فولکسواگن از آخرین مدل مفهومی الکتریکی خود با نام «ID.EXTREME» پردهبرداری کرده است. این شاسیبلند چهاچرخ محرک از فنربندی با امکناتی چون ارتفاع بیشتر نسبتبه ID.4 و میل ضدبرخورد سود میبرد.
ID.EXTREME در رویداد سالانه گروه خودروسازی فولکسواگن در «لوکارنو»، سوییس، رونمایی شد. سازنده برای تولید این مدل، شاسیبلند ID.4 GTX، قدرتمندترین مدل در خط تولید خود، را منبع کارش قرار داده است. این کانسپت از نرمافزار جدید و ویژگی موسومبه «high-drive performance» سود میبرد که قدرت خروجی آن را ۸۶ اسب بخار بیشتر از ID.4 GTX و به ۳۷۷ اسب بخار رسانده است.
فولکسواگن برای تهیه این مدل دست به تغییرات ظاهری متعددی زده است. سپر جلوی خودرو به لطف فناوری سهبعدی بازسازی شده تا چهرهای سرسختتر و مصممتر به این کانسپت بدهد. تایرهای آفرود این مدل دور رینگهای ۱۸ اینچی با طراحی رالی آن را گرفتهاند. کف بدنه نیز از زیر با سپر آلومینیومی پوشانده شده است تا در مسیرهای ناهموار، آسیبی متوجه اجزای اصلی بدنه نشود.
فولکسواگن بهجز سپر، گرافیک چراغهای مهشکن را هم تغییر داده، یک باربند و چراغهای LED اضافه را به سقف افزوده و طاقهای جدیدی را برای چرخهای این خودرو تدارک دیده است. از ویژگیهای جدید این مدل میتوان به سیستم تولید صدای مصنوعی آن اشاره کرد که ازطریق بلندگوها صدای اگزوز تصنعی تولید میکنند. صندلیها نیز اینبار با آلکانتارا و دوختهای نارنجی پوشیده شدهاند تا با رنگ و طرح جذاب بیرونی بدنه همخوانی داشته باشند.
پیشرانه ID.EXTREME نیروی خودرو را از یک باتری ۸۲ کیلووات ساعتی میگیرد. فولکسواگن هنوز هیچ اطلاعیهای درباره تولید انبوه این کانسپت منتشر نکرده اما بازخوردهای اهل رسانه درباره آن را جدی گرفته است؛ بنابراین حتی اگر آن را نسازد، حتما از تجربه ساخت آن در تولید مدلهای آینده استفاده خواهد کرد. مدیر خط تولید MEB فولکسواگن، «سیلک بگشیک»، میگوید:
ما واقعا مشتاقیم تا ببینیم که طرفداران خودروهای برقی چگونه به این خودرو واکنش نشان میدهند. ما براساس بازخورد اجتماع به آن، نحوه پیشبرد پروژهمان را تصمیم میگیریم.
PRPR
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ظاهر ماشین به قابلیت هاش نمیخوره و بنظرم خودرو برقی برای افرود خوب نیست و من مدل های بنزینی رو ترجیح میدم
Nima RST
۱۹ شهریور ۱۴۰۱این آفرودرای برقی عین هاچبک قدبلندن
تقریبا هیچکدوم مثل آفرودرای واقعی قدیمی سیستم تعلیق مستقل ندارن
۹۱۱
۱۹ شهریور ۱۴۰۱افرودی که برقی باشه افرود نیست. اگر وسط بیابون شارژش تموم شد چی؟ این ماشین فقط به درد مسیر های افرود کوتاه میخوره اونم نه افرود سنگین از نوع سبک. اونم در صورتی که یک گروه پشتیبانی هم داشته باشی. من که رانگلر یا برانکو رو بهش ترجیح میدم. راستی قیمتش چنده؟
Erfan
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اینکه کانسپته قیمت نداره
۹۱۱
۲۰ شهریور ۱۴۰۱من فکر کردم که نسخه تولیدی هست بعد اومدم پایین دیدم نوشته کانسپت. اومدم درستش کنم که دیدم فرصتش تموم شده. ممنون از شما.
Payfast
۲۰ شهریور ۱۴۰۱این یا اون بلیزر برقیه؟