شرکت فولکس واگن از خودروی جدید ID.7 که معادل برقی پاسات مشهور محسوب میشود رونمایی کرد. این خودرو که ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد میتواند مسافت ۷۰۰ کیلومتری را با یکبار شارژ طی کند.
فولکس واگن ID.7 جدید توسط جوینت ونچر این خودروساز آلمانی با فاو چین تولید خواهد شد. در قلب خودروی موردبحث نیز باتری ۷۷ کیلووات ساعتی قرار میگیرد. تمامی خودروهایی که در چین عرضه میشوند میبایست برخی قوانین محلی را قبل از عرضه پاس کنند. مجوزهای مربوط به عرضه خودروهای جدید را وزارت فناوری اطلاعات چین صادر میکند و هرماه نیز اطلاعات مربوط به آن خودروها را در وبسایت خود منتشر میکند. خودروسازان از این رویه راضی نیستند چراکه برخی جزئیات و تصاویر محصولاتشان قبل از رونمایی رسمی لو میرفت هرچند فعلاً تغییری در رویه این وزارت ایجاد نشده است.
اما برگردیم به ID.7 جدید که سدان پرچمدار فولکس واگن محسوب میشود. خودروی موردبحث از پلتفرم MEB برقی استفاده میکند و در بخش عقب خودرو میتوانیم نشان Vizzion را ببینیم که نام یکی از کانسپت های برقی این برند بوده است و شاید هدف از نصب این نشان اشاره به نام کامل خودرو یعنی ID.7 Vizzion باشد. طول/عرض/ارتفاع خودروی یاد شده به ۴۹۵۶/۱۸۶۲/۱۵۳۷ میلیمتر میرسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۶۵ میلیمتر خواهد بود. از جمله ویژگیهای شاخص فولکس واگن ID.7 جدید میتوان به هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده اشاره کرد که برخی اطلاعات را روی شیشه جلو میتاباند. وزن خالص خودرو نیز به ۲۱۲۲ کیلوگرم میرسد. شایان ذکر است حداکثر سرعت این خودرو به ۱۵۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
فولکس واگن در چین خودروهای ID.4 و ID.6 شاسیبلند را به همراه هاچبک ID.3 عرضه میکند. اگرچه دو خودروی اولی توسط جوینت ونچر ژرمنها با فاو و سایک تولید میشود اما ID.3 را صرفاً جوینت ونچر سایک تولید میکند. جوینت ونچر فاو همچنین ID.7 را در کارخانه گواندونگ تولید خواهد کرد. همانطور که میدانید چین مهمترین بازار فولکس واگن محسوب میشود و جوینت ونچر سایک و این شرکت اولین خودروسازی است که توانسته در چین رکورد فروش ۲۲ میلیون دستگاه خودرو را ثبت کند. گروه فولکس واگن سال پیش ۳.۱۸ میلیون دستگاه خودرو در این کشور به فروش رساند که سهم قابلتوجهی از فروش جهانی ۸.۳ میلیون دستگاهی این غول خودروسازی را تشکیل میدهد. سری محصولات ID نیز با استقبال زیادی در چین روبرو شدهاند و به فروش ۱۴۳,۱۰۰ دستگاهی رسیدهاند که دو برابر سال قبل است. همچنین ۴۴ درصد کل فروش محصولات ID فولکس واگن به کشور چین اختصاص دارد.
رقابت فشرده خودروسازان در چین منجر به جنگ قیمتی شده و تسلا این جنگ را با تخفیف قابلتوجه روی محصولاتش شروع کرد. ماه پیش نیز فولکس واگن با ارائه تخفیف ۵۸۰۰ دلاری روی محصولات ID. خود به این حرکت تسلا پاسخ داد و به همین خاطر قیمت ID.4 هماکنون به ۲۵ هزار دلار کاهش یافته است. دیگر جوینت ونچر فولکس واگن یا سایک نیز قیمت تمامی محصولاتش را ۴۳۰۰ دلار کمتر کرد و برای مثال قیمت ID.3 در برخی نمایندگیها از ۱۸ هزار دلار شروع میشود. اگرچه قیمت ID.7 جدید در چین اعلام نشده اما انتظار میرود قیمت این خودرو در اروپا حدود ۵۵ هزار دلار باشد.
همایون
۲۵ فروردین ۱۴۰۲در یک بازار ازاد و شفاف و رقابتی شرکت ها برای فروش بیشتر و رقابت با همدیگه تخفیف و شرایط فروش بهتر و اقساط بلند مدت بدون سود و اپشن های رایگان بیشتر و محصول به روزتر ارایه میکنند اینور دنیا در کشور مستقل مستضعفین در یک بازار بسته و غیر رقابتی و پر فساد الان پول میگیرند پیش پرداخت تا یکسال دیکه یک خودرویی که معلوم نیست حتی چه برندی و چه مدلی و چه انحینی و چه اپشنی و چه قیمتی داره رو بهت بدند تازه بابتش مشتری صف میبنده و محبور به قرعه کشی میشمد تا ببینند این لپ لپ شانسی به کی میرسه نکران قضاوت تاریخ از سطع عقل و شعورمون هستم خیلی زیاد ولی محبوریم برای حفظ سرمایه و پول دراوردن در این شرایطی که هر روز فقیر تر میشیم چاره ای نداریم مکر اینکه دزدی کنی و دست تو جیب مردم و اطرافیانت کنی
Nima RST
۲۵ فروردین ۱۴۰۲تازه اون مدت تحویل خودشونم فقط حرفه، اگه مثل زمان محمود تا سه چهار سال تحویل چی؟
اصا تضمینی نیست اونجوری نکنن
bugatti ب ت❤
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ماشین جالبیه اما
خر وقت ماشین برقی می بینم حالم بهم می خوره
مخصوصا تسلا،ائودی،فولکس واگن
منم اهل سرعت هستم ماشین برقی نمی خرم مگه اینکه ریمک باشه
bugatti ب ت❤
۲۵ فروردین ۱۴۰۲میشه یک لحضه از بحث جدا بشیم ؟ خبر های ناگواری اومده از ابر خودروسازان بنزینی
F
۲۵ فروردین ۱۴۰۲چه خبر های ناگواری؟
❤bugatti
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲لامبورگینی یک سری ماشین برقی میسازه
دوج وایپر،چلنجر،چارجر برقی شدن
ARIAN
۲۵ فروردین ۱۴۰۲همه جاش خوبه به غیر از پشتش. پشتش اصلا طراحی جالبی نداره وگرنه داخلش و جلوش و برد الکتریکیش عالیه البته قیمتش یکمی بالاست
سبحان
۲۵ فروردین ۱۴۰۲چقدر کابینش تسلا شده دریچه هوا نمایشگرش کنسول وسط
اما این جنگ قیمتی که تسلا راه انداخته خیلی جالب میشه
محمد
۲۵ فروردین ۱۴۰۲عقبش قشنگ نیست خداییش عقب اریزو 6 پرو از این بهتره
بهزاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۲طراحی پاسات بنزینیرو بزاری کنار این یعنی چند سال عقب گرد واسه جذابیت داره نمیدونم چرا باید طراحی برقیا اینشکلی باشه …
مهدی
۲۵ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا اینجا هم ما جنگ قیمتی داریم اما برعکس اوناس…برا ما جنگ بر سر اینه که کی بیشتر افزایش قیمت بده محصولات بی ارزشش رو