هاچبک برقی فولکسواگن ID.2 تا سال ۲۰۲۵ با قیمت پایه حدود ۲۳ هزار دلار بر مبنای خودروی برقی و مفهومی ID.LIFE ساخته و راهی بازار خواهد شد.
با گرانتر شدن خودروها به دلیل مقررات سختگیرانه آلایندگی و ارزانتر شدن باتریها، اجتنابناپذیر است که مدلهای تمام الکتریکی در آینده نزدیک به همان اندازه، یا حتی بیشتر، مقرونبهصرفهتر از پیشنهادهای مشابه با پیشرانههای احتراق داخلی شوند. فولکسواگن بهشدت روی سناریوی تولید خودروی برقی برای کوچکترین عضو خانواده ID یعنی ID.2، شرطبندی کرده است که در سال ۲۰۲۵ با قیمت ۲۳،۲۹۴ دلار (۲۰،۰۰۰ یورو) عرضه میشود.
فولکسواگن ID.2 توسط خودروی مفهومی ID.LIFE در نمایشگاه خودرو مونیخ طی سپتامبر گذشته پیشنمایش شد. شاید نسخه تولیدی سالهای زیادی ناشناخته باقی بماند، زیرا برای رونمایی در اواخر سال ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است، اما نمونه اولیهی کاملاً کارآمد، ایده خوبی از زبان طراحی به ما میدهد. این مدل یک کراساور بخش B (شامل خودروهای کوچک، هاچبک، سابکامپکت و سوپرمینی) خواهد بود، درحالیکه مدل کوچکتر و پایینتری با نام ID.1 بعداً به عنوان جانشین خودروی شهری فولکسواگن e-up خواهد آمد!
هاچبک فولکسواگن ID.2 به جای اینکه شبیه ID.3 کوچک شده به نظر برسد، هویت خاص خود را با شکل جعبهای و رویکردی نسبتا مینیمالیست خواهد داشت. رندر انحصاری وبسایت carscoops به ما نشان میدهد که مدل تولیدی با کاهش برخی از ویژگیهای ID.LIFE، چگونه میتواند به نظر برسد.
در نمای جانبی، مدل تولیدی احتمالاً دارای دستگیرههای در و آینههای معمولی خواهد بود، درحالیکه سقف متحرک فانتزی مفهومی را نادیده میگیرد و حذف میکند. جلوپنجره پوشانده شده به رنگ مشکی رنگآمیزی شده است و چراغهای جلوی بسیار معمولی، ظاهر چراغهای گرد و LED فولکسواگن بیتل را یادآوری میکنند.
سپر از ورودی هوای مدرنی مشابه الگوی چند سوراخ معرفی شده توسط ID.3 و سینی زیر طرح آلومینیومی بهره میبرد تا ظاهری ماجراجویانهتر همراه با افزایش فاصله از زمین داشته باشد.
با قضاوت نسبت به ID.LIFE، خودرو ID.2 ابعادی شبیه به شاسیبلند کوچک فولکسواگن T-Cross با پیشرانه احتراق داخلی دارد. طول این خودروی برقی ۴،۰۹۱ میلیمتر (۱۶۱ اینچ)، عرض آن ۱،۸۴۵ میلیمتر (۷۸/۶ اینچ) و ارتفاع آن ۱،۵۹۹ میلیمتر (۶۲/۹ اینچ) است و فاصله بین دو محور آن به ۲،۶۵۰ میلیمتر (۱۰۴/۳ اینچ) میرسد.
خودروهای مفهومی معمولاً دارای ویژگیهای طراحی آیندهنگر در داخل کابین هستند که برای تولید در نظر گرفته نشدهاند. در این زمینه، ما حدس میزنیم که پروژکتوری که صفحهنمایش ۳۴ اینچی روی شیشه جلو ایجاد میکند، غربیلک فرمان Yoke و نمایشگرهای لمسی پنهان روی داشبورد، به هاچبک برقی ID.2 نمیرسد.
چیزی که احتمالاً در آن عملی خواهد شد، استفادهی گسترده از مواد پایدار و بازیافتی، صندلیهای تاشو بهعلاوه حذف صفحهنمایش سیستم سرگرمی است که با گوشی هوشمند کاربر (حداقل در تیپهای سطح پایین) جایگزین میشود.
کاهش هزینههای خودروی برقی
زیربنای فولکسواگن ID.2، نسخهای کوتاه شده از پلتفرم MEB خواهد بود که قبلاً در ID.3 و ID.4 در کنار سایر مدلهای تمام الکتریکی گروه فولکسواگن استفاده شده است. این خودرو MEB Eco نامیده میشود و با شاسیبلند کوچک ساخت سئات، هاچبک کوپرا (Cupra)، خودروی برقی ارزانقیمت اشکودا و مدل کوچکتر فولکسواگن ID.1 مشترک خواهد بود.
مهندسان فولکسواگن بهجای اندازهگیری ابعاد کلی، چند ویژگی پلتفرم MEB را تغییر دادهاند تا آن را برای خودروهای کوچکتر گروه فولکسواگن مناسبتر کنند و به هدف قیمت پایه بلندپروازانه دست یابند. در ابتدا، موتور الکتریکی به جای عقب در جلو نصب شده است، که ID.2 را به وسیله نقلیه فقط محرک جلو تبدیل کرده و فضای بار بیشتری را در عقب و قسمتی برای درگاههای شارژ و کابلها ایجاد میکند.
در ID.LIFE، موتور الکتریکی ۲۳۰ اسب بخار (۱۷۲ کیلووات) و ۲۹۰ نیوتنمتر (۲۱۴ پوند فوت) گشتاور تولید میکرد، اما در مرحلهی تولید، انتظار پیشرانهی کم قدرتتری را داریم، زیرا این پیشنهاد عملکرد محوری نیست. اگرچه جالب است که ببینیم آیا فولکسواگن نسخهی GTX پرفورمنس را برای این خودروی برقی عرضه خواهد کرد یا خیر.
به منظور صرفهجویی در هزینه، بستههای باتری در پلتفرم MEB Eco از سلولهای فسفات لیتیوم یونی به جای لیتیوم-یون نیکل منگنز کبالت استفاده میکنند. فولکسواگن ID.LIFE با ظرفیت باتری ۵۷ کیلووات ساعتی ارائه میشود که ظرفیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتری (۲۴۸ مایلی) را ارائه میدهد؛ اگرچه ID.2 به احتمال زیاد با مجموعهای از بستههای باتری مختلف عرضه خواهد شد.
قیمت ۲۳،۲۹۴ دلار (۲۰،۰۰۰ یورویی) اعلام شده برای هاچبک فولکسواگن ID.2 آن را در مقایسه با خودروهای برقی کوچک مانند پژو e-۲۰۸، اوپل کورسا-ای، هوندا e و مینی کوپر SE که هماکنون در دسترس هستند، بسیار ارزانتر میکند. احتمالا این خودرو همتراز با رنو ۵ آینده خواهد بود و بتواند در سطح قیمتی این محصول فرانسوی قرار گیرد.
تولید فولکسواگن ID.2 احتمالا در اسپانیا و در کنار مدلهای دیگر این خودروساز انجام خواهد شد. سئات هدف تولید سالانه ۵۰۰،۰۰۰ خودروی برقی شهری در کارخانه مارتورل خود را تا سال ۲۰۲۵ تأیید کرده است و ID.2 احتمالاً بخشی از این خانواده خواهد بود.
Silent
۱۸ آبان ۱۴۰۰TESLA صنعت خودروسازی آلمانی ها روببین به چه روزی انداخت! :))
تکنولوژی سیلکن ولی یعنی همین.
Silent
۱۸ آبان ۱۴۰۰کپی چینی مدل 2 TESLA با هنر نمایی المان!
فرمون یوک TESLA
قیمت 25K مدل 2
داشبورد و کنسولی که حتی از بعد متریال هم خود مدل 3 هست
فقط فرقش اینه که باس صبر کنن مدل 2 اصلی رونمایی بشه بلکه ازش خوووب کپی کنن! همین مدل EQC ش حتی نتونست توو امریکا جلو X TESLA دوم بیاره و دیپورت شد!
سطح تکنولوژی و فاصله ها چقدر زیاااد شد
فرامرز
۱۸ آبان ۱۴۰۰وقتی تسلا راه رو واسه کاهش هزینه باز کرده چرا بقیه همین مسیر رو نرن. الان مرسدس این فرمون مدل اس رو استفاده کرده بود رسانه ها پر از انتقاد بود. ولی تسلا خیلی راحت ملزومات رو حذف میکنه و خیلی ها به به و چه چه که تسلا عجب تصمیم باحالی گرفت
Silent
۱۸ آبان ۱۴۰۰“””تسلا راه رو واسه کاهش هزینه باز کرده””” باز کرده چوون کارش همینه!
Model2 TESLA بلطف دانشی که کمپانی طی 10 سال به اینجا رسونده از توسعه موتور ها تا باطری و سیستم های قالبگیری قرار هست از 2023 توو برنامه تولید قرار بگیره چون:
1 باطری های 4680 TESLA با ظرفیت بالاتر وقیمت کمتر توسط کمپانی ثبت پتنت شده
2 سیستم قالبگیری یکپارچه که سایبرتراک هم با این سیستم فریمش تولید می شه
3 استفاده از نیروی کار ارزان گیگاشرق آسیا
…. بیش از این حال توضیح نیست
حالا شرکت VW از راه نرسیده می گه منم هستم 😂 بشین که نوبتت بشه با کدوم تکنولوژی که داری؟ کدوم باطری ارزون؟ کدوم نیروی کار ارزون توو اسپانیا؟!! حتی اسم ماشین ID 2!!!تا دستگیرهاش کپییی هست
Silent
۱۸ آبان ۱۴۰۰VW حتی تواان مدیریت نیروی کارش رو هم نداره چه برسه تولید!
یکبار گفتم به طورنسبی
VW برا تولید 700 هزار ماشین 25000 نفر استفاده می کنه
TESLA برا تولید 500 هزار ماشین 12000 نفر
تسلا رو با هیچ کدووم از اینا قیاس نکنید و روش مطالعه کنید
بهزاد
۱۸ آبان ۱۴۰۰سایلنت این اطلاعات مضحک رو نمیدونم چرا پشت سر هم تکرار میکنی!؟
یک شرکت دارای کلی نیروی کار در بخش های مختلفه و در آمار کلی تمام این نیروها جزو بدنه اصلی یک مجموعه به حساب میان و تفکیک نیروی خط تولید با سایر بخش ها برای قیاس در این صنعت بی معنیه.
تعداد نیروی کار vw حدود ۶۶۵ هزار نفر
تویوتا ۳۶۰ هزار نفر
تسلا ۷۰ هزار نفر
ممکنه بخشی از این نیروها اصلا در امور مربوط به تولید مستقیم خودرو مشارکت نداشته باشند.
با هر مجموعه یا سایت تولید جدید هزاران نفر مشغول فعالیت میشن و تسلا هم از این قاعده جدا نیست و ابعاد نیروها و هزینه ها هر سال اضافه میشه و شما هنوز تو اون ۱۲ هزار نفر گیر کردید در حالی که اگر منظور شما خطوط رباتیک و اتوماسیون تولید باشه تمام این بخش دست پخت شرکت آلمانی KUKA بوده و سایر شرکت ها که به عنوان تامین کننده اتوماسیون تولید حضور دارند و هر شرکتی در هر جایی اراده کنه میتونه به آخرین فن آوری های این شرکت ها دسترسی داشته باشه.
رفتار شما مثل بچه ای شده که تازه زبان گشوده و کلماتی که به تازگی یاد گرفته پشت سر هم تکرار میکنه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ آبان ۱۴۰۰خداوکیلی مگه حتی از مدل ۲ یه پروتوتایپ اومده بیرون که بخواد ازش کپی کنه ؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ آبان ۱۴۰۰شما درست میفرمایید سهامدار ارشد
حسین دهمرد
۱۸ آبان ۱۴۰۰بابت هر بار کپی کردن این جمله چقدر مزد میگیری؟
ارین صاحب جمعی
۱۸ آبان ۱۴۰۰داداش به چه روزی انداخت دارن کم کم تا ۲۰۲۵ ازش جلو هم میزنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ آبان ۱۴۰۰خیلی جالبه، منو یاد فولکس واگن type 60 میندازه اونم معکبی و خیلی ساده ساخته بودن،همون مدلی که بدنهاش راه راه بود…
ممد ژانگولر
۱۸ آبان ۱۴۰۰قیمتش از چینی اورا کت پایین همین مقاله کمتره !!!
دیگه اونی که اورا مت بخره خیلی بخره