شرکت فولکسواگن از خودروی جدید ID.7 تورر به عنوان اولین استیشن برقی تاریخ خود رونمایی کرد.
ژرمنها در سال ۲۰۱۹ کانسپت ID. Space Vizzion را معرفی کردند و ID.7 تورر نسخه تولیدی همان کانسپت است که اولین تلاش فولکسواگن برای حضور در کلاس استیشنهای بدون آلایندگی محسوب میشود. این خودرو در کنار دیگر مدلهای درونسوز و استیشن فولکسواگن یعنی گلف، پاسات و آرتئون شوتینگ بریک قرار میگیرد. اگرچه استیشنها معمولاً کمی بزرگتر از خودروهای سدان معادل هستند اما وضعیت ID.7 تورر متفاوت است چراکه طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محوری آن مشابه مدل استاندارد است. به این ترتیب با خودرویی روبرو هستیم که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۶۱/۱۸۶۲/۱۵۳۶ میلیمتری دارد و فاصله بین محورهایش هم به ۲۹۷۱ میلیمتر میرسد.
اگرچه ابعاد خودروی موردبحث با نسخه استانداردش یکسان است اما بخش پشتی با طراحی متفاوت باعث شده ID.7 تورر فضای بار بیشتری داشته باشد. درصورتیکه تمامی صندلیهای استفاده شوند فضای بار استیشن برقی فولکسواگن به ۶۰۵ لیتر میرسد که ۷۳ لیتر بیشتر از نسخه سدان است. البته همین نسخه سدان از نظر فنی هاچبک یا لیفت بک است زیرا از درب پشتی برقی سود میبرد؛ اما درصورتیکه نیمکت پشتی ID.7 تورر خوابانده شود فضای بار به ۱۷۱۴ لیتر افزایش خواهد یافت که ۱۲۸ لیتر بیشتر است. در صورت نیاز به فضای بیشتر میتوان جعبه سقفی آپشنال را انتخاب کرد که ۴۶۰ لیتر ظرفیت دارد.
بدون اینکه نیازی به خواباندن صندلیهای عقب باشد میتوان وسایلی با طول ۱۰۷۵ میلیمتر را در بخش پشتی استیشن برقی فولکسواگن حمل کرد. برای انتقال وسایل طویلتر کافی است صندلی عقب خوابانده شود تا حداکثر فضای باری با طول ۱۹۴۸ میلیمتر در دسترس قرار گیرد. این خودروساز آلمانی ادعا میکند حداکثر پهنای بین قوس چرخهای روبرویی به ۱۰۰۰ میلیمتر میرسد.
ID.7 تورر از نظر طراحی ظاهری و داخلی خودرویی آشناست چراکه فولکسواگن در شکلدهی به آن هیچ ریسکی نکرده است. در واقع این خودرو همان ID.7 استاندارد با سقف طویلتر و بخش عقب فربهتر است و سانروف پانورامیک سفارشیاش از لایه کریستال مایع پلیمری PDLC سود میبرد تا مالکان بتوانند آن را با فشار یک دکمه شفاف یا تیره بکنند. این ویژگی مفید چندین سال است در خودروهای گرانقیمت و لوکس دیده میشود اما کمکم به خودروهای رده میانیتر هم راه یافته است.
در قلب فولکسواگن ID.7 تورر جدید همان موتور برقی موجود در برادر سدان دیده میشود که ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در زمان عرضه نسخه سفارشی پرو ویژن هم قابل انتخاب خواهد بود که از باتری ۷۷ کیلووات ساعتی برخوردار است. مدل پرو S هم وجود دارد که با باتری ۸۶ کیلووات ساعتی تولید خواهد شد. فولکسواگن میگوید استفاده از باتری بزرگتر سبب فراهم شدن شعاع حرکتی ۶۸۵ کیلومتری میشود. حداکثر سرعت شارژ باتری کوچکتر به ۱۷۵ کیلووات میرسد درحالیکه باتری بزرگتر را میتوان با شارژر ۲۰۰ کیلوواتی شارژ کرد.
اما صرفنظر از نوع باتری، زیر ۳۰ دقیقه میتوان شارژ را از ۱۰ به ۸۰ درصد رساند و البته همانند هر خودروی برقی دیگری، حداکثر برد خودرو به ابعاد رینگهای ۱۹ تا ۲۱ اینچی بستگی خواهد داشت. فرایند تولید ID.7 تورر جدید در کارخانه اِمدِن آلمان صورت میپذیرد یعنی جایی که نسخه عادی ID.7 و همچنین ID.4 تولید میشود. سخنگوی فولکسواگن اعلام کرده این خودرو در آمریکا عرضه نخواهد شد اما قرار است نسخه استاندارد از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ راهی این کشور شود.
محمد ۱
۲ اسفند ۱۴۰۲شیک و پیکا خوشگلا تر تمیز…
رومانی>چین>فرانسه
۲ اسفند ۱۴۰۲استیشن بنظرم بهتر از کراس آور هست
اونایی ک داشتن کاش تجربشنو بگن
Dark Knight
۲ اسفند ۱۴۰۲سوار نشدم ولی از نزدیک e کلاس استیشن واگن دیدم که چه هیولایی هست : از نظر فضا کابین به جز لندکروز یا لکسوس lx از هر چی شاسی بلند که تو ایران دیدم بزرگ تر بود مخصوصا ردیف دوم که یه آدم ۳ متری هم توش میتونست راحت بشینه 😂 ( بر خلاف اکثر سدان ها یا حتی suv ها که مشکل فضا پا ردیف عقب برای قد بلند ها دارن ) صندوق عقبش هم دریایی بود و از این نظر واقعا بهترین گزینه برای مسافرت بود ، تجربه رانندگی باهاش رو نداشتم ولی صاحبش که قبلا gle شاسی بلند داشت میگفت از نظر راحتی رانندگی و تحت کنترل بودن e کلاس واگن بهترین ماشینی بوده که تا حالا داشته در کل من خودم یه استیشن واگن مثل e کلاس یا سلطان rs6 رو به همه suv ها ترجیح میدم ولی خب مردم کل دنیا الان فقط چشمشون دنبال suv یا به قول معروف شاسی بلند هست
رومانی>چین>فرانسه
۲ اسفند ۱۴۰۲ممنون از اینکه تجربیات خودتان را به اشتراک گذاشتید
parhamiof
۲ اسفند ۱۴۰۲در کل استیشن جاداری و زیبایی کراس اورر رو داره و نرمی و راحتی سدان نمیدونم چرا انقدر این کلاس مسخره کراس اوور مده.
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۲خوشگله
🤡
۲ اسفند ۱۴۰۲به نظر من ماشینایی مثل فلوکس واگن و ماشین های ازون و معمولی برقی بشن خوبه نه لامبورگینی و بی ام
۲ اسفند ۱۴۰۲امروز کلی ماشین معرفی شد 😐
همایون
۳ اسفند ۱۴۰۲فولکس هم مثل بنز بهتره نامگذاریشو عوض کنه و واژه iD رو حذف کنه از خودروهای الکتریکیش چون بالاخره یه زمانی سبدش متاسفانه کلا برقی میشه و اونموقع حیفه که نامهایی مثل گلف به خاطرات بپیوندن و مثلا جاش iD3 عرضه بشه
بنز و فولکس اشتباه کردن که سبد برقیشونو جدا کردن البته وضع فولکس بهتره ولی برندهایی مثل بی ام و نتیجه بهتری گرفتن از عرضه محصول برقی و بنزینی رو یه اتاق
Dan
۳ اسفند ۱۴۰۲عاشق طراحی داخلش شدم
مخصوصا اون جلوآمپر ریزش