گروه فولکسواگن در حال ایجاد تغییراتی در ساختار مدیریتی خود است و بهزودی «الیور بلوم» مدیرعامل پورشه ریاست هیئتمدیرهٔ یکی از بزرگترین غولهای صنعتی آلمان را بر عهده خواهد گرفت. او از اول سپتامبر به این سمت منصوب خواهد شد و انتظار میرود در درازمدت همچنان بهعنوان مدیرعامل پورشه هم باقی بماند. بلوم گفته است که از هدایت هردو شرکت پورشه و گروه فولکسواگن هیجانزده است و بهعنوان مدیرعامل دو شرکت روی خریداران، برندها و محصولات تمرکز خواهد کرد. بلوم در سال ۱۹۹۴ به گروه فولکسواگن ملحق شد و در طول این سالها پستهای مدیریتی مختلفی در آئودی، سئات، فولکسواگن و پورشه داشته است.
بلوم پیش از آنکه در سال ۲۰۱۵ به هیئتمدیرهٔ پورشه بپیوندد، مسئولیت بخش تولید و لجستیک پورشه را بر عهده داشت. او همچنین از سال ۲۰۱۸ عضو هیئتمدیرهٔ فولکسواگن هم بوده است. بلوم جایگزین هربرت دیس خواهد شد که در جولای سال ۲۰۱۵ وارد گروه فولکسواگن شد و هیئت نظارت این گروه او را بهعنوان عضو هیئتمدیره و رئیس هیئتمدیرهٔ خودروهای سواری فولکسواگن منصوب کرد. دیس فعالیت خود در دنیای خودروسازی را در اواخر دههٔ ۸۰ آغاز کرد و پیش از پیوستن به فولکسواگن در بامو کار میکرد.
دیس تنها چند ماه قبل از افشای رسوایی دیزلگیت وارد فولکسواگن شد و این موضوع زمینه را برای تصدی او در شرکت فراهم کرد. او در سال ۲۰۱۸ رئیس گروه فولکسواگن شد و به این خودروساز بزرگ اروپا کمک کرد تا پیامدهای دیزلگیت را پشت سر بگذارد. دیس همچنین شرکت را در مسیر تولید خودروهای الکتریکی قرار داد و حالا بلوم این مسیر را ادامه خواهد داد.
rezars pc
۱ مرداد ۱۴۰۱هرکاریی میکنی عزیزمی هوا لامبو بیشتر داشته باش سید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ مرداد ۱۴۰۱حس می کنم آقای دیس خسته شده بود و به استراحت نیاز داشت
ظاهرا خدمات ایشون در چهار سال اخیر برای فولکس واگن خیلی خوب جواب داد و یکی از بهترین مدیران خودروسازی جهان بود
NAVID۰۰۹۸
۱ مرداد ۱۴۰۱البته باید یه فکری به حال وابستگی خودشون به بازار کشور چین بکنند که بیش از ۵۰٪ بازار فولکس در چین هست و چین میتونه با این کمپانی بازی کنه و اهداف خودش را پیش ببره !
فولکس باید فکر آن روزی را بکنه که اگر به دلایل سیاسی چین را تحریم کردند آسیب نبینه و ورشکست نشه و این را یادم هست در یکی از مقالات خارجی یکسال پیش به آن پرداخته بودند و زنگ خطرش را به صدا در آوردن !
hasnnami
۱ مرداد ۱۴۰۱درحال حاضر چین بازار خوبی برای خودروسازان بزرگ در سال 2021:
گروه فولکس واگن 24 درصد فروشش در چین بوده 2164946 دستگاه
تویوتا – لکسوز 20 درصد فروشش در چین بوده 1944010 دستگاه
فولکس واگن باید مواظب اروپا باشه که 33 درصد فروشش اونجاست
تویوتا – لکسوز 11 درصد فروشش توی اروپاست
دانا
۸ مرداد ۱۴۰۱وقتی مدیرانی هر کدام کاردان وکارامد ودلسوزتر از دیگری در راس هرم مدیریت شرکت قرار گیرند حاصل گروه فولکس واگن میشه .