فولکس واگن

معرفی سه کانسپت برقی فولکس‌واگن، آماده تولید برای تسخیر بازار

فولکس‌واگن با معرفی سه کانسپت جدید شامل یک سدان و دو کراس‌اوور در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵، برای تقویت حضور خود در بازار چین آماده می‌شود.

پس از رونمایی از کانسپت ID.Code در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، فولکس‌واگن همچنان به توسعه مدل‌های اختصاصی برای بازار چین ادامه می‌دهد. این برند آلمانی در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ سه کانسپت جدید معرفی کرده که کاملاً آمادهٔ تولید به نظر می‌رسند. کانسپت‌های ID.Aura، ID.Era و ID.Evo با همکاری شرکای محلی فولکس‌واگن، یعنی فاو، سایک و آنهویی توسعه یافته‌اند. این سه خودرو، شامل دو کراس‌اوور و یک سدان، نسل جدیدی از خودروهای برقی هوشمند فولکس‌واگن را معرفی می‌کنند که به‌طور خاص برای بازار چین طراحی شده‌اند.

به گفته فولکس‌واگن، تمام مدل‌های تولیدی که از این سه کانسپت مشتق می‌شوند، به سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای رانندگی خودکار پیشرفته مجهز خواهند بود. تا سال ۲۰۲۶، این خودروها به تکنولوژی خودران سطح دو پلاس دست خواهند یافت به این معنا که در برخی شرایط می‌توانند بدون دخالت راننده، اقداماتی مانند سبقت، پیچیدن و ورود به جریان ترافیک را به‌صورت مستقل انجام دهند. بااین‌حال، این سطح هنوز مانند سطح سه اجازه رانندگی بدون نظارت کامل را نمی‌دهد و راننده باید هوشیار باقی بماند و آماده کنترل خودرو باشد. علاوه بر فناوری‌های جدید، این سه کانسپت با توجه ویژه به سلیقه مشتریان چینی و تمرکز روی فضای سر فراوان برای سرنشینان عقب و فاصله محوری بلند برای راحتی بیشتر طراحی شده‌اند.

فولکس‌واگن ID.Era

کانسپت ID.Era یک شاسی‌بلند بزرگ سه‌ردیفه است که توسط سایک-فولکس‌واگن توسعه یافته است. این خودرو به یک موتور بنزینی مجهز است که صرفاً به‌عنوان بردافزا (ژنراتور برای شارژ باتری) عمل می‌کند. فولکس‌واگن اعلام کرده که ID.Era با ترکیب باتری و موتور بنزینی، شعاع حرکتی ترکیبی ۱۰۰۰ کیلومتر دارد درحالی‌که با باتری به‌تنهایی می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. این شاسی‌بلند برای خانواده‌ها و سفرهای طولانی طراحی شده و فضای داخلی جاداری ارائه می‌دهد.

فولکس‌واگن ID.Evo

کانسپت بعدی، ID.Evo است توسط فولکس‌واگن آنهویی توسعه یافته است. این خودرو هم یک کراس‌اوور بزرگ است ولی روی خریداران جوان‌تر تمرکز دارد. این خودرو بر پایه پلتفرم ۸۰۰ ولتی ساخته شده است که امکان شارژ سریع‌تر را فراهم می‌کند. ID.Evo مجهز به معماری الکترونیکی پیشرفته زونال است که از به‌روزرسانی‌های از راه دور و سیستم‌های دیجیتال پیشرفته پشتیبانی می‌کند. طراحی این شاسی‌بلند با خطوط تیز و مدرن، برای جلب‌توجه مشتریان جوان طراحی شده است.

فولکس‌واگن ID.Aura

آخرین کانسپت، ID.Aura، یک سدان کامپکت است که توسط فاو-فولکس‌واگن طراحی شده است. این خودرو اولین مدلی است که از پلتفرم جدید CMP با معماری الکترونیکی زونال استفاده می‌کند. ID.Aura با طراحی نرم، امکانات هوشمند و رابط کاربری الهام گرفته از گوشی‌های هوشمند برای سیستم اطلاعاتی-‌سرگرمی عرضه خواهد شد. همچنین، این خودرو به یک دستیار هوش مصنوعی انسان‌نما مجهز است که کنترل طبیعی‌تر عملکردهای داخل خودرو را ممکن می‌سازد. ID.Aura برای خریدارانی که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب در سگمنت A هستند طراحی شده است.

فولکس‌واگن قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۷، بیش از ۳۰ مدل جدید به بازار چین عرضه کند که ۲۰ مدل از آن‌ها در دسته خودروهای انرژی نو قرار می‌گیرند. این دسته شامل خودروهای تمام الکتریکی، پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی بردافزا است. کانسپت‌های معرفی‌شده در شانگهای، پیش‌نمایشی از این تهاجم گسترده محصولات هستند و تولید سری آن‌ها از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (256 ديدگاه)

    تاثیر چین ✅

    موافقم 11
    مخالفم 2
  2. Lyting

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (109 ديدگاه)

    چقدر اسامی عجیبی دارند

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. KOP

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    طراحی ها تاثیر گرفته از سایرین و هر کدوم ساز خودش میزنه و دیگه برند طرح کلی مشخص نمیکنه بلکه سلیقه بازار پرفروش چین طرح تعیین میکنه.
    من در هر زاویه دید ، تاثیر خودروهای مختلف در طراحی به وضوح میبینم. رنجرور، تسلا ، آلفا ، بخصوص وینفست، فیسکر و …
    قبلا کمپانی ها یک زبان طراحی مشخص داشتند ، اما هر سال دریق از پارسال!!!!!
    این سه مدل بجز نشان مشترک ، هیچ زبان مشترک طراحی ندارند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Reza

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ماشین های بی روح مصرفی
    نمیشه گفت بد یا خوبه
    ولی شما فکر کن چقدر خودرو تولید میشه آبکی
    چون آمار نشون میده نسل جوون به دنبال مالکیت نیست، یعنی دوست نداره ماشین بخره، بیشتر میرن رنت میکنن چند ساله، بعد هم یکی دیگه؛
    آلمان رو که دیدم اینطوریه.

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا