شرکت فولکس واگن در آیندهای نزدیک شاسیبلند جدید ID.UNYX با حدود ۲۳۰ اسب بخار قدرت را راهی بازار چین خواهد کرد.
ژرمنها چندی پیش از شاسیبلند کوپه و برقی ID.UNYX رونمایی کردند و انتظار میرود این خودرو از اواسط ماه جولای در دسترس خریداران باشد. ID.UNYX در چین با نام یو ژونگ هم شناخته میشود که به معنی “عموم مردم” است و اولین خودروی برقی جوینت ونچر فولکس واگن آنووی به شمار میرود. باید دانست رونمایی این خودرو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ انجام شده است.
به عنوان یک شاسیبلند کامپکت، فولکس واگن ID.UNYX طول/عرض/ارتفاع ۴۶۶۳/۱۸۶۰/۱۶۱۰ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۷۶۶ میلیمتر میرسد. ژرمنها در همان زمان اعلام کردند سری محصولات برقی جدیدی را با نام ID.UX عرضه خواهند کرد و مدل ID.UNYX اولین خودرو از این دسته است. در آینده همه خودروهای ID.UX دارای لوگوی طلایی فولکس واگن خواهند بود. این خودروساز مشهور آلمانی میخواهد تا سال ۲۰۲۷ تعداد ۵ خودروی برقی از سری محصولات ID.UX ارائه نماید.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط رگلاتور چینی، فولکس واگن ID.UNYX بهصورت تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. حداکثر قدرت مدل تک موتوره به حدود ۲۳۰ اسب بخار میرسد درحالیکه موتور برقی جلو در نسخه دو موتوره ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد و قدرت موتور عقب هم ۲۳۰ اسب بخار اعلام شده است. باتری ۸۲.۴ کیلووات ساعتی خودرو نیز با یکبار شارژ توان پیمایش ۶۲۱ و ۵۶۵ کیلومتری را فراهم خواهد ساخت. از نظر ظاهری باید گفت پروفایل جانبی فولکس واگن ID.UNYX طرح یک شاسیبلند کوپه فست بک را به خود گرفته و دستگیرههای در نیمه پنهان آن جزو ویژگیهای قابلذکر هستند. در بخش عقب هم طراحی چندلایه دیده میشود به گونهای که بال عقب، چراغها و چراغترمز بهصورت یک مجموعه درآمدهاند. نکته دیگر اینکه خودروی جدید فولکس واگن از رینگهای ۲۱ اینچی استفاده میکند.
بد نیست بدانید فولکس واگن آنووی در سال ۲۰۱۷ و به عنوان اولین جوینت ونچر خودروهای برقی این برند اروپایی در چین تأسیس شد و سومین جوینت ونچر فولکس واگن به شمار میرود. در ابتدا فولکس واگن و جک سهم ۵۰ درصدی از این جوینت ونچر داشتند اما چندی بعد ژرمنها کنترل ۷۵ درصد آنووی را به دست گرفتند. این شرکت مشترک در ابتدا خودروهای خود را با برند SOL عرضه میکرد اما پس از تغییر مالکیت، جک برند SOL را به Sehol تغییر داد تا فقط محصولات خودش را بسازد.
Amirreza.M
۱۱ تیر ۱۴۰۳واقعا سلیقه چینی ها اینه یا دارن ادا در میارن
هم ماشینای خودشون اجق وجقه هم ماشینایی که شرکتای دیگه مخصوص بازار چین تولید میکنن
من یکی واقعا نمیتونم اینو به محصولات دیگه فولکس ترجیح بدم
محمد
۱۱ تیر ۱۴۰۳فوقالعاده هست.
طراحی فوقالعاده خشن و سفتی داره.
علی Shelby
۱۱ تیر ۱۴۰۳خیلی شبیه به چینی هاست
علی شلبی
۱۱ تیر ۱۴۰۳خیلی شبیه به چینی ها شده
froG-driVer
۱۱ تیر ۱۴۰۳آبرو هر چی شاسی بلند کوپه است رو برد.آبرو فولکس واگن هم همینطور.البته آبروی فولکس خیلی وقته با چینی شدن رفته😒😒
𝐀𝐥𝐢
۱۱ تیر ۱۴۰۳طراحیش شبیه محصولات کوپرا
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۱ تیر ۱۴۰۳پسر خوب کوپرا خودش زیر مجموعه های فولکس واگنه
مهدی
۱۱ تیر ۱۴۰۳از دو شبیه ام جی ۴ برقی شده
نانو
۱۱ تیر ۱۴۰۳ازدور زیباست وقتی عکس بزرگ می کنی دیگه زیبا نیست
Amirsh
۱۱ تیر ۱۴۰۳درز پنل ها چقد رو مخه
Taha Ayoobi
۱۱ تیر ۱۴۰۳به شدت زشت.
علی
۱۲ تیر ۱۴۰۳توی بازار چین فقط فروش مهمه ارزانتر ساختن مهمه وسلام
علی
۱۲ تیر ۱۴۰۳ولی در کل یه ماشین اقتصادی باید چهره اقتصادی هم داشته باشه ظاهر زرق و برق دار باشه و باطن خوب نباشه دراز مدت رو به شکست خواهد بود
ولی اگه ظاهر و باطن اقتصادی باشه خودرو رفته رفته خودشو توی دل جامعه جا خواهد انداخت
خودروهایی چینی باچهر زرق و برق دار زیادی همزمان با رنو ال نود و ساندرو وارد ایران شدند
چینی ها بخاطر عملکرد ضعیف هر روز منفور تر شدن ولی ساندرو و ال نود بخاطر ظاهر و باطن اقتصادی هر روز پیروز تر محبوب تر شدن
A1
۱۲ تیر ۱۴۰۳کوپرا رو ریبج کردن دیگه
LAND CRUISER 70
۱۷ تیر ۱۴۰۳CUPRA TAVASCAN