بلومبرگ مدعی شده است فولکسواگن در سال ۲۰۲۴ از تسلا عبور کرده و بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در دنیا خواهد بود.
این خبر مفصل نشان میدهد گروه فولکسواگن برای رسیدن به این هدف ۱۶ خودروی الکتریکی جدید را عرضه خواهد کرد. بلومبرگ قبلاً انتظار داشت این غول خودروسازی آلمانی در سال ۲۰۲۳ از نظر فروش تسلا را پشت سر بگذارد اما کارخانههای جدید تسلا در آلمان و تگزاس به این برند آمریکایی کمک خواهند کرد میزان فروش خود در یک سال آینده را افزایش دهد.
بلومبرگ اظهار میدارد گروه فولکسواگن در سال ۲۰۲۱ تعداد ۳۱۰ هزار خودروی الکتریکی را تحویل مشتریان اروپایی داده که بهطور قابلتوجهی بیشتر از فروش ۱۷۰ هزار دستگاهی تسلا است. البته حضور فولکسواگن در آمریکا داستان دیگری دارد. این گروه خودروسازی به منظور تثبیت خود به عنوان پیشتاز بازار الکتریکیها نیازمند تکرار موفقیت بازارهای اروپایی در سایر کشورها به ویژه چین خواهد بود جایی که فقط سهم ۳.۵ درصدی از بازار خودروهای الکتریکی را از ابتدای سال تا ماه آوریل دارد.
البته این تنها گروه فولکسواگن نیست که در بازار خودروهای الکتریکی رشد سریعی را نشان میدهد. بلومبرگ میگوید BYD چین امسال سومین سازنده بزرگ خودروهای الکتریکی در جهان خواهد بود و این موقعیت را تا سالهای ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ حفظ خواهد کرد. به این ترتیب BYD میتواند بالاتر از شرکتهای مشهوری همچون فورد، جنرال موتورز، چانگان، استلانتیس، جیلی، مرسدس بنز و تویوتا قرار گیرد.
نکته جالب اینکه طبق گفته بلومبرگ همهگیری خودروهای الکتریکی به اندازه پیشبینیهای کارشناسان سریع نخواهد بود. در واقع این رسانه خبری میگوید خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۵ تنها سهم ۱۵ درصدی از بازار را خواهند داشت که نسبت به سهم ۶ درصدی سال ۲۰۲۱ رشد خوبی را نشان میدهد اما به اندازه پیشبینیها نیست. چین همچنان مهمترین بازار این خودروها خواهد بود چراکه سهم ۲۵ درصدی را در سال ۲۰۲۵ خواهند داشت. سهم خودروهای الکتریکی در بازار چین ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۱ بوده است. همچنین پیشبینی میشود این خودروها در اروپا سهم ۲۰ درصدی را طی سال ۲۰۲۵ داشته باشند که نسبت به سهم ۹ درصدی سال پیش پیشرفت نسبتاً خوبی را نشان میدهد. انتظار میرود اواسط دهه جاری میلادی با عرضه طیف گستردهای از پلتفرمهای الکتریکی و پیشرفتهای تکنولوژی باتریها مصادف شود و به این ترتیب خودروهای الکتریکی ارزانتری تولید شوند.
اگرچه انتظار میرود برخی خودروسازان مطرح رقیب تسلا شوند اما افزایش فروش محصولاتشان میتواند با افزایش هزینهها و کاهش سوددهی همراه باشد، مشکلاتی که تسلا آنها را مدتها پیش پشت سر گذاشته است.
آرم@ن
۲۸ خرداد ۱۴۰۱احتمالش خیلی زیاده
meysam
۲۸ خرداد ۱۴۰۱این را هم باید درنظر گرفت فولکس می خواد با 16 مدل به این هدف فروش برسه و از تسلا رد بشه
درصورتی که تا اون موقع تسلا نهایت 2 مدل جدید ارائه بده مثل سایبرتراک و رودستر که کلا میشه 6 مدل
تولید 6 مدل خودرو هزینه بمراتب کمتری نسبت به تولید 16 مدل خودرو داره
درنتیجه تسلا با 6 مدل سود بیشتری از فولکس با 16 مدل کسب میکنه
اما ورود بیشتر خودروسازان به بازار الکتریکیها میتونه باعث کوچکتر شدن بازار تسلا و احتمالا کاهش ارزش یا حباب سهامش با یه شیب یکنواخت بشه و ارزش سهامش به نقطه تعادلی برسه
TML BN
۲۸ خرداد ۱۴۰۱من داخل پست یک ماه پیش هم گفتم هیچکس نمیتونه فولکس رو دست کم بگیره و میدونه چیکار میکنه قابل توجه تسلا فن های عزیز
new RAMIN
۲۸ خرداد ۱۴۰۱رامینی
ramin fan
و…
پدال شما با منتشر کردن کامنت های این اکانت در طی 1هفته اخیر درواقع داری به من توهین میکنی…واقعا نمیدونم قسمت فیلترینگ کامنت های پدال چی میگذره…اون از کامنت های پست های دیروز(که آدم حالش بهم میخورد) اینم از این پست…
انگار پدال دوست داره کامنت های مسخره و توهین شونده منتشر کنه.خود من به شخصه دیدم یکی فحش وحشتناک نامناسب داده یا کلمه خیلی بدی گفته ولی منتشر شده!
.
روزی نشده درمورد هرچی نظر بدم بدون منبع…قرار باشه درباره اکسیژن نظر بدم بامنابع میام نظر میدم…بسیاری از کاربرای خوب پدال که فارق از طرفدار برند خاصی بودن همیشه احترام میزاشتن و با مدرک و منبع نظر میدادن اما الان دیگه نیستن علتش هم حضور اکانت فیک ها و مسخره شدن توسط اکانت فیک ها بود.توهین ها بماند…
2بار از سایت پدال خداحافظی کردم…یه بار 24روز نبودم یه یار هم 45روز…ولی بعدش برگشتم واقعا پدال رو نمیشه ترک کرد.اما واقعا دیگه کامنت ها از مرز تعصب هم گذشته… یه عده چنان نظر میدن که مانی خوشبین که کلی ماشین داره اونطوری نظر نمیده! پدال هم یه سری کامنت هارو منتشر میکنه اصلا آدم هنگ میکنه… واقعا متاسفم…
امروز 28خرداد 1401…
امروز18ژوئن 2022هست…
اینم 2272مین کامنتم…
یادش بخیر بهمن 98 بود خبر از کرونا اومد همه مون مسخره کردیم گفتیم عمرا ویروس وحشتناکی باشه اما شوخی شوخی جدی شد و الان خرداد 1401هستیم و 2 سال و4ماهه از شیوع ویروس کرونا میگذره…الان سال 2022 هستیم ولی زمان عین موشک میگذره و سال 2024 و 2030 و…هم میاد و میره و میگیم اه گذشت…اه برند هه چی میگه اینجا له چرا ثروتمندان برای چیزهای عجیب صف بستن!
خوبی دید بدی دیدید ببخشید.از نصیحت کردن خوشم نمیاد ولی از من به شما نصیحت…تا چیزی رو ندیدید و تجربه نکردید نظر تخصصی ندید…حالا اون چیز ممکنه نگاه کردن با تلسکوپ به مشتری باشه یا مالکیت گوشی اپل یا سواری فلان خودرو…
هرکی اومد مشخصات منو داد بدونید اکانت فیکی پیش نیست…به لطف خودتون و کامنتاتون من واقعا از سایت پدال حداحافظی میکنم…اگر دلتون برای من تنگ شد(احتمال زیر0!) نگاه بیاندازید به فروش خودروها در بازارهای عربی دل تنگیتون برطرف میشه😃
👋👋👋👋روزهای خوب و سال های خوبی رو براتون آرزومندم
porsche
۲۹ خرداد ۱۴۰۱شاید با کامنت هات موافق نبودم
اما واقعا ترول ها زیادن
بچه مدرسه ای ها زیادن
واقعا سایت پدال دیگه قابل تحمل نیست
(از رفتنت ناراحت شدم🖤)
Elmiraj
۲۸ خرداد ۱۴۰۱((اگرچه انتظار میرود برخی خودروسازان مطرح رقیب تسلا شوند اما افزایش فروش محصولاتشان میتواند با افزایش هزینهها و کاهش سوددهی همراه باشد، مشکلاتی که تسلا آنها را مدتها پیش پشت سر گذاشته است.))
بله مهم اینه که چه میزان درآمد خالصی از این فروش الکتریکی داری نه اینکه تنها برای خودنمایی با زیاندهی به آمار فروش رقیب برسی و آخر سال متوسط درآمد حاصل از فروش درونسوز را هم با الکتریکی تقسیم کنی و بگی فلان میلیارد سود کردم !!!
پویان
۲۸ خرداد ۱۴۰۱البته من چند سال قبل یادمه هم بلومبرگ هم اکونومیست گفته بودن تسلا ورشکست میشه. اکونومیست یادمه 4 یا 5 سال پیش گفته بود.پس طبق گفته بلومبرگ نمیشه گفت حتما فولکس واگن اوله
عارف
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دولت آمریکا سرمایه گذاری خیلی زیادی داره روی برقی شدن ماشین ها میکنه و هیچ دولتی در دنیا مثل آمریکا پول نداره که اینجوری بتونه حمایت کنه.