این خودرو در دو نسخهٔ معمولی و پرفورمنس عرضه میشود که دومی با ۳۲۶ اسب بخار قدرت ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
فولکسواگن که حدود نیم قرن پیش با عرضۀ گلف GTI به یکی از پایهگذاران بخش هاچبکهای داغ تبدیل شد، حالا با معرفی ID.3 GTX وارد بخش هاچبکهای داغ الکتریکی شده است. هرچند این خودرو مثل همتای معمولی خود همچنان از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده میکند اما قدرت بیشتری را در اختیار راننده میگذارد. این ماشین در دو نسخه عرضه میشود که نسخهٔ پایه ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
این اعداد که هنوز هم افزایش قابلتوجهی را نسبت به ID.3 معمولی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت نشان میدهند، GTX را ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسانند. حداکثر سرعت این نسخه هم با ۲۰ واحد افزایش به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. به گفتهٔ فولکسواگن، موتور الکتریکی این خودرو بهگونهای تنظیم شده است که حداکثر نیروی خود را ظرف چند میلیثانیه پس از فشردن پدال گاز ارائه میکند و بنابراین خودرو سریعتر از چیزی که اعداد نشان میدهند احساس میشود.
بااینحال، برای کسانی که چیزی سریعتر میخواهند، نسخهٔ قویتری با نام GTX پرفورمنس تدارک دیده شده است. هرچند گشتاور این نسخه با GTX پایه یکسان است اما قدرت را به ۳۲۶ اسب بخار افزایش میدهد و زمان شتاب صفرتاصد را به ۵.۶ ثانیه میرساند. این قویترین موتور الکتریکی تکی فولکسواگن محسوب میشود. GTX پرفورمنس نهتنها شتاب سریعتری دارد بلکه میتواند به حداکثر سرعت بیشتری برابر با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
هردو نسخه از گیربکس تک سرعته و همان پکیج باطری ۷۹ کیلووات ساعتی استفاده میکنند که امکان پیمودن تا ۶۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد و قابلیت شارژ سریع تا حداکثر ۱۷۵ کیلووات را دارد. بااینحال، نسخهٔ پرفورمنس بهصورت استاندارد از کمکفنرهای تطبیقی بهره میبرد که هم راحتی و هم کنترل بدنه را نسبت به GTX معمولی بهبود میبخشد. این هاچبک الکتریکی اسپرت در ظاهر خیلی متفاوت از ID.3 استاندارد به نظر نمیرسد اما با کمی دقت میتوان متوجه رینگهای ۲۰ آلیاژی جدید، بازطراحی سپر جلو با ورودی هوای بزرگتر، قاب مشکی آینههای جانبی و دیفیوزر جدید عقب شد.
در داخل خودرو هم شاهد ویژگیهایی مثل دوخت قرمزرنگ، حروف کرومی GTX روی غربیلک فرمان اسپرت و نشان GTX روی صندلیهای اسپرت هستیم. علاوه بر این، صندلیهای اسپرتتری با پشتسری یکپارچه و تنظیم برقی هم قابل سفارش خواهد بود. GTX همچنین از نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۲.۹ اینچی با منوی جدید و نورپردازی برای دکمههای لمسی تنظیم صدا و سیستم تهویه هم بهره میبرد که در آینده برای نسخههای معمولی ID.3 هم ارائه خواهد شد تا به انتقادات پاسخ داده شود.
کولول خودرو شانس
۲۴ اسفند ۱۴۰۲اگه قراره اینده gti بشه امثال این. وای به حال آینده
Dark Knight
۲۴ اسفند ۱۴۰۲توربو gt چه غوغایی کرده ! لامصب تو یه پیچ نورنبرگ رسیده با ۲۷۶ تا که همچین سرعتی تو یه اون مسیر پیست بی سابقه بوده ، لطفا اخبارش رو پوشش بدین
ممد ژانگولر
۲۴ اسفند ۱۴۰۲فولکس خوب بلده برای قشر متوسط به پایین چی تولید کنه. دیگه چی میخوان جز ی ماشین فوق العاده با کیفیت و ارزون . استقلال تو وجودشه 😉
parhamiof
۲۴ اسفند ۱۴۰۲تا 35 هزار دلار گزینه خوب و جالبیه.
۲۴ اسفند ۱۴۰۲شاید چیز خوبی باشه من که باهاش حال نمیکنم
همایون
۲۵ اسفند ۱۴۰۲بنظرم باید حس جالبی باشه حداقل برای یکسال شایدم کمتر شش ماه یه خودرو تمام الکتریکی با شتاب خوبو اپشن های تکنولوژی خوب البته نه به بی میفیتی تسلا ها مثلا پورشه تایکان یا ارزون قیمت تر بی وای دی های تو اروپا فقط برای تجربه یک خودروی پر شتاب بدون سر و صدا که نیاز به نگهداری نداره و فقط لنت ترمز و لاستیم میخواد زیر پای ادم باشه چون با اینکه اصلا علاقه ای به خودروی برقی ندارم ولی فکر میکنم باید تجربش کرد چون میبینم خیلی از افراد مسن که خیلی ماشین بازی کردند یا افراد کلکسیونر دار برای استفاده روزمره تسلا سوار میشند تو امریکا ،جوون های تازه راننده شده تو اروپا و امریکا مه ملاک نیستند چون برعکس ماها اصلا هیچ علاقه ای به خودروی بنزینی و پر سر و صدا و گیربکس دنده دستی و تقویت انجین و مودیفای کردن و اینها ندارند دنبال خودروی اتوماتیم با یک عالمه رادار و اپشن ایمنی هستند و شتاب چون اروپایی ها مخصوصا شهر هاشون کوچیک و شلوغه و فاصله بین شهراشون کمه و همه جا دوربین داره فقط شتاب براشون مهمه و فضای داخل کابین و اپشن رفاهی و ایمنی برای همین یه تسلا که مخصوصا جدید تر هاش یخورده میفیت داخل و مونتاژ بهتری داره و هیج نگهداری نیاز نداره و شتاب خوبی داره و رانندگی خودمار سطح دو نیم داره و اپشن های تکنولوژیش جوری شده که انگار یک موبایل داری مه چرخ داره و راه میره حسابی دل جوون های نسل جدیدشون رو برده باز ادم سنتی تر ماشین باز پیدا میشه ها ننیگم نیست ولی دقت کنید همشون بیشتر نزدیک سی سالگی هستند تا بیست سالگی اون هایی که تو کشور های جهان اول نزدیک بیست سالگی هستند سلیقه خودروییشون حتی ماشین بازاشون هیچ ربطی به ماها نداره باورم ننیشه که اگر خودروی غیر اسپرت دنده دستی سوار بشی مسخرت مسکنند طرف تعریف نیمرد تو مالیفرنیا امریکا یه پورشه دهه نودی دنده دستی داره تو مهمونی شرط میبنده همه دختر پسر های جوون بهشون میگه تو همین موچه بن بست ماشینم رو روشن کنید دنده عقب از گاراژ در بیاید برید سر کوچه برگردید و حداقل تا دنده دو دنده بدید چهار نفر دو تا پسر دو تا دختر میرند هیچ کاری نمیتونند بکنند اصلا کلاچ و دنده دستی تو زندگیشون ندیده بودند😅
حمید
۲۵ اسفند ۱۴۰۲سلام
اصلا جذاب نیست خودروی بی ریخت فولکس واگن هافبک ،، باز رحمت به ماتیز دوو👏👏👏👏👏👏👏👏👏
ارمان
۲۶ اسفند ۱۴۰۲وقتی جلو پنجره نیست چقدر جاش خالی احساس میشه انگار روح نداره🫤
ارمان
۲۶ اسفند ۱۴۰۲نبود این جلوپنجره چقدر احساس میشه جای خالی اش تو طراحی حس میشه قشنگ