شرکت فولکس واگن با رونمایی از هاچبک مفهومی و جدید ID. GTI نوید تولید یک خودروی جمعوجور، برقی و اسپرت را داده است.
صنعت خودرو یکی از بزرگترین تغییرات تاریخ خود را تجربه میکند و فولکس واگن نیز با معرفی کانسپت ID. GTI میخواهد خریداران را برای پذیرش یک هاچبک داغ و برقی آماده نماید. این خودرو در واقع پلی میان ۴۸ سال تاریخچه نشان GTI درونسوز و آیندهای برقی خواهد بود. احتمالاً چهره کانسپت موردبحث برای شما آشنا خواهد بود و با دیدن آن به یاد کانسپت ID. 2all که چند ماه پیش معرفی شد خواهید افتاد.
البته که شباهتها بین این دو کانسپت اتفاقی نیست و طراحان فولکس واگن در زمان طراحی این خودروی مفهومی مدل GTI را در خاطر داشتهاند و به همین خاطر همان ویژگیهای کانسپت قبلی در قالب رنگهای مشکی و قرمز ظاهر شدهاند. نمای جلو و عقب ID. GTI اسپرت تر از کار درآمده و رینگهای اسپرت آن نیز از GTI نسل اول الهام گرفته است. چراغهای عقب این خودرو تیرهتر هستند و یک بال کوچک در بالای درب پشتی نیز با تریم مشکی اطراف پنجره همراه میشود. جلوپنجره ID. GTI جدید نیز ترکیبی از رنگ مشکی با تریم قرمز است و نشان GTI نیز در سراسر بدنه نصب شده است.
ژرمنها فعلاً جزئیات چندانی از زیر پوست هاچبک جذاب خود را منتشر نکردهاند اما گفته میشود قوای محرکه پرفورمنس آن از یک پیشرانه برقی که دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای چرخهای جلوست تشکیل میشود. فولکس واگن ID. GTI همچنین با استفاده از برنامه سفارشی کنترل GTI طیف وسیعی از ویژگیهای شخصیسازی را در اختیار مالک قرار میدهد که از جمله آنها میتوان به تنظیمات سیستم تعلیق، احساس فرمان، صدای تولیدی و حتی زمانهای تعویض دنده شبیه مدلهای GTI کلاسیک اشاره کرد.
صحبت از مدلهای کلاسیک شد و باید گفت در داخل کابین خودرو عناصر رترو زیادی وجود دارند. همان کابین دیجیتالی ID. 2all با دو نمایشگر در این کانسپت نیز دیده میشوند اما فولکس واگن تنظیمات بیشتری را برای ID. GTI فراهم میکند که شامل پشت آمپرهای کلاسیک نیز خواهد بود. اگر به دنبال شبیهسازی حس رانندگی با GTI نسل دوم باشید خواهید توانست تنظیمات پشت آمپرهای آن را اعمال کنید و اگر بهصورت اتفاقی سر از پیستی همچون نوربرگ رینگ دربیاورید نمایشگر سربالای واقعیت افزوده این خودرو طراحی پیست را در بخش پایینی شیشه جلو به نمایش خواهد گذاشت. همچنین سرنشین جلو نیز میتواند زمانهای طی یک دور پیست را ثبت کند.
هنوز مشخص نیست که آیا فولکس واگن ID. GTI راهی خط تولید خواهد شد یا خیر اما این خودروساز آلمانی میگوید طراحی کابین به همراه نمایشگر مرکزی ۱۲.۹ اینچی، پشت آمپرهای ۱۰.۹ اینچی و کنترلهای فیزیکی بکار رفته در آن نزدیک به خط تولید هستند. ژرمنها همچنین تأکید دارند ID. GTI کانسپت اولین نگاه به آینده جذاب GTI است زیرا تصمیم تولید آن اتخاذ شده است. اگرچه هاچبک موردبحث ما روی پرفورمنس تمرکز دارد اما فولکس واگن یادآوری میکند که همچنان با یک محصول کاربردی که میتواند ۵ نفر را حمل کند طرف هستیم.
AMIRHOSSE IN GERMANY
۱۳ شهریور ۱۴۰۲طراحی داخلی و بیرونیش حرف نداره ……….بازار اوپا رو تسخیر میکنه……
Tesla
۱۳ شهریور ۱۴۰۲البته قبلش مدل y کبیر تحقیرش میکنه !! 🤣🤣🇺🇸🇺🇸💪⚡️⚡️
AMANTE
۱۳ شهریور ۱۴۰۲مدل Y کراس اووری با کمی ارفاق در کلاس لوکس هاست ولی این هاچ بک اسپرته و بجز الکتریکی بودن هیچ ربطی به هم ندارن و قرار نیست با هم رقابتی داشته باشن.
فرشاد
۱۳ شهریور ۱۴۰۲طراحی اون لگن کحا و این اصالت ناب کجا
Shahab
۱۳ شهریور ۱۴۰۲تسلا فقط چون پیشینه خوبی توی ساخت ماشین الکتریکی داره تونسته این یکی دو سال خودی نشون بده . شک نکن تا ۵ سال دیگه زیر دست و پای بزرگان خودروسازی له میشه 🤣🤣🦾🦾🇩🇪🇯🇵
اشکان
۱۳ شهریور ۱۴۰۲پرچم آمریکا کو ؟!
ببخشید یادم رفت تسلا آمریکاییه….
پوزش!!!
فعلا که بزرگان زیر دست و پای تسلا له شدند !!! تا ۵ سال دیگه تسلا بازار و بلعیده ، بزرگان همین فس فس شون کار دستشون میده….
آمریکا تو برقی و این جریانات بهترینه!
فرشاد
۱۳ شهریور ۱۴۰۲شما هنوز نمیدونین یتی نمیخواین که بدونین
دظلا داره باتمام قدرتش رو الکتریکی ها کارمیکنهاما خودروسازای واقعی چی؟
فولکس واگن
مرسدس
بیمر
فورد
جی ام
تویوتا
رنو
استلانتیس
هیچکدوم اینا بازارشون تو درون سوز و هیبرید رو به خاطر رقابت با یه مخلوط کن تازه به دوران رسیده از دست نمیدن
وقتی ورود کنن دظلا حریف یکیشون هم نیس چه برسه به همه
دظلا تا همین الانش تنها دستاوردش شتاب هس که اونم دستاور موتور برقی هس که ربطی به تکنولوژی نداشته دظلا نداره
اگه ورود کنن شتاب دارن که هیچ به خاطر تجربه و پیشینه ای که موتور اسپرت دارن دظلا رو جرواجرش میکنن چیزی که دظلا ندارتش
Amirreza.M
۱۳ شهریور ۱۴۰۲این از پست قبلی هم قشنگ تره
الکساندر گراهامبل
۱۳ شهریور ۱۴۰۲کامارو😐
فرشاد
۱۳ شهریور ۱۴۰۲فولکس داره شروع میکنه
بدون شک از بهترین پرفورمنس ها خواهد بود به خاطر پیشینه ش جدا از شتابی که همه الکتریک ها دارن
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲گلف خیلی اسپرت زیبا تسخیر کننده شده
JDM
۱۳ شهریور ۱۴۰۲طراحی خوب و عالی با اینکه الکتریکی دیدن این ماشینا سخته
ولی دلم تنگ میشه به اون چهارسیلندر وحشی و صدای بم گلف
این سگمنت به گلف خیلی بدهکاره
❤BMW❤
۱۳ شهریور ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/09/volkswagen-id.-gti-concept-2023-8.jpg
فقط مدل کلاسیک