فولکس واگن

معرفی کانسپت فولکس‌واگن ID.X پرفورمنس با 550 اسب بخار برای رقابت با تسلا

کانسپت فولکس‌واگن ID.X پرفورمنس با ۵۵۰ اسب بخار قدرت می‌تواند پیش‌نمایشی از رقیبی برای ب‌ام‌و i4 M50 و تسلا مدل ۳ پرفورمنس باشد.

فولکس‌واگن با سدان الکتریکی جدید ID.7 به رقابت با تسلا مدل ۳ و ب‌ام‌و i4 برخاسته است اما چیزی که غول ولفسبورگی کم دارد، یک نسخهٔ پرفورمنس برای مقابله با نسخه‌های قوی‌تر رقبای مذکور است. حال اما فولکس‌واگن از یک ID.7 اسپرت و قدرتمند در قالب کانسپتی رونمایی کرده است که به‌احتمال‌زیاد طی چند سال آینده به مدلی تولیدی تبدیل خواهد شد.

این کانسپت که ID.X پرفورمنس نام گرفته، ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد. کانسپت الکتریکی فولکس‌واگن اما علاوه بر قدرت بیشتر، با سپرها و رکاب‌های جانبی جدید و اسپویلر بزرگ عقب، در ظاهر هم بسیار اسپرت‌تر شده است. اسپویلر مذکور به همراه اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب از فیبر کربن ساخته شده‌اند و فلاپ‌های مشکی‌رنگ گلگیر هم رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده را پوشش داده‌اند. این رینگ‌ها که با لاستیک‌های ۲۶۵ میلی‌متری میشلن پایلوت اسپرت کاپ پوشیده شده‌اند، به لطف کاهش ۶۰ میلی‌متری ارتفاع تعلیق، داخل گلگیرها فرورفته‌اند.

ID.7 تولیدی در حال حاضر فقط با یک قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک ارائه می‌شود که ۲۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این کانسپت حدود دو برابر این قدرت دارد و می‌تواند مستقیماً به مصاف ب‌ام‌و i4 M50 با ۵۴۴ اسب بخار قدرت برود. احتمالاً این کانسپت در آینده با نام ID.7 GTX تولید خواهد شد و در صدر خانوادهٔ سدان الکتریکی فولکس‌واگن قرار خواهد گرفت. در مورد سرعت و شتاب این سدان الکتریکی اسپرت هیچ حرفی زده نشده اما زمان زیر ۴ ثانیه برای شتاب صفرتاصد محتمل خواهد بود.

اگر ID.X پرفورمنس با همین ۵۵۰ اسب بخار قدرت به تولید برسد و حتی نیمی از ویژگی‌های ظاهری جذاب نسخهٔ کانسپت را حفظ کند، ممکن است بتواند تعدادی از خریداران تسلا مدل ۳ پرفورمنس را به سمت خود جلب کند. این کانسپت در حال حاضر در نمایشگاه بین‌المللی ترفن در سوئیس به نمایش درآمده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    یه سوال
    اینکه هر خودرو الکتریکی جدیدی معرفی میشه، تیترش «برای رقابت با تسلا» و «رقیبی برای تسلا» هست رو خود کمپانی اعلام می‌کنه یا برای افزایش جذابیت از این عبارت استفاده می‌کنید یا هدف دیگه‌ای هست؟!

    موافقم 57
    مخالفم 1
    1. عارف

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      دوست عزیز ، این تیترها همانطور که شما فرمودید ، جهت جذب مخاطب و بازار گرمیه رسانه ای هست . یک دهم جنگ و کلکل رسانه ای در کارخانه های تولیدی وجود نداره . بیشتر انرژی خود را برای تولید محصول بهتر و بازار پسند صرف میکنند

      موافقم 49
      مخالفم 1
  2. هلهل

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خرید ماشین های پرفورمنس الکتریکی با این قدرت ها هیچ دلیل دیگه ای غیر حفاظت از محیط زیست و غیره نمیتونه داشته باشه . چون ماشین های بنزینی بسیار جذابی با همین قدرت و قیمت نزدیک وجود دارن . به نظرم توی الکتریکی ها فقط اونایی که اسب بخار های خیلی بالا دارن کمی ارزش خرید دارن مثل لوسید و پلید چون چیز جدیدی ارائه میدن .

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت برقی ها واقعا وحشتناک و اصلا قابل مقایسه با درونسوز ها نیست ! و از طرفی دست برند ها رو برای توسعه حداکثری پرفورمنس و تکنولوژی خودران باز میزاره ( از حدود ۱۰ سال پیش که برقی ها به صورت گسترده وارد بازار های جهانی شدن ، توسعه سیستم های خودران وارد فاز جدیدی شده ) این یه واقعیت انکار ناپذیر که ۹۹/۹ درصد مردم براشون صدای موتور ، دنده عوض کردن ، کاتاف زدن و … مهم نیست و معیار های اصلیشون در خرید یک ماشین : راحتی و ایمنی بالا که توی هر دو اینها برقی ها همین الان هم عملکرد بهتری نسبت به درونسوز ها دارن چه برسه در آینده که قرار پیشرفته تر بشن

    موافقم 20
    مخالفم 1
  4. مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (552 ديدگاه)

    پسر اینکه تارای خودمونه
    ولی عجب غولی شده

    موافقم 1
    مخالفم 22
    1. امیر

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      تنها شباهتش با تارا اینه که چهار تا و چهار تا تایر داره 🗿🗿

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. MehdiTurbo

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        حتی تایراشم شباهت ندارن این تایرا کجا و اون تایرا کجا
        تارا شبیه اسباب بازیه

        موافقم 9
        مخالفم 1
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ولی بدنش خیلی خفنه

    موافقم 11
  6. R@min

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    چرا رینگای 911 کش رفتن ؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. RIO

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Arshia m3csl

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    جذاب و عالی برقیا دارن جذاب میشن و خوب و هندلینگ و شتاب خوب دارن پیدا میکنه پورشه هم که تو برقیا بیاد بازار تسلا رو نابود میکنه چون جذابیت و کلاس پورشه رو تسلا نداره

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. JaMsHiD

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2763 ديدگاه)

    این یه چرخش به کل شرکت و سهام داران تسلا میارزه !

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. محمد

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    احتمالا تسلا برای اینکه دست بالاتر رو داشته باشه مدل ۳ پرفورمنس جدید رو قدرتش رو افزایش میده ، فعلا فقط مدل معمولیش رو معرفی کرده احتمالا برنامه هایی برای مدل ۳ پرفورمنس داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. رامتین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره. روی همین یک موتور آئودی 2.5 لیتری 5 سیلندر 400 اسبی بود محشر میشد.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. amir

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    بلاخره یه فولکس باحال و خفن به جز گلف دیدم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. parhamiof

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    فقط باید فولکس واگن باشی تا بتونی از یه ماشین برقی خسته کننده یه همچین چیزی دربیاری

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا