتا و بنز هم اونجا کارخانه دارند و کیفیتشان بالاس
Galant.VR4(JDM)
۱۰ آبان ۱۴۰۳وقتی که اعتراضات شکل بگیره سهام فولکس بیشتر افت میکنه یکی از دلایل اصلی این بدبختی ها چینی ها و برقیسازیه سیاستی که باعث شده صنعت چین سلطه خودشو روی آمریکا و اروپا حتمی کنه .
فولکس که خودش قویترین برند اروپا هست اینطور ضربه خورده وای به حال بقیه
دیا
۱۰ آبان ۱۴۰۳این خبر برام تا حدودی جالب بود ولی خیلی خیلی جالب تر از اون بحث دعوا گونه عزیزان هستش ، که اگه کسی نفهمه هرکدوم از عزیزان دیپلمات و نماینده آلمان امریکا و چین هستن. کاش می تونستیم سر وضعیت کنونی مملکتمون هم اینجوری بحث کنیم. نمی دونم انور دنیا یه کارخونه یا یه شرکت موفق یا ورشکست میشه چه تاثیری تو زندگی ما تو ایران داره. اونا دارن به بهترین نحو زندگیشونو میکنن اینجا ما با وضعیت اونا دعوا داریم. دلار شده ۷۰ هزار تمن تمام ایران ورشکست شده یکی نمیاد بگه چرا اینجوریه و چه باید کرد اونوقت واسه یه کارخانه الملانی …..
رامتین
۱۰ آبان ۱۴۰۳چین داره همه جا رو تسخیر میکنه. نکته مثبت چین، بازار خودشه. 2 میلیارد جمعیت یعنی از کل اروپا بیشتر. کنیا یا جاهای دیگه هیچ کمکی نمیکنه بهش! هدف فولکس اینه تو خود چین فروش کنه وگرنه در اروپا فروشش بد نیست و در امریکا اصلا خوب نیست.
JaMsHiD-B
۱۰ آبان ۱۴۰۳فشار دولت آلمان بر روی خودروساز هاش و همکاری نکردن دولت با خودروساز ها فقط به ضرر خودش تموم میشه
خدا زده های مستعمره