جدیدترین محصول فولکس واگن، نمونهی پیشتولید از سدان الکتریکی iD.7 است. مدیران شرکت سازنده، توان پیمایش این خودرو را ۷۰۰ کیلومتر پیشبینی کردهاند.
برندهای آلمانی، رشد همهجانبه برای توسعهی مدلهای برقی را ادامه میدهند. بزرگترین خودروساز این کشور، حالا ۴ محصول متفاوت در کلاس هاچبک، ون، کراساور و شاسی بلند را با پیشرانهی تمام الکتریکی، تولید انبوه میکند. حال با شروع سال ۲۰۲۳، عضو پنجم این گروه به سبد فولکس واگن اضافه میشود. فولکس واگن iD.7 اواخر سال ۲۰۲۳ در چین، اروپا و امریکا تحویل خریداران خواهد شد.
رونمایی از iD.7 در نمایشگاه فناوریهای الکترونیک لس وگاس ۲۰۲۳، نشانهی عزم فولکس واگن برای عرضهی این خودرو در امریکا است. البته طرح نهایی از نمای بیرونی خودرو با استتار دیجیتال به نمایش درآمده اما ابعاد کلی برای تولید انبوه را نشان میدهد.
فولکس واگن iD.7 براساس پلتفرم ماتریکس (MEB) تولید میشود. طول بدنه ۴۹۴ سانتیمتر و فاصله محورها ۲۹۶ سانتیمتر است. با این شرایط، iD.7 ابعادی بسیار نزدیک و کمی بزرگتر از آرتئون دارد.
جزئیات فنی از عملکرد موتورهای برقی و امکانات خودرو هنوز اعلام نشده است. مدیران فولکس واگن، از نصب نمایشگر لمسی ۱۵ اینچ، پنل رنگی پشت فرمان، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD)، دستیار صوتی و سیستم جدید تنظیم دمای کابین خبر دادهاند. همچنین توان پیمایش iD.7 با یک شارژ، حدود ۷۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
F22RAPTOR
۱۴ دی ۱۴۰۱به دل ما که درون سوز رو کهنه نکردیم
اصلا نمیشینه متاسفانه
M
۱۴ دی ۱۴۰۱از اینکه فولکس فرغون و تسلا شکست خود را در برابر آیونیک پذیرفته و به دنبال دست یابی به جایگاه دوم خودروسازی هستند خوشحالم .
F22RAPTOR
۱۵ دی ۱۴۰۱کار خوبی میکنی
کیانوش
۱۶ دی ۱۴۰۱خوشبحالت واقعا
گلاب
۱۴ دی ۱۴۰۱کاش یه محصول نوآورانه بدن نه یه رقیب
عاشق پدال
۱۵ دی ۱۴۰۱اصل مهندسی میگه میخوایی برای چیزی رقیب بتراشی، باید بهتر هزینه کمتر و دارای نواوری باشه. وقتی میگه رقیب یعنی این فاکتورها رعایت شده
زیزیگولو
۱۴ دی ۱۴۰۱قیمت رقابتی داره و در ضمن از نظر ایمنی هم خیلی عالی هستش و حتی تو نسلای قبلیشم از نظر ایمنی عالی بوده
امین
۱۵ دی ۱۴۰۱کدوم نسل قبلی؟؟؟ این اولین هست در نوع خودش.
زیزیگولو
۱۵ دی ۱۴۰۱بیشتر مطالعه کن
TESLA
۱۴ دی ۱۴۰۱خیلی خوبه ، با اینکه طرفدار تسلا هستم ولی مطمئنم id7 رقیب سرسختی برای مدل ۳ خواهد بود و حتی شاید بتونه تو اروپا ، از مدل ۳ پرفروش تر بشه به هر حال اروپایی مخصوصا آلمانی ها علاقه زیادی به فولکس واگن دارند و فولکس هم همیشه خودرو های با کیفیت و ایمن با قیمت مناسب رو تولید کرده و فراموش نکنیم علاوه بر اروپایی ها ، آسیایی ها ( نظیر : چین ، اندونزی ، مالزی و … ) علاقه زیادی به این غول آلمانی دارند و قطعا میتونه تو آسیا حکمرانی کنه
حسین
۱۵ دی ۱۴۰۱در خود چین هم مردم BYD میخرن. گزارش فروش سال 2022 منتشر شده و BYD فروش بالاتری از VW در چین داشته (با احتساب مدلهای بنزینی VW).
TESLA
۱۴ دی ۱۴۰۱از لحاظ شعاع حرکتی خیلی خوب هست ( ۷۰۰ کیلومتر خیلی عالیه حتی از مدل ۳ هم بیشتره ، تازه در نظر بگیرید که ژرمن ها همیشه در اعلام شتاب ، حداکثر سرعت و عملکرد های خودرو مثل همین شعاع حرکتی محتاطانه عمل میکنند، مثلا اون اوایل میگفتن تایکان تو بهترین حالت با یک بار شارژ کامل ۴۷۰ کیلومتر میره در حالی که خیلی راحت تو واقعیت ۵۰۰ کیلومتر میرفت ) بیصبرانه منتظر رقابت این و مدل ۳ هستم
KAMI
۱۴ دی ۱۴۰۱بعدا مشخصاتش در میاد میبینی با تک موتور ۱۵۰ اسبی و ترمز عقب کاسه ای با کابین بی کیفیت میخواد با تسلا رقابت کنه
نرم افزاری هم که ….
GMA
۱۵ دی ۱۴۰۱گویا قدرت پیشگویی هم داری🔥🔥🔥
amirboss
۱۵ دی ۱۴۰۱برای بازار آمریکا طراحی نسبتا خوبی داره. آمریکایی ها هم که زائقه شون برگشته و بیشتر دنبال خودروهای اقتصادی تر و کم مصرف تر هستن. اگه مشکلات مربوط به زیرساخت های خودروهای الکتریکی حل بشه وداع جانسوزی با موتورهای سوخت فسیلی باید داشته باشیم.
Hadi
۱۵ دی ۱۴۰۱همیشه دیدن سدان های آلمانی منو خوشحال میکنه ولی اونا بنزینی و V8 بودن ولی این…
بگذریم مشخصات خوبی داره طراحیشم از زیر پوشش نمیشه گفت ولی خوبه انگار
کاش بشه درون سوز ها رو حفظ کنن…
omid622
۱۵ دی ۱۴۰۱در بحث کیفیت داخلی بالاتر از تسلا
و در بحث بردش اگه ۶۵۰ کیلومتر هم باشه واقعا خوبه